تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804551541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان: پژو و پراید نخرید تا از رده خارج شود!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان: پژو و پراید نخرید تا از رده خارج شود!
مديرعامل انجمن حمايت از مصرف‌كنندگان از مردم درخواست كرد خودروهاي پژو و پرايد را در بازار خريداري نكنند تا توليدكنندگان قيمت را كاهش داده و تكنولوژي خود را به‌روز كنند.
نویسنده : بهناز قاسمی 


آيين‌نامه ارتقاي كيفيت خودروهاي سبك، قطعات و مجموعه‌هاي مرتبط، مصوب شوراي سياست‌گذاري صنعت خودرو مورخ 24 خرداد 1389 مي‌گويد از ابتداي سال 95 بايد خودروهايي كه از نخستين عرضه آنها 10 سال مي‌گذرد از خط توليد خارج شوند. حالا پنج ماه از سال 95 و شش سال از ابلاغ اين آيين‌نامه گذشته است، اما هيچ خبري از خارج شدن محصولات قديمي از خط توليد خودروسازان نيست.
طبق آنچه در آيين‌نامه مذكور آمده است نبايد عمر محصولات (خودرو) با نشان تجاري داخلي از ابتداي سال 95، از 10 سال پس از نخستين عرضه آنها تجاوز كند. همچنين عمر محصولات با نشان تجاري خارجي نيز از زمان نخستين عرضه بايد هفت سال باشد اما نگاهي به محصولات توليد داخل نشان مي‌دهد عمر برخي از آنها حتي از 15 سال هم تجاوز مي‌كند. پژو 405 عمري بالاي 20 سال دارد و پرايد هم 15 سالگي خود را مي‌گذراند. پژو 206 نيز عمري بالاي 10 سال دارد اما همچنان اين خودروها برخلاف آيين‌نامه‌اي كه شش سال پيش به تصويب رسيده، به توليد مي‌رسند. جالب‌تر اينكه دو خودروساز بزرگ كشور نه تنها تصميمي براي توقف خطوط توليد اين خودروهاي قديمي ندارند بلكه انواع خودرو پرايد طي هفته گذشته با افزايش ۷۰۰ هزار توماني نيز مواجه شده است. اكنون اين سؤال مطرح است كه چرا خودروهاي قديمي از خطوط توليد خارج نمي‌شوند؟

وزير صنعت و تجارت با رد توقف توليد اين خودروها، تحريم‌هاي غربي را دليل تداوم توليد خودروهایی مانند پرايد مي‌داند. علي خاكساري، كارشناس خودرو با انتقاد از اينكه آيين‌نامه‌هاي خودرويي همچنان در وزارت صنعت خاك مي‌خورد، مي‌گويد: پرفروشي اين محصولات به كيفيت آنها برنمي‌گردد، بلكه اين طبقه قيمتي آنهاست كه بيش از 70 درصد جامعه را شامل مي‌شود و موجب رونق فروش آنها در بازار خودروي ايران شده است و خودروسازان كه با استقبال بازار مواجه بودند همواره از برنامه توسعه محصول جا مانده‌اند؟

وي مي‌افزايد: وزير صنعت و خودروسازان كه از انعقاد قراردادهاي خودرويي به اصطلاح برد- برد با شركاي خارجي خود خبر مي‌دهند، بايد به سوي كاهش تيراژ توليد اين خودروها بروند يا اينكه قيمت‌ها را تعديل كنند تا با كمپين نخريدن پرايد و پژو از سوي مصرف‌كنندگان مواجه نشوند.
اما مدير عامل انجمن حمايت از مصرف‌كنندگان معتقد است مردم بايد از خريد اين دو خودرو خود‌داري كنند تا قيمت‌ها كاهش يابد. اين انجمن كه تاكنون نتوانسته به لاندازه انجمن خودروسازان نقش به‌سزايي داشته باشد و در حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان خودرو قدمي بردارد در گفت‌وگو با مهر مي‌گويد:  عدم اجراي آيين‌نامه ارتقاي كيفيت خودرو به اين معناست كه وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولي توليد خودرو، دستور جدي به خودروسازان براي جمع كردن خط توليد اين دو خودرو نمي‌دهد.  انصاري مي‌افزايد: علاوه بر اينكه دولت هيچ فشار جدي به خودروسازان براي افزايش كيفيت محصولاتشان نمي‌آورد و همه چيز در حد حرف باقي مي‌ماند، خودروسازان نيز توجهي به به‌روزرساني توليدات خود و نيز اجرايي كردن توليد خودرو مطابق با تكنولوژي روز دنيا ندارند بنابراين دليلي ندارد كه مصرف‌كنندگان تاوان سوءمديريت خودروسازان را بدهند.

وي تصريح مي‌كند: مردم نبايد خودروهاي پرايد و پژو را خريداري كنند تا اين خودروها از رده خارج شوند و خودروهاي به‌روز ديگري جايگزين آنها شود، اين در شرايطي است كه برخي مصرف‌كنندگان به قوانين آشنايي كافي ندارند و نمي‌دانند كه امسال بايد توليد پژو و پرايد متوقف مي‌شد؛ اين در حالي است كه ما به عنوان انجمن، اين حق را به آنها گوشزد كرده و از آنها مي‌خواهيم اين دو خودروي از رده خارج را خريداري نكنند.  انصاري، در پاسخ به اظهارات وزير صنعت، معدن و تجارت مبني بر اينكه اعمال تحريم‌ها اجازه نداده كه در 10 سال اخير، تكنولوژي اين خودروها به‌روز شود، مي‌گويد:  خودروهاي ديگري كه خودروسازان طي سال‌هاي گذشته توليد كرده‌اند هم درگير تحريم بوده‌اند، اما به گفته خود خودروسازان، از تكنولوژي مناسبي برخوردار هستند و كيفيت مناسبي دارند، بنابراين بايد پرايد و پژو جاي خود را به اين خودروها بدهند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن