تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804599526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دغدغه شهرداری توجه به تئاتر است/ جشنواره‌ای با بودجه ۵۰۰ میلیونی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست پنجمین جشنواره تئاتر شهر
دغدغه شهرداری توجه به تئاتر است/ جشنواره‌ای با بودجه ۵۰۰ میلیونی

نشست خبری پنجمین جشنواره تئاتر شهر


شناسهٔ خبر: 3761566 - دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
هنر > تئاتر

.jwplayer{ display: inline-block; } نشست رسانه‌ای پنجمین جشنواره تئاتر شهر با حضور معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و دبیر این دوره از جشنواره، دوشنبه ۱۵ شهریورماه در محل سازمان برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای این نشست که با حضور امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و شهرام کرمی دبیر جشنواره تئاتر شهر و مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار شد، عبدالحسینی به دغدغه شهردار تهران و بدنه مدیریتی و حاکمیتی شهرداری تهران در خصوص توجه به تئاتر اشاره کرد.

وی ادامه داد: حمایت از اجرای تئاتر در فرهنگسراها در راستای توجه به تئاتر است و طی یک سال گذشته حدود یک هزار و ۷۰۰ اجرای تئاتر داشته‌ایم که بخش عمده این اجراها به آثار دوره چهارم جشنواره تئاتر شهر و دوره دوم سوگواره خمسه اختصاص داشته است. همچنین از تولید و اجرای نمایش‌های «دریادلان»، «اروندخون» و «بیرق ماندگار» نیز حمایت کردیم.

معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، اظهار کرد: ما در حد بضاعت‌مان تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌های فرهنگی و هنری ما اعم از فعالیت‌های تئاتری‌مان اثربخش باشند. هدف ما از اجرای آثار تئاتری در فرهنگسراها برای اثربخشی بیشتر روی خانواده‌ها و جذب افراد غیر تئاتری است.

عبدالحسینی افزود: ما در فرهنگسراها برای اجراهای تئاتری بلیت فروشی نداریم و اگر داشته باشیم با رقم حداقلی و تأمین بخشی از هزینه‌های گروه‌ها است. یکی از فعالیت‌های پرمخاطب ما هم که به آن توجه می‌کنیم، اجراهای میدانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه پنجمین جشنواره تئاتر شهر اشاره و آن را ۵۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.

معاون هنری سازمان فرهنگی و شهرداری تهران درباره وضعیت بهره‌برداری از پردیس تئاتر تهران و همچنین مرکز نمایش‌های آیینی صبا، یادآور شد: هر دو مرکز توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تحویل گرفته شده‌اند و شهرام کرمی سرپرست این دو مرکز است.

در ادامه این نشست نیز شهرام کرمی با اشاره به افتتاح پنجمین جشنواره تئاتر شهر در روز ۲۲ شهریورماه به ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری این دوره و بخش‌های مختلف آن پرداخت.

وی افزود: مراسم اختتامیه جشنواره نیز در روز ۳۰ شهریورماه در سالن پردیس تئاتر تهران و با حضور شهردار تهران برگزار می‌شود. به صورت جدی طی یک سال گذشته پیگیر وضعیت پردیس تئاتر تهران و برطرف کردن مشکلات زیرساختی آن بودیم. اگر مشکلات زیرساختی این مرکز حل نمی‌شد و به صورت مقطعی اقدام به افتتاح آن می‌کردیم، روند مناسبی نبود. خوشبختانه هفته گذشته امتیاز گاز و آب پردیس تئاتر تهران گرفته شد و برای امتیاز برق مجموعه نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، تأکید کرد: پردیس تئاتر تهران به شکل غیر رسمی از مهرماه افتتاح می‌شود و همزمان با دهه مبارک فجر فعالیت رسمی آن را شروع می‌کنیم. مشکلات زیرساختی مرکز نمایش‌های آیینی صبا نیز در حال برطرف شدن هستند تا این مرکز نیز برای افتتاح و بهره‌برداری آماده شود.

کرمی در ادامه با بیان اینکه رویکرد دوره پنجم جشنواره تئاتر شهر توجه به گروه‌های تئاتر جوان است، اظهار کرد: از دوره ششم جشنواره و با افزوده شدن ۱۴ سالن تئاتری، رویکردمان تخصصی و حرفه‌ای‌تر خواهد شد.

دبیر پنجمین جشنواره تئاتر شهر فعالیت مدرسه تئاتر با حضور اساتیدی چون محمد چرمشیر و مریم کاظمی و همچنین مسابقه «رالی عکاسی» از جمله برنامه‌های مهم این دوره از جشنواره ذکر کرد.

وی همچنین اعلام کرد که در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر شهر از اکبر زنجانپور و مریم معترف به عنوان ۲ هنرمند پیشکسوت تئاتر تجلیل به عمل می‌آید.

در پایان این نشست نیز با حضور عبدالحسینی و کرمی پوستر پنجمین جشنواره تئاتر شهر با طراحی مازیار تهرانی، رونمایی شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن