تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820871142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم ورود متخصصین به اتاق بازرگانی!


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
عدم ورود متخصصین به اتاق بازرگانی!
عدم ورود متخصصین به اتاق بازرگانی! عضو هیات کشاورزان اتاق بازرگانی ایران و تهران در بخش دولتی گفت: حوزه کشاورزی اخیرا و از سال 1390 طبق قانون مصوبه فضای کسب و کار به جمع اتاق بازرگانی پیوست و به صورت رسمی در اتاق مشغول به فعالیت شد.


به گزارش فرهنگ نیوز، محمد حسین شریعتمدار اظهار داشت: در واقع اساس کار اتاق بازرگانی این است که کسانی که وارد اتاق می شوند، بازرگان، تولید کننده، عضو هیات مدیره تشکل و یا نماینده دولت باشند که 20 نفر نماینده دولت هستند. از این تعداد 10 تا 15 نفر از اعضا از سوی وزیر صنعت و معدن و 5 نفر هم جهاد کشاورزی از کارشناسان و معاونین خود به اتاق معرفی می کند.
 
لازمه ورود افراد به اتاق بازرگانی ایران تخصص نیست!
 
وی در خصوص اینکه آیا همه اعضا در بخش کشاورزی دارای تخصص لازم هستند گفت: نه، نیازی به تخصص نیست. در واقع تخصص اهمیتی ندارد و لازمه ورود افراد به اتاق بازرگانی ایران تخصص نیست! ولی اگر افراد متخصص باشند بهتر است. 
 
شریعتمدار در پاسخ به اینکه چه فاکتورهای برای حضور افراد در اتاق بازرگانی مهم است گفت: باید در وهله اول طرف داوطلب برای حضور در کمیسیون و شاغل در آن رشته باشد. شاغل یعنی سرمایه گذار و یا مدیر و کارگزار در آن بخش باشد که این بیشتر جنبه علاقه مندی شخص به کمیسیون را نشان می دهد.
 
وی در خصوص اینکه آیا با این شرایط کشاورزی سهمی در تصمیصم‌گیری های اتاق دارد یا خیر؟ تاکید کرد: کشاورزی مرکزی به نام مرکز ملی مطالعات راهبری کشاورزی و آب دارد که مسایل مهم کشاورزی و محیط زیست اتاق را بررسی و برنامه ریزی می کند. هیچ کدام از حوزه ها از جمله صنعت و معدن مرکز مطالعات ندارند و تا کنون طبق تصویب مجلس تنها بخش کشاورزی است که در اولویت قرار گرفته و به صورت مجزا زیر نظر مرکز  مطالعات کار می کند.
 
شریعتمدار در این باره گفت: در واقع کار اصلی آنها بررسی و مطالعه در مورد مسایل آب و اقتصاد کشاورزی است، با این روال که بعد از مطالعه پیشنهادات خود را به اتاق می دهد و از طریق وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست پیشنهادهای آنها پیگیری می شود.
 
وی با اشاره به اینکه تصمیمات بخش کشاورزی تاثیرات زیادی در اتاق ایران داشته است، اظهار داشت: در سال 1389 در مجلس طرحی به تصویب رسید که برای چاههای غیر مجاز پروانه صادر شود. با کمک اعضای همین اتاق در بخش کشاورزی و با نامه نگاری به شورای نگهبان جلوی این کار گرفته شد تا ذخایر آب های زیر زمینی به هدر نرود.  یا در سال 1391 و در دوره رئیس جمهوری احمدی نژاد طرحی به نام فدک تصویب شد، مبنی براینکه در طی 2 سال 2 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت بروند، که باز هم با کمک اعضای هیات کشاورزی و نامه نگاری به سران سه قوه و مقام معظم رهبری جلوی این طرح مخرب آب و کشاورزی گرفته شد.
 
حوزه کشاورزی تنها 2 سال است که به اتاق بازرگانی اضافه شده است
 
وی در خصوص اینکه چرا تعداد نماینده های کشاورزی به نسبت بازرگانان بسیار کمتر است، تصریح کرد: کشاورزی در دوره هشتم وارد اتاق بازرگانی شد و همین قدم اول برای کمک به صنعت کشاورزی بسیار است. تا دوره های قبل کشاورزی جایگاهی در اتاق نداشت و در قالب بازرگان کشاورزی و مثل یک صنعتگر و بازرگان در اتاق فعالیت می کرد. 
 
شریعتمدار افزود: اتاق بازرگانی در بخش بازرگانی، صنعت و معدن حدود 125 سال است که تشکیل شده است در حالی که بخش کشاورزی تنها 2 سال است که به اتاق اضافه شده است و این همه فعالیت طی این 2 سال می تواند برای این بخش چشم اندازی روشنی داشته باشد.
 
همه تصمیمات کشاورزی در اتاق بازرگانی مورد بررسی قرار گرفته و همه اینها بسته به نظر مدیریت آن مجموعه است به طور مثال در زمان مدیریت نهاوندی به بخش کشاورزی اعتقاد زیادی داشت، در زمان شافعی هم به همین ترتیب، در زمان جلال پور هم به این حوزه اهمیت زیادی داده شدف تا اکنون که دوباره مدیریت به شافعی رسید و قطعا این بخش مورد حمایت اتاق بازرگانی قرار خواهد گرفت.
 
کشاورزی در اتاق بازرگانی سخنگوی توانایی ندارد
 
عضو هیات کشاورزان اتاق بازرگانی ایران و تهران در بخش دولتی در خصوص اینکه چرا حوزه کشاورزی در سایه دیگر حوزه ها فعالیت می کند گفت: متاسفانه در اتاق بازرگانی کشاورزی سخنگوی توانایی مثل حوزه های صنعت و معدن ندارد و نمی تواند مثل سایر حوزه ها  حرفش را به کرسی بنشاند و درخواستش را بیان کند و از طرفی کشاورزان هم رغبتی برای حضور در اتاق بازرگانی نداشته اند وگرنه به گردش مالی و سرمایه داری طرف ربطی ندارد.
 
در مجموع ما به حضور کوتاه مدت بخش کشاورزی در اتاق بازرگانی در راستای کمک به این صنعت امیدوار هستیم و قطعا چشم انداز و کمک های این بخش را در این حیطه بیشتر خواهیم دید.


منبع: بازار نیوز


95/6/24 - 12:56 - 2016-9-14 12:56:52





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن