تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814677500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۳۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گلستان انجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاندار گلستان:
۳۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گلستان انجام شد

نشست خبری استاندار گلستان


شناسهٔ خبر: 3748712 - دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
استانها > گلستان

.jwplayer{ display: inline-block; } گرگان - استاندار گلستان گفت: در دولت تدبیر و امید تاکنون سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گلستان انجام‌شده است. به گزارش خبرنگار مهر، حسن صادقلو پیش از ظهر دوشنبه نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اعلام این خبر، اظهار کرد: اگر برخی از اقدامات در حال انجام را نیز به این رقم اضافه کنیم در این دولت پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان صورت گرفته است. وی بابیان اینکه دولت تدبیر و امید اقدامات زیادی را برای توسعه استان انجام داده است به لایحه منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون هم اشاره کرد و افزود: این لایحه در مجلس قبل به تصویب نرسید و طبق روال باید کنار گذاشته می‌شد اما دولت مصمم بود تا این تصمیم را به نتیجه برساند. استاندار گلستان ادامه داد: در مجلس دهم این لایحه ابتدا با دو فوریت و سپس یک‌فوریت در صحن علنی مطرح و به تصویب رسید و در کمیسیون اقتصادی مجلس نیز کلیات آن به تصویب رسیده و این هفته جزئیات آن موردبحث و بررسی قرارگرفته و امیدواریم به‌زودی در مجلس مصوب شود. وی اضافه کرد: دولت به تمام تعهدات خود برای ایجاد منطقه آزاد عمل کرده و امیدواریم باهمت جمعی منطقه آزاد اینچه برون پس از تصویب در مجلس، هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود. صادقلو بابیان اینکه منطقه آزاد تجاری جذابیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران دارد، خاطرنشان کرد: به دلیل ظرفیت معافیتی در منطقه آزاد نسبت به منطقه ویژه اقتصادی، سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری برای ورود به آن رادارند برای همین این منطقه را در اولویت نخست خود قراردادیم.

وی بابیان اینکه سرمایه‌گذار خارجی نیز رغبت بیشتری برای حضور در منطقه آزاد تجاری دارد، به چالش‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی اترک اشاره و تصریح کرد: در منطقه ویژه اقتصادی دولت وظیفه دارد زیرساخت‌ها را فراهم کند اما به دلیل عدم جاذبه برای حضور سرمایه‌گذار، تاکنون اتفاق خاصی در آن منطقه نیفتاده است. صادقلو خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در منطقه ویژه شکل گرفت، طرح پتروشیمی بود که یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن آن، همین مسئله بود. اگر بخش خصوصی همکاری کند پتروشیمی گلستان اجرایی می‌شود وی اظهار کرد: آن زمان که باید طرح پتروشیمی گلستان به نتیجه می‌رسید، اتفاقی نیفتاد و همین مسئله موجب شد که زمان از دست برود و شرایطی ایجاد شد که این طرح دیگر صرفه اقتصادی ندارد. وی با اشاره به تولیدات این مجتمع که اوره و آمونیاک است، افزود: نیاز کشور به کود شیمیایی سالانه ۲.۵ میلیون تن بوده درحالی‌که میزان تولید ۵ میلیون تن است. از سویی دیگر رویکردها در کشاورزی به سمت‌وسوی تولید محصولات ارگانیک است که موجب شده این پروژه صرفه اقتصادی نداشته باشد. استاندار گلستان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۸ میلیارد تومانی ۹۳ هزار نفر سهامدار این پروژه گفت: این پروژه متعلق به بخش خصوصی است و دولت فقط تعهد دارد که خوراک آن را تأمین کند.

وی ادامه داد: در برهه‌ای از زمان ۱۲ درصد سهام این پروژه به بانک‌ها واگذار شد تا آن‌ها هم در احداث آن مشارکت داشته باشند که به دلیل عدم توجیه اقتصادی به این پروژه ورود نکردند. به گفته وی این طرح برای تکمیل شدن نیاز به حداقل هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که برای بخش خصوصی و هیچ موسسه‌ای جذابیت سرمایه‌گذاری ندارد. صادقلو متذکر شد: بااین‌حال برای اینکه مردم در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند به دنبال این هستیم تا با توافق استانداری، ایمیدرو و بانک صنعت و معدن تبدیل گاز طبیعی به پروپیلن و mto را ایجاد کنیم که ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری را بانک و ۲۰ درصد آن را ای درو متعهد شده است که البته اگر بخش خصوصی همکاری کند این اتفاق خواهد افتاد. تعیین تکلیف واحدهای اقتصادی راکد معرفی‌شده به بانک‌ها استاندار گلستان اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت در راستای اقتصاد مقاومتی طرح رونق تولید و خروج از رکود بود و پس ابلاغ این طرح به استان، کارها به‌سرعت انجام شد. وی به عدم تطابق منابع و مصارف بانکی هم اشاره کرد و گفت: استان ازنظر منابع اعتباری، ضعیف است و در برخی از سال‌ها میزان مصارف نسبت به منابع ۱۹۹ درصد بیشتر بود که الآن با تزریق اعتباراتی که از بیرون انجام‌شده است، این نسبت به ۱۱۳ و در برخی مواقع به ۱۲۲ درصد رسیده است. صادقلو به کند بودن پرداخت تسهیلات و راهکارهای حل مشکلات واحدهای تولیدی برای دریافت آن‌هم اشاره کرد و افزود: بانک مرکزی طی روزهای اخیر دستورالعملی برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ کرده که بر اساس آن باید تمامی واحدهای معرفی‌شده، تعیین تکلیف شوند.

وی متذکر شد: از طرفی برای اینکه این تسهیلات در مسیر درست هزینه شود کمیته ویژه‌ای برای رصد پرداخت و هزینه کرد این تسهیلات در استان تشکیل‌شده است. استاندار یادآور شد: اگر تسهیلات دریافتی واحدهای تولیدی منجر به بازگشایی آن، اشتغال و رونق تولید نشود نمی‌توانند از یارانه ۶ درصدی تسهیلات بهره‌مند شوند. وی با اشاره به تسهیل شرایط پرداخت وام به واحدهای تولیدی بیان کرد: درگذشته واحدهایی که چک برگشتی و یا معوقه بانکی داشتند نمی‌توانستند این تسهیلات را دریافت کنند، ما از بانک‌ها خواستیم واحدهای تولیدی که معوقه دارند تا یک سال مشمول جریمه نشوند و تا یک سال هم هیچ واحد تولیدی به مراجع قضایی معرفی نشود و اگر برخی از واحدها هم در مرحله اجرای احکام قرار دارند، اجرای آن متوقف شود. وی بابیان اینکه به بانک‌ها تذکرات لازم داده‌شده است، اظهار کرد: اگر بانک‌ها طبق دستورالعمل بانک مرکزی اقدام نکنند به‌طورقطع با آنان برخورد خواهیم کرد. استاندار گلستان بابیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۰۰ واحد صنعتی که به دلیل بدهی تعطیل‌شده بودند، بازگشایی شدند، ابراز امیدواری کرد: طی دو تا سه ماه آینده این واحدها فعال‌شده و شاهد تحرک و تحول در شرایط اقتصادی استان خواهیم بود. دیدار با مقام معظم رهبری با موضوع اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان وی همچنین به برگزاری اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان اشاره و تصریح کرد: یکی از رویدادهای مهم فرهنگی استان برگزاری این اجلاسیه است و در راستای این رویداد بزرگ فرهنگی، المپیاد استانی را تشکیل دادیم که تبدیل به یک مدل کشوری شد. صادقلو بابیان اینکه اقدامات دیگری همچون طراحی و اجرای دهکده مقاومت نیز در دستور کار قرارگرفته است، افزود: در آبان و یا آذرماه، دیداری با مقام معظم رهبری با موضوع این اجلاسیه برنامه‌ریزی‌شده است که می‌توانیم از فرمایشات و حمایت‌های معنوی معظم له بهره‌مند شویم.

تشکیل کمیته نجات خلیج گرگان همچنین به استاندار گلستان سفر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به گلستان اشاره و خاطرنشان کرد: کمیته نجات خلیج گرگان تشکیل‌شده و در سفر دکتر نوبخت قرار شد در مرحله نخست برای لایروبی کانال‌های خو زینی و چاپاقلی به‌عنوان اقدام کوتاه‌مدت، پنج میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود که تا ۵۰ میلیارد تومان هم قابل‌افزایش است. استاندار گلستان همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا جلوی سفر رئیس‌جمهور سابق به استان گرفته می‌شود یا خیر، اظهار کرد: در سه سال گذشته ۵۳۰ شخصیت به گلستان سفرکرده‌اند و تا زمانی که افراد در مدار قانون حرکت کنند، برگزاری هر مجلسی آزاد بوده و به‌هیچ‌عنوان محدودیتی وجود نخواهد داشت.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن