تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815005796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملت ايران: جنايات شجره ‌ملعونه آل‌سعود را فراموش نمی‌کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ملت ايران: جنايات شجره ‌ملعونه آل‌سعود را فراموش نمی‌کنیم
در همه‌ يك سال گذشته از حادثه‌ مرگبار منا، نه جمهوري اسلامي و نه مردمش نگذاشتند اعتراضات‌شان عليه آل‌سعود به رخوت و سكوت برسد. امروز در آستانه‌ عيد قربان و اولين سالگرد فاجعه‌اي كه بي‌لياقتي آل‌سعود آن را رقم زد...
نویسنده : کبری آسوپار 


 در همه‌ يك سال گذشته از حادثه‌ مرگبار منا، نه جمهوري اسلامي و نه مردمش نگذاشتند اعتراضات‌شان عليه آل‌سعود به رخوت و سكوت برسد. امروز در آستانه‌ عيد قربان و اولين سالگرد فاجعه‌اي كه بي‌لياقتي آل‌سعود آن را رقم زد، مردم ايران باز صداي اعتراض و انزجارشان از آل‌سعود را به خيابان‌ها كشاندند، شايد كسي در دنياي چندصد ميليوني جهان اسلام تلنگري بخورد و با خود فكر كند چرا نبايد مرگ مظلومانه‌ هزاران حاجي غبار رخوت را از سرمان بردارد! با اين همه، آنچه امروز بعد از نمازجمعه‌هاي سراسر كشور به نمايش درآمد، فقط خشم و اعتراض نبود، مردم ايران دغدار عزيزان‌شان هستند؛ داغي كه التيام نيافته است.

نه فراموش مي‌كنيم، نه سكوت
«... آنچه از آمارها به‌دست مي‌آيد، مجموع شهدا از کشورهاي مختلف، حدود 7 هزار نفرند! اين رقم خيلي رقم بالايي است. چرا در کشورهاي ديگر، دولت‌ها، خانواده‌ها، ملت‌ها عکس‌العمل نشان ندادند نسبت به اين حادثه؟ اين چه بلاي بزرگي است که جان امت اسلامي را فراگرفته؟ اين، مصيبت بزرگ است. دولت‌ها دچار رودربايستي سياسي‌اند، دولتمردان کشورهاي مختلف احياناً اسير پول و قدرت و روابط سياسي و مانند اينها هستند، [اما] دانشمندان‌شان چرا ساکت ماندند؟ علمايشان چرا حرف نزدند؟ فعالان سياسي چرا صحبت نکردند؟»
اين بخشي از اعتراض رهبر انقلاب به سكوت مرگباري است كه جهان اسلام پس از مرگ هزاران نفر در منا از خود به نمايش گذاشت. انگار كه يك غفلت جمعي همه را به سكوت كشانده؛ انگار كه همه با هم تصميم گرفته‌اند با دلارهاي نفتي دهان‌هاي‌شان بسته شود!
مردم ايران دیروز به راهپيمايي اعتراضي رفتند. مردمي كه هنوز داغ حاجيان از حج برنگشته‌شان روي دوش‌شان سنگيني مي‌كند. مردمي كه امسال از زيارت خانه‌ خدا و انجام واجب الهي منع شده‌اند و دولت عربستان با چيدن موانع بسيار و گذاشتن شروط غيرمنطقي و غيرعاقلانه براي حضور زائران ايراني عملاً امكان حضور در حج را از ايرانيان سلب كرد. حال ايرانيان چه بايد بكنند؟ سكوت؟ ما نه چيزي را فراموش كرده‌ايم، نه بخشيده‌ايم و نه آن را به سكوت مي‌گذرانيم.
   
لباس احرام بر تن راهپيمايان تهراني
نماز جمعه كه تمام شد، آغاز راهپيمايي بود. تعدادي از نمازگزاران تهراني كه لباس احرام پوشيده بودند، به سمت ميدان انقلاب حركت كردند. «مرگ بر آل‌سعود» اصلي‌ترين شعار اين جمع بود.
تعدادي ديگر از نمازگزاران هم در ميدان فلسطين حضور پيدا کرده و شعارهايي در محکوميت جنايات آل‌سعود سر دادند. نمازگزاران تهراني همچنين با در دست داشتن پلاکاردهايي جنايات رژيم آل‌خليفه در بحرين و لغو تابعيت شيخ عيسي‌قاسم، عالم مبارز بحريني را نيز محکوم کردند.
در اين تظاهرات نمازگزاران شعارهايي همچون «رهبري ملت ما الهي است، راه بدون رهبري گمراهي است»، «وصيت تمامي شهيدان، پيروي از رهبري است و قرآن»، «اهل بصيرت پيرو رهبر است، راه دين هميشه روشنگر است»، «وحدت و انسجام امت ما، نابودساز نقشه امريکا»، «مرگ بر صهيونيست، مرگ بر انگليس، مرگ بر امريکا و مرگ بر آل‌سعود خائن»، «آل‌سعود آل‌ابوسفيان، فاجعه منا دليل آن است»، «امنيت حجاج بيت خدا، در خطر افتاده چرا در منا»، «‌آل‌سعود خادم امريکاست»، «مرگ بر منافقين مزدور»، «سوء‌مديريت آل‌سعود، گرديد بر تمام عالم شهود»، «حجاج بيت خدا، احرام‌شان کفن شده در منا»، «محکوم باشد در تمام دنيا، ‌حقوق ضدبشر امريکا»، «سردمداران توحش، سعودي مردم‌کش»، «‌سعودي جنايت مي‌کند، امريکا حمايت مي‌کند»، «هيهات منا‌الذله» «مرگ بر آل‌سعود کافر» و «خط قرمز جوانان انقلابي بحرين، تعرض به شيخ عيسي‌قاسم است» سر دادند.
   
بيانيه پاياني تظاهرات سراسري در محکوميت جنايات آل‌سعود و آل‌خليفه
شرکت‌کنندگان در تظاهرات گسترده در محکوميت جنايات آل‌سعود و آل‌خليفه در فاجعه منا و هتک حرمت به شيخ عيسي‌قاسم در پايان تجمع عظيم خود بيانيه‌اي صادر کردند. متن اين بيانيه به شرح ذيل است:

«بســم‌الله الـرحمن الـرحيم»
ملت بزرگ و بصير انقلاب اسلامي با حضور پرشور و حماسي خود در اين مراسم تظاهرات ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي گرانقدر فاجعه دلخراش و اندوهناک منا، در اولين سالگرد آن، اينگونه اقدامات ضد حقـوق‌بشـري، غيرانسـاني و ددمنشانه شـجـره خبـيثـه مـلعـونـه آل‌سـعـود را در کشـتار ضـيـوف‌الرحمـان و حجـاج بيـت‌الله‌الحـرام در مسجد‌الحرام و منا و کشـتار و سرکوب و قتل عام مسلمانان و مردم مظلوم در عربستان، يمن، سوريه و حمايت از رژيم فاسد و مزدور آل‌خليفه در کشتار و سرکوب مسلمانان و مردم مظلوم و بي‌دفاع بحرين و اهانت به حريم مرجعيت بزرگ ديني آن کشور «آيت‌الله شيخ عيسي‌قاسم» را به شدت محکوم مي‌کند.

ما تظاهرات‌کنندگان در حمايت از رهنمودها و فرمايشات راهگشاي مقام معظم رهبري «مدظله‌العالي» عليه خباثت‌هاي رژيم دست‌نشانده و سفاک آل‌سعود و آل‌خليفه بار ديگر اعتراض و خشم انقلابي و نفرت و انزجار خود را از اينگونه اقدامات ضدانساني و غيرمسئولانه آل‌سعود خائن‌الحرمين اعلام کرده و در بيش از 850 ميعادگاه نماز جمعه در سراسر کشور «مرگ آل‌سعود و آل‌خليفه» را فرياد مي‌زنيم.
ملت شجاع و بصير ايران اسلامي صراحتاً اعلام مي‌دارد تا همراه و همگام با ساير ملت‌هاي آزاده و مسلمان و «امت بزرگ رسول‌الله»، ضمن گراميداشت نام و ياد و خاطره شهداي گرانقدر فاجعه منا و مسجدالحرام، حمايت همه‌جانبه خود را از مردم مظلوم يمن، سوريه و رهبر بزرگ مسلمانان بحرين و مردم مظلوم آن اعلام مي‌دارد و به رژيم آل‌سعود و آل‌خليفه اين مزدوران رژيم غاصب صهيونيستي و امريکاي جنايتکار ام‌الفساد، هشدار مي‌دهد که اگر آل‌سعود خائن مسئوليت اقدامات خود را در جنايت هولناک سرزمين منا نپذيرد و درصدد جبران و اصلاح اقدامات خصمانه و مداخله‌جويانه خود نيز در ساير بلاد اسلامي برنيايد و نيز همچنين اگر رژيم فاسد آل‌خليفه از سرکوب مردم مظلوم و ستمديده خود و هتک حرمت رهبران و مراجع بزرگ ديني به ويژه «آيت‌الله شيخ عيسي‌قاسم» دست برندارد، به زودي زير امواج خروشان خشم انقلابي و مقدس مسلمانان جهان به ويژه جوانان حزب‌الله براي هميشه تاريخ دفن خواهد شد.
   
هيچ‌کس حق ندارد خود را مالک «کعبه» بداند
همچنين پيش از آغاز خطبه‌هاي نمازجمعه، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر، نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به فرمايشات رهبر انقلاب مبني بر اينکه بايد جهان اسلام براي مديريت حج چاره‌انديشي کند، گفت: اين بحث ممکن است در ذهن برخي موضوعي را مطرح کند که چگونه ممکن است دو شهر در يک کشور باشد اما ديگران بخواهند در مورد اداره آن اظهارنظر کنند؛ پاسخش اين است که ملکيت اين دو شهر مربوط به همان کشوري است که مکه و مدينه در آنجا قرار دارد. بحث مالکيت مكه و مدينه نيست، بلکه مسئله مسجدالحرام است.

وي افزود: آيا کسي مي‌تواند خانه کعبه را مالک شود؟ آيا مسجد‌الحرام مي‌تواند ملک کسي باشد؟ آيا گروهي خاص مي‌تواند در مورد حج که مربوط به عموم جامعه اسلامي است نظر دهد و تصميم بگيرد؟ تمامي پاسخ‌ها در قرآن و روايات آمده است که بايد مورد توجه واقع شود.  نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت به آيه 29 سوره حج اشاره کرد و افزود: در اين آيه دستور داده شده به بيت عتيق طواف کنيد و طواف خانه خدا را انجام دهيد؛ خود اين آيه به معناي آن است که اين خانه ملک کسي نيست، بنابراين کعبه مربوط به عموم مسلمانان است و کسي حق ادعاي مالکيت آن را ندارد.

حجت‌الاسلام قاضي‌عسكر تصريح کرد: حتي امام باقر(ع) در مورد خانه خدا فرموده‌اند که اين خانه يک خانه آزاد است و هيچ يک از مردم سلطه‌اي بر آن ندارد و هيچ‌کس هم نمي‌تواند مالک آن باشد.
نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت به ساير آيات و روايات مبني بر اينکه کسي حق ادعاي مالکيت بر خانه خدا را ندارد اشاره کرد و گفت: در آيات متعدد قرآن تأکيد شده که خداوند خانه کعبه را محل امن براي انسان‌ها و وسيله‌اي براي قوام دين قرار داده و هيچ‌کس حق ندارد خود را مالک آن بداند. مالک خانه کعبه خداوند است و اين خانه براي مردم و عبادت آنها قرار داده شده است و بنابر روايات و آيات متعدد، ظالمان نمي‌توانند سرپرستي آنجا را به عهده بگيرند و اين محل بايد در اختيار متقين و باتقوايان باشد.  وي با بيان اينکه اين روزها مسلمانان نسبت به عملکرد وهابيت انتقاد شديد دارند، تصريح کرد: چندي قبل اجلاسيه‌اي با حضور علماي مختلف و اهل سنت در چچن برگزار شد که رسماً در آن تأکيد شد وهابيت ديني نيست که مسلمانان آن را بپذيرند و ديني جداي از اهل سنت محسوب مي‌شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن