تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804593907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمع‌آوري قليان‌ها كار مافياي مواد مخدر است !


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جمع‌آوري قليان‌ها كار مافياي مواد مخدر است !
یک مقام مسئول در دبیرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن نقل قول هاشمي رفسنجاني از امام (ره) مبني بر...
نویسنده : صادق پارسا 


یک مقام مسئول در دبیرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن نقل قول هاشمي رفسنجاني از امام (ره) مبني بر مخالفت ايشان با تحريم سيگار، طرح جمع‌آوري قليان‌ها را يكي از ترفندهاي مافياي قاچاق مواد مخدر برشمرد.
   
مردم اگر از قليان كشيدن منع شوند، به سمت كشيدن شيشه مي‌روند
رئيس كميته مستقل مبارزه با مواد مخدر دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام به جنگ قليان‌ها از دو دهه گذشته تا كنون اشاره كرد و گفت: زماني جنگ قليان‌ها زياد شده بود و نيروي انتظامي به جمع‌آوري قليان‌هاي قهوه‌خانه‌ها به علت آغشته شدن آنها به مواد مخدر اقدام كرد، اما بعدها با بررسي‌ها متوجه شديم كه قليان‌هاي همان قهوه‌خانه را قاچاقچي مواد مخدر آلوده به مواد كرده و با نفوذ به پاسگاه اطراف موضوع را اعلام كرده است تا علني شدن موضوع به جنگ قليان‌ها منجر و در نتيجه مصرف‌كننده‌هاي قليان به تدريج به سمت مصرف مواد صنعتي كشيده شوند.
علي هاشمي در گفت‌وگو با ايسنا، ضمن تأكيد بر آنكه بايد آن‌قدر هوشيار باشيم تا بتوانيم ترفندهاي مافيا را افشا كنيم، تصريح كرد: مافيا همواره به دنبال سود بيشتر هستند و هر چقدر مردم كمتر به سمت قليان و سيگار بروند، به علت آنكه جايگزين بهتري ندارند به جايگزين بدتر گرايش يافته و به سمت امثال شيشه كشيده مي‌شوند.
   
هاشمي رفسنجاني: امام گفت يك چيز را براي پناه مردم باقي بگذاريد !
وي در ادامه به سخنان رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام كه در تيرماه 93 در جمع كادرها و مديران دبيرخانه ستاد و دستگاه‌ها مطرح كرده بود، اشاره كرد و گفت: آقاي هاشمي در آن جلسه تعريف مي‌كردند كه روزي در محضر امام (ره) بودند كه يكي از آقايان (نام ايشان را در جلسه ذكر كردند) اصرار داشتند كه امام فتوايي را در تحريم سيگار بدهند، امام با عصبانيت خطاب به ايشان فرمودند: «يك چيز را براي اين مردم باقي بگذاريد كه به آن پناه ببرند.»  
رئيس كميته مستقل مبارزه با مواد مخدر دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: همان مافيايي كه قدرت زيادي در توزيع دارند متأسفانه در تقاضا‌سازي بسيار قدرتمندتر عمل مي‌كنند، به همين دليل شوخي نداريم و اگر نجنبيم آنها با چند واسطه برايمان قانون هم مي‌نويسند.
   
قليان، خوب يا بد ؟
اين سخنان تعجب‌برانگيز در حالي است كه چندي پيش هم قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان كرده بود كه وجود مواد مخدر در همه قليان‌ها را تأييد نمي‌كنيم.
این مقام مسئول همچنين درباره جمع‌آوري قليان‌هاي آلوده به مواد مخدر در قهوه‌خانه‌ها اظهار كرده بود: در اينكه قليان يك مؤلفه در تضعيف سلامت جامعه است و مي‌تواند جوانان ما را آلوده كند شكي وجود ندارد؛ مواردي در گذشته دال بر وجود مواد مخدر در قليان‌ها گزارش شده است اما اينكه هر نوع تنباكو يا موادي كه در قليان هاست آلوده به مواد مخدر باشد را تأييد نمي‌كنيم.  پيش از اين وزير بهداشت در سخناني رسماً از جمع‌آوري قليان‌ها و بستن قهوه‌خانه‌ها خبر داده بود. بنا بر اظهاراتي كه مسئولان ذي‌ربط در اين رابطه داشته‌اند، مهرماه، آخرين ضرب‌الاجل مبارزه با قليان‌ها بوده است. بنا بر اخبار منتشره در شهرهاي بسياري هم قليان‌هاي ميوه‌اي جمع‌آوري شده و قهوه‌خانه‌هاي بسياري بسته شده‌اند.

فارغ از خوب يا بد بودن بستن قهوه‌خانه‌ها و بيكاري هزاران نفر در پي اين اقدام و ساير نتايجي كه ظاهراً دولت براي آنها هيچ برنامه‌اي ندارد، نبايد از ابهام قانون در اين رابطه به سادگي گذشت.   «مكان عمومي» در قانون تعريف مشخصي نداشته و همين موضوع باعث شده است كه برخوردهاي دو‌گانه‌اي درباره بستن قهوه‌خانه‌ها و استعمال قليان در اين مكان‌ها صورت پذيرد. اصرار وزارت بهداشت و اقدام نيروي انتظامي در بستن قهوه‌خانه‌ها ذيل اين ابهام قانوني مي‌تواند اقدامي غيرقانوني تلقي شود و از آن به قوه قضائيه هم شكايت كرد.
   
كشيدن قليان در تهران مجاز، در ساير شهرها ممنوع !
تبعيض‌ ميان شهرها و اقدام به بستن قهوه‌خانه‌ها در بعضي شهرها و فعاليت شبانه‌روزي قهوه‌خانه‌ها در برخي ديگر از شهرها، از ديگر نتايج اقدام سياسي وزارت بهداشت و مصلحت‌انديشي غيركارشناسانه است. البته ظاهراً مقامات وزارت بهداشت به ابهام قانوني و احتمالاً غيرقانوني بودن عمل‌شان پي برده‌اند كه تا كنون در شهري مانند تهران نتوانسته‌اند قهوه‌خانه‌ها را ببندند. اگر قانون حكم به بستن قهوه‌خانه‌ها مي‌كند، چرا شهروندان تهراني همچنان قليان مي‌كشند و مثلاً شهروندان كرج نبايد قليان بكشند؟!

مجلس به عنوان نهاد واضع قانون و قوه قضائيه به عنوان مرجع نظارت‌كننده بر اجراي صحيح و بدون تبعيض قانون بايستي به ابهامات در اين رابطه پاسخ دهند. قطعاً وزارت بهداشت نه واضع قانون در اين موضوع است نه سياستگذار كلي و نه مرجع نظارت كننده.
 اينكه در به اصطلاح مبارزه با قليان، وزارت بهداشت يك تنه به جنگ با قهوه‌خانه‌ها برود، نيروي انتظامي گاهي موافق باشد و گاهي مخالف، ستاد مبارزه با مواد مخدر نظر ديگري داشته باشد و مجمع تشخيص مصلحت نظام هم بر اين عقيده باشد كه جمع‌آوري قليان‌ها كار مافياي قاچاق مواد مخدر است، خود گوياي بي‌ثمر بودن اين قبيل اقدامات غيركارشناسانه است.
بر كسي پوشيده نيست كه استعمال دخانيات از هر نوعي براي انسان مضر است. اما برخوردهاي جزيره‌اي، متناقض، مقطعي، تبعيض‌آميز و خودسرانه چه‌بسا در درازمدت مضراتي به مراتب بيشتر از كشيدن قليان هم براي عموم مردم داشته باشد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن