تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802747566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موتورهای برقی به اداره پست می آید


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: موتورهای برقی به اداره پست می آید
شرکت پست جمهوری اسلامی ایران از سال 1367 آغاز به کار کرد و در خرداد ماه سال 95 درلایحه مجلس شورای نگهبان به شرکت ملی پست ایران تغییر نام داد.


در گذشته شرکت پست فقط خدمات فیزیکی را به مردم ارائه می کرد ولی در حال حاضر خدمات سه وجهی از قبیل فیزیکی، الکترونیکی و مالی را در اختیار مردم قرار داده است. با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی، شرکت پست باید خدمات خود را بروز رسانی کرده و متناسب با شعار سال" پست هوشمند در خدمت مردم" از بالاترین تکنولوژی وخدمات استفاده کند تا با چابکی و سرعت زیاد مرسولات را به دست مردم رسانده و از وقوع پدیده خود پستچی گری مردم جلوگیری کند.
برای آگاهی از فعالیت های انجام شده و برنامه های آینده پس اصفهان گفتگویی را با "سعید رجالی -مدیر کل پست استان اصفهان"انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:
شرکت پست در حال حاضر چه خدماتی را به مردم ارایه می کند؟ در یک دسته بندی کلی 30 نوع خدمات پستی ارائه می شود، بعضی از خدمات مثل مرسولات عادی، سفارشی و پیشتاز از گذشته تاکنون به طور متعارف انجام شده اما خدمات جدیدی از قبیل پست ویژه وسرویس زمان توزیع، پست الکترونیک، سرویس وب آگهی، پست بیمه، امضاء الکترونیکی، سرویس پست نت و پست لجستیک، سرویس پست مالی ،کارت پستال الکترونیک، سرویس تمبر شخصی در حال اجرا است.
در استان اصفهان 1052 واحد پستی اعم از ادارات پست دولتی، دفاتر پیشخوان دولتی در شهر و نمایندگی پستی در روستاها را داریم و با توجه به اینکه 15 درصد جمعیت استان اصفهان را جمعیت روستایی تشکیل می دهد، اما 50 درصد دفاتر، شهری و 50 درصد آن روستایی است و این نشان دهنده چتر حمایت شرکت پست بر سر روستاهای دور افتاده استان اصفهان است.
با خبر شدیم طرح "مدیریت نشانی مکان محور"(جی نَف) در شرکت پست اجرا می شود، جزییات این طرح چیست؟
"مدیریت نشانی مکان محور" از طرح های اقتصاد مقاومتی است که به عهده وزارت ارتباطات و زیربنای دولت الکترونیک می باشد و اگر خواهان دولت الکترونیک هستیم باید مشکل مکان یابی، برطرف شود.
با توجه به اینکه به هنگام سازی اطلاعات اماکن شهری و روستایی، امری الزامی به شمار می رود، اماکن شهری 100 درصد، و اماکن روستایی 70 درصد به هنگام سازی شده اند که این کار با ارائه کد 10 رقمی صورت می گیرد. طرح جی نف یک طرح فوق استراتژیک و ملی و جزو تکالیف شرکت پست است که در سال گذشته حدود 5 میلیارد تومان از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران بابت اجرای این طرح و به هنگام سازی اطلاعات دریافت کردیم و 16 دستگاه نظیر استانداری ها ، شهرداری ها، سازمان برنامه و بودجه، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان ثبت احوال، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها که عضو کمیته تخصصی جی نف نیز هستند، در اجرای این طرح دخیل می باشند.

کد های پستی ده رقمی، به نقشه های پارسل بندی شده متصل خواهند شد و مختصات طولی و عرضی جغرافیایی، توسط یک سامانه در آن تعبیه می شود تا مردم بتواند به یک آدرس استاندارد دست یابند.
مزیت این طرح در استفاده سایر نهاد ها است زیرا در بانک های اطلاعاتی سازمانی، برای راستی آزمایی آدرس ها و اطلاعات از این سامانه می توان استفاده کرد.

اجرای طرح لُجستیک چه فوایدی داشته است؟ در تیر ماه 94 این طرح در اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و با همکاری یک گروه صنعتی و با عقد قرارداد شروع شد، در این طرح کالا از درب کارخانه تحویل گرفته و در نشانی گیرنده تحویل داده می شود و دیگر خبری از واسطه ها نخواهد بود.
البته رویکرد اداره پست خدمات کالا محور است و فقط به پاکت های سبک اکتفا نکرده ایم ؛ این روند از اصفهان آغاز شده است و در ارسال دیگر مرسولات همکاری و همت داریم. با اجرای طرح لُجستیک که در اصل باعث حذف واسطه های تجاری خواهد شد، گام موثری در تحقق این مهم خواهیم برداشت . این طرح شامل کالاهای خارجی ، نخواهد شد و در باجه های پستی نیز ارسال محصولات خارجی بدون مجوز منع شده است.
گاهی از اتوبوس ها به عنوان ماشین پست استفاده شود، نظر شما در این باره چیست؟
این کار علاوه بر اتلاف زمان مردم و گیرندگان و صرف هزینه بالا، باعث مشکلات جاده ای و تصادفات بسیاری شده است ؛ البته این اصلاح از خود مردم باید آغاز شود . مردم باید اولین گزینه برای ارسال بسته های خود را پست بدانند.
در حال حاضر امورات ارسال مطبوعات، شرکت های پخش مواد غذایی و موارد دیگر باید از طریق پست انجام گیرد و یکی از مواردی که امنیت مرسولات را افزلایش می دهد رعایت همین نکته است.
چه برنامه هایی برای سرویس دهd بهتر به موزعین پست یا همان پُستچی ها دارید؟
قصد داریم البسه، موتور سیکلت ها و حتی تلفن های همراه موزعین پست یکسان شود و معتقدیم که این کار باعث اعتبار خدمات و اطمینان خاطر مردم خواهد شد. البته در مقطعی از زمان، به اجرای طرح پستچی دوچرخه سوار اهتمام ورزیدیم که به دلیل حجم زیاد مرسولات این طرح عملا ممکن نبود. قصد داریم در آینده از موتور های برقی برای این کار استفاده کنیم که به دلیل همسویی با رویکرد مسئولان در جهت کاهش آلودگی هوا خواهد بود.




منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن