تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820448694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاطره ری‌شهری درباره ناراحتي رهبر انقلاب از مذاكره مهدي هاشمي با سعودي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خاطره ری‌شهری درباره ناراحتي رهبر انقلاب از مذاكره مهدي هاشمي با سعودي‌ها
رهبر انقلاب از اينكه مطلع مي‌شوند پسر هاشمي‌رفسنجاني به صورت غيررسمي براي مذاكره با طرف عربستاني اعزام‌شده، ناراحت شده و مي‌فرمايند: اينكه پسر آقاي هاشمي براي مذاكره اعزام‌شده، كار بدي بوده است.
رهبر انقلاب از اينكه مطلع مي‌شوند پسر هاشمي‌رفسنجاني به صورت غيررسمي براي مذاكره با طرف عربستاني اعزام‌شده، ناراحت شده و مي‌فرمايند: اينكه پسر آقاي هاشمي براي مذاكره اعزام‌شده، كار بدي بوده است.
سايت مشرق نوشت: آيت‌‌‌الله ري‌شهري در كتاب خاطراتش، به مخالفت و ناراحتي رهبر انقلاب از دخالت و مذاكره فرزند هاشمي‌رفسنجاني با مقامات سعودي اشاره كرده و مي‌نويسد: مقام معظم رهبري نكته‌اي را فرمودند كه بعدها ما در ملاقات خود با مقامات سعودي از آن بهره مي‌گرفتيم: «به اعتقاد ما محل اصلي برگزاري مراسم برائت در خود مسجدالحرام است. ما مي‌توانيم به سعودي‌ها بگوييم: اصلاً چرا اين مراسم در خيابان‌ها برگزار شود كه موجب بروز مشكلاتي در رفت‌وآمدها گردد؟ شما خودتان مراسم برائت را در مسجدالحرام برگزار كنيد و ماهم در همان مراسم شما شركت خواهيم كرد و هيچ‌گونه مراسم جداگانه‌اي نيز نخواهيم گرفت، اما اگر آنها خودشان اقدام به اين كار نكردند و به ماهم اجازت برگزاري مراسم در مسجدالحرام ندادند، آن‌وقت اين مراسم را در نزديكي مسجدالحرام برگزار خواهيم كرد و اگر بازهم اجازه ندادند، عقب‌تر مي‌رويم تا آنجا كه مقدور باشد.»
ايشان در ادامه فرمودند: «سعودي‌ها گفته‌اند درصورتي‌كه ما بخواهيم مراسم را در محلي سرپوشيده مثل ساختمان بعثه انجام دهيم، آنها مخالفتي نخواهند داشت، اما چنانچه اين مراسم بخواهد در فضاي باز برگزار شود، اجازه نخواهند داد.»
بنده در آن جلسه عرض كردم: «آقاي مهدي هاشمي نقل كرده است كه شما با برگزار نشدن مراسم برائت موافقت كرده‌ايد.» غرض من از بيان اين سخن آن بود كه گويي تنها مانع در اين زمينه بنده هستم و ازنظر شما اشكالي در عدم‌برگزاري مراسم برائت وجود ندارد. ايشان در پاسخ تصريح فرمودند: «خير، اين حرف درست نيست و مطلب همان است كه الان گفتم.» در ادامه پرسيدم: آيا شما دستور داده‌ايد مذاكره با مقامات سعودي از طرق غيررسمي مانند ملاقات فرزند آقاي هاشمي‌رفسنجاني قطع شود؟ فرمودند: «اينكه چنين چيزي را گفته باشم يادم نيست، اما اينكه پسر آقاي هاشمي براي مذاكره اعزام‌شده، كار بدي بوده است.» در واقع از آنجا كه سياست سعودي‌ها پيگيري اين مسائل از طرق غيررسمي بود و اساساً پيشنهاد انجام اين مذاكره از سوي آنها صورت گرفته بود، مقام معظم رهبري از اين كار به‌شدت ناراحت بودند.
منبع: خاطره‌ها، محمد محمدي‌ري‌شهري، تهران، مركز اسناد انقلاب اسلامي، 1394 صص 368-367

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن