تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815729533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تماشای چالش های پشت پرده سینما/۶ شهرستان سالن اکران ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حال ناخوش هنر هفتم در خراسان جنوبی
تماشای چالش های پشت پرده سینما/۶ شهرستان سالن اکران ندارد

سالن سینما


شناسهٔ خبر: 3766601 - یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
استانها > خراسان جنوبی

.jwplayer{ display: inline-block; } بیرجند- فرسودگی، جای خالی تبلیغات و نبود سالن اکران سینمایی در ۶ شهرستان و اکران‌هایی برای صندلی های خالی چالش های پشت پرده هنر هفتم در خراسان جنوبی است. خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: سینما اگر چه جوان اما پررونق‌ترین و جنجالی‌ترین تاریخ را پشت سر گذاشته است. آنچه از تاریخ سینما بر می‌آید این است که کشمکش بین سیستم های اجتماعی و سیاسی، فرهنگ‌ها وجهان بینی‌ها، نقش عمده و تعیین کننده‌ای در شکل‌گیری جنبش‌ها و فرم های سینمایی بازی می‌کنند. بدون شک سالیانی نه چندان دور سینما به‌طور خاصی در متن زندگی انسان‌ها وارد شده بود. زمانی که نه از ماهواره حرفی بود و نه دنیای مجازی کنونی جایش را با گفت‌وگوهای گرم خانوادگی عوض کرده بود. آن روزها سینماها رنگ و بویی دیگر داشت. تنوع فیلم‌ها، تازه تأسیس بودن و جدید بودن این مکان‌نمایشی جایگاه ویژه را در جامعه به خود اختصاص داده بود. اما امروزه چهره سینماها در برخی از استان‌ها تغییر کرده و به‌عبارتی‌دیگر این مکان‌ها با فراموشی و عدم استقبال مردمی رو به رو شده است.  سینماهای خراسان جنوبی هم از برخی کمبودها مانند عدم‌حمایت تبلیغاتی، فرسوده بودن برخی تجهیزات و گاها قیمت بالای بلیت رنج می‌برد و این عوامل آن‌ها را با عدم استقبال مردم مواجه کرده است. ازاین‌رو شاید بر مسئولان استانی لازم است که توجه بیشتری به سینماهای خراسان جنوبی داشته و در راستای افزایش حضور مردم در این مکان‌ها تلاش کنند.

ماهواره باعث کاهش استقبال مردم از سینما شده است اطلاع‌رسانی نامناسب و نبود تبلیغات کافی از اکران فیلم های سینمایی در سطح شهر و تلویزیون از عوامل عدم استقبال مردم از سینماها است.یک شهروند بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت رضایت عمومی از سینماهای خراسان جنوبی، بیان کرد: فرسوده بودن تجهیزات برخی سینماها از مهم‌ترین عوامل عدم استقبال مردم است. علیرضا حسینی ادامه داد: همچنین نداشتن کیفیت محتوایی و کلیشه‌ای بودن موضوع فیلم‌ها، هزینه بالای بلیت و در دسترس بودن فیلم های به‌روز از دیگر علل کاهش استقبال مردمی از سینماها است. وی با بیان اینکه امروزه امکانات و تجهیزات زیادی جایگزین سینما شده است، افزود: ماهواره یکی از مهم‌ترین امکاناتی است که جایگزین سینما در جامعه است. حسینی با اشاره به فضای مجازی، بیان کرد: همچنین استفاده از دنیای مجازی باقیمت های پایین و مناسب باعث عدم گرایش مردم به سمت سینماها شده است. این شهروند بیرجندی ادامه داد: اطلاع‌رسانی نامناسب و نبود تبلیغات کافی از اکران فیلم های سینمایی در تلویزیون از دیگر عوامل عدم استقبال مردم از سینماها است.

فیلم های بومی و محلی در سینماهای استان اکران شود یک فیلم نامه نویس در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سینماهای استان نیازمند حمایت های مسئولان است. محمد خسروی با بیان اینکه در شرایط کنونی ماهواره یکی از رقبای سینما شده است، گفت: باید با پررنگ کردن سینما از فراموش‌شدن آن در اذهان مردم جلوگیری کنیم. وی با بیان اینکه باید تولیدات بومی و محلی در سینماهای خراسان جنوبی اکران شود، گفت: این امر می‌تواند زمینه‌ساز استقبال مردم از سینماها باشد.  تولیدات بومی و محلی در سینماهای خراسان جنوبی اکران شود چرا که این امر می‌تواند زمینه‌ساز استقبال مردم از سینماها باشدخسروی فرسوده بودن تجهیزات برخی سینماهای خراسان جنوبی را از مشکلات موجود در استان دانست و افزود: مسئولان ذی‌ربط باید نسبت به نوسازی این مکان‌ها توجه کنند. جای خالی سینما در تبلیغات شهرداری سرپرست امور سینمایی در حوزه هنری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر، بیان کرد: سینماهای خراسان جنوبی آن‌گونه که شایسته است حمایت رسانه‌ای نشده‌اند. حسین واحدی با اشاره به اکران فیلم «ایستاده در غبار» در سینما های بیرجند، بیان کرد: برخی افراد بعد از گذشت ۲۰ روز از اکران فیلم برای تماشا به سینما مراجعه داشته‌اند. وی با بیان اینکه این امر نشان‌دهنده اطلاع‌رسانی نامناسب در رسانه‌ها است، گفت: همچنین شهرداری مکانی را برای تبلیغات سینما به ما اختصاص نمی‌دهد. سرپرست امور سینمایی در حوزه هنری خراسان جنوبی تاکید کرد: سینماهای بیرجند در اولین اقدام باید در یکی از میدان های اصلی شهر معرفی شوند. واحدی خواستار توجه رسانه‌ها، صداوسیما و نخبگان فرهنگی به سینماهای استان شد و افزود: باید جایگاه سینما در جامعه به‌خوبی تبیین و معرفی شود. وی با اشاره به دیگر مشکلات موجود در سینماهای خراسان جنوبی، بیان کرد: تک سالن بودن سینماها یکی دیگر از مشکلات موجود در استان است.

تخفیف بلیت هم صندلی های خالی سینماها را پر نکرد مدیر سینما بهمن بیرجند با اشاره به قیمت کنونی بلیت، بیان کرد: قیمت بلیت را برای جذب مخاطب تخفیف داده‌ایم. وی با بیان اینکه قیمت بلیت در شرایط کنونی در روزهای سه شنبه نیمه‌بها است، افزود: همچنین در دیگر روزهای هفته این قیمت شناور است. واحدی ادامه داد: علی‌رغم این تخفیف‌ها باز هم سینماهای بیرجند و خراسان جنوبی از مخاطب کمی برخوردار هستند. وی با بیان اینکه در زمینه استقبال مردم نسبت به سال گذشته دو درصد رشد مخاطب را داشته‌ایم، افزود: همچنین میزان فروش بلیت در سینما بهمن بیرجند نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. واحدی با اشاره به میزان رضایت مردم از فیلم های اکران شده در سینماهای بیرجند، بیان کرد: فیلم های طنز و تاریخی با استقبال بیشتری روبه رو است. ۶ شهرستان خراسان جنوبی سالن سینمایی ندارد معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر از فعالیت هفت سینما در استان خبر داد و گفت: سه تا از این سینماها را در یک و نیم سال گذشته راه‌اندازی کرده‌ایم. سید علی زمزم ادامه داد: در حال حاضر یک سینما در سرایان، یک سینما در طبس، یک سینما در نهبندان، دو سینما در فردوس و دو سینما نیز در بیرجند فعال هستند. وی با اشاره به تعداد سرانه صندلی این سینماها، بیان کرد: قبل از راه‌اندازی سه سینما، بیش از هزار و ۱۰۰ صندلی وجود داشت. زمزم از افزایش صددرصدی سرانه صندلی در خراسان جنوبی نسبت به دو سال گذشته خبر داد و افزود: با راه‌اندازی سه سینمای جدید در استان تعداد صندلی‌ها به دو هزار و ۳۰ صندلی افزایش یافت. وی با اشاره به وضعیت استقبال مردم از سینماهای استان، اظهار کرد: با توجه به افزایش کیفیت پخش فیلم، استقبال مردم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

آمادگی نوسازی سینما فردوسی بیرجند را داریم معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اکران فیلمها در استان همزمان با تهران انجام می‌شود، گفت: این امر باعث افزایش مراجعه مردم به سینماها شده است. وی خواستار فرهنگ‌سازی حضور مردم در سینماها به‌خصوص در شهرستان‌ها شد و افزود: باید در راستای معرفی سینماها و فیلم های قابل اکران در آن‌ها اطلاع‌رسانی شود. زمزم با اشاره به فرسوده بودن سینما فردوسی بیرجند، بیان کرد: در حال حاضر این سینما با مالکیت بسیج فعالیت می‌کند. وی با بیان اینکه برای نوسازی و بهسازی این سینما بسیج باید وارد عمل شود، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی آمادگی لازم را برای بهسازی این مکان دارد. زمزم ادامه داد: اگر بسیج در نوسازی سینما فردوسی بیرجند وارد عمل شود، یک سوم هزینه بهسازی را پرداخت می‌کنیم. وی با بیان اینکه یک سوم نوسازی سینماها را باید مالکیت سینما پرداخت کند، افزود: همچنین یک سوم این هزینه را می تون از کمک های استانی تهیه کرد. آن‌گونه که پیداست این روزها هنر هفتم حال و روز مطلوبی ندارند و خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور با بیش از ۷۳۲ هزار نفر جمعیت و همچنین با بیش از ۴۰ هزار دانشجو یکی از دانشگاهی‌ترین استان‌های کشور نیز محسوب می شود اما در توسعه اماکن فرهنگی از جمله سینماها بی نصیب مانده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن