تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813042027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گشایش عملی در روابط بانکی با اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: نشریه "مونشنر مرکور" در گزارشی از تصمیم سه بانک ایرانی برای افتتاح شعبه در مونیخ با هدف کمک به تقویت روابط تجاری با شرکتهای آلمانی خبر داد.

 ایلسه آیگنر، وزیر اقتصاد ایالت باواریای آلمان به روزنامه "مونشنر مرکور" گفت: بانک خاورمیانه، بانک پارسیان و بانک سینا موافقت بانک مرکزی ایران برای دایر کردن شعبه در خارج از کشور را بدست آورده اند.

آیگنر که عضو حزب محافظه کار کریستین سوسیال آلمان است، در جریان دومین دیدارش از تهران در یک سال اخیر با این روزنامه صحبت کرد.

وی گفت: موانعی که در روند پرداخت پول مبادلات وجود دارد، مانع همکاریهای تجاری میان شرکتهای باواریایی و ایرانی شده است. به همین دلیل افتتاح شعبه بانکهای ایرانی در مونیخ اهمیت زیادی برای شرکتهای آلمانی بویژه شرکتهای کوچک و متوسطی دارد که دورنمای صادرات بزرگی به ایران دارند.

بر اساس گزارش رویترز، بسیاری از شرکتهای اروپایی از اینکه به رغم برداشته شدن تحریمهای هسته ای آمریکا علیه ایران همچنان نمی توانند فاینانس مورد نیاز را از بانکهای غربی تامین کنند، شکایت دارند. بانکهای بین المللی به دلیل واهمه از نقض تحریمهای آمریکایی که همچنان باقی مانده اند و مواجه شدن با مجازاتهای شدید این کشور، تمایلی به همکاری در مبادلات مربوط به ایران نشان نمی دهند.

در دوران تحریمهای هسته ای، شرکتهای ایرانی از روشهایی مانند انتقال پول از طریق صرافان برای انجام تجارت استفاده کردند که بسیار پرهزینه و زمان‌بر به شمار می رفت و چندان قابل اعتماد نبود.

وزیر اقتصاد باواریا گفت: بانکهای ایرانی برای ایجاد دفاتر ماهواره ای در مونیخ و بررسی روند تایید، کمک حرفه ای دریافت خواهند کرد.

وی به علاقه بالا برای صادرات اقلامی از بخشهای مهندسی، خودرو، هوافضا، فناوری محیط زیست و فناوری دارویی و پزشکی به ایران خبر اشاره کرد.





۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن