تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814705671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلویزیون مصر گویندگان زن چاق خود را تعلیق کرد!


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تلویزیون مصر گویندگان زن چاق خود را تعلیق کرد!
تلویزیون مصر گویندگان زن چاق خود را تعلیق کرد! به گزارش رسانه های مصری، به این زنان یک ماه برای لاغری فرصت داده شده است.


به گزارش فرهنگ نیوز؛ تلویزیون دولتی مصر 8 مجری زن را به دلیل «چاقی» تعلیق کرد. به این زنان اعلام شد که تنها یک ماه وقت دارند که با گرفتن رژیم لاغر شوند.مدیر جدید رادیو و تلویزیون دولتی مصرERTU، خانم «صفا حجازی»، این 8 زن گوینده خبر را به مدت 1 ماه از حضور بر صفحه تلویزیون منع کرد.
انتشار این خبر موجی از اعتراضات را در میان اهالی رسانه و فعالان حقوق در مصر به راه انداخته است. «مرکز راهنمایی و آگاهی حقوقی زنان»، یک سازمان غیردولتی حقوق زنان در قاهره، این اقدام تلویزون مصر را «نقض قانون اساسی» خواند و از مسوولان این شبکه خواست که هر چه زودتر این تعلیق را بردارند.

«خدیجه خطاب»، یکی از این زنان تعلیق شده در مصاحبه با روزنامه «الوطن» گفت:

" من معتقدم که زنی با ظاهری عادی هستم و از آرایش زیاد استفاده نمی کنم. بعد از 15 سال کار کردن برای این شبکه، این یک «ترور اخلاقی» است. آن ها فقط می خواهند از شر گویندگان موفق خلاص شوند و مجریان برنامه های کم محتوا را حفظ کنند."

سایر زنان تعلیق شده هم در مصاحبه های مختلف، این تصمیم را با عناوینی چون «تحقیرآمیز»، «شرم آور»، «تبعیض آمیز» و «زن ستیزانه» نکوهش کردند، به ویژه که این تصمیم مسوولان تلویزیون، شامل حال گویندگان مرد نشده است.

با این حال،ERTU اعلام کرد که تعلیق به جای خود باقی خواهد ماند تا این بانوان به «ظاهری شایسته» برسند. البته گویی قرار است که حقوق این یک ماه تعلیق به این زنان پرداخت شود.
صفا حجازی، مدیر جدید رادیو و تلویزیون دولتی مصر که خود پیش از این یک گوینده خبر بود و در ماه آپریل به این سمت منصوب شد، اعلام کرده که قصد دارد،  تغییراتی در این رسانه ایجاد کند تا قدرت رقابت ان را با سایر رسانه ها بالا ببرد.

منبع: مشرق


95/6/1 - 07:25 - 2016-8-22 07:25:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن