تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820927358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مساجد طراز اسلامی در همایش «اندیشه‌های آسمانی» بررسی می‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مساجد طراز اسلامی در همایش «اندیشه‌های آسمانی» بررسی می‌شوند
حجت‌الاسلام سلیمانی گفت: همایش اندیشه‌های آسمانی با حضور دوهزار و 150 نفر از مدیران منتخب در مشهد برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری همایش آموزشی - فرهنگی «اندیشه‌های آسمانی» صبح امروز 26 مرداد در محل این کانون برگزار شد.


حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون فرهنگی و هنری مساجد در ابتدای این نشست با اشاره به اهداف برگزاری همایش «اندیشه های آسمانی» گفت: بر اساس مصوبات و پوشش طرح اقدام و عمل در مساجد تصمیم گرفتیم تا میزبان جوانان و علاقمندان باشیم.


وی افزود: آمار کانون‌های فرهنگی مساجد هم اکنون از مرز 22 هزار مرکز بالا رفته است. تشکیل این کانون‌ها بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 71 آغاز شد و با شکل‌گیری کتابخانه‌ها و کانون‌ها سعی داریم تا فرصتی برای جذب جوانان به مسجد فراهم کنیم.


مشاور وزیر ارشاد اظهار داشت: بر اساس این مصوبه اولین کانون فرهنگی و هنری مسجد در تهران توسط آیت‌الله مهدوی کنی و لاریجانی برپا شد و پس از آن کانون‌ها روز به روز افزایش پیدا کرده‌اند. تلاش ما این است که این توسعه را سنجیده و هوشمندانه ادامه دهیم.


وی تصریح کرد: علاوه بر کانون‌هایی که جوانان و نوجوانان در کلاس‌های آن حضور می‌یابند، امروز بالغ بر 12 هزار کتابخانه باز در کنار مساجد راه‌اندازی شده است و در مجموعه هر ساله حدود 4 میلیارد تومان صرف ارائه کتاب از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد به مساجد می‌شود.


دبیر ستاد عالی کانون فرهنگی و هنری مساجد ادامه داد: علاوه بر این شاهد راه‌اندازی مراکز فرهنگی دیجیتال نیز هستیم. همچنین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز از دیگر فضاهایی هستند که سعی شده در اکثر مساجد راه‌اندازی شوند.


سلیمانی یادآور شد: جدا از مساجد ما حدود 850 مصلی در شهرهای مختلف کشور داریم که در انها نیز اقدامات مذکور صورت گرفته و حدود 400 مصلی دارای کانون فرهنگی هنری شدند.


در ادامه این نشست محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون فرهنگی و هنری مساجد گفت: طی همایش آموزشی - فرهنگی «اندیشه‌های آسمانی» 2 هزار نفر از مدیران منتخب و جدیدالانتصاب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دعوت شده تا طی برنامه‌ای از 2 تا 20 شهریور در دانشگاه شهید بهشتی مشهد مورد تعلیم قرار گیرند.


وی افزود: اصل رویکرد این همایش بحث توجه به مساجد طراز اسلامی است و مولفه‌ای که در این راستا مورد توجه قرار می‌گیرد، روحیه جهادی در بستر مساجد است که ما با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌هایی به این موضوع می‌پردازیم.


جعفری اظهار داشت: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و برگزاری کارگاه‌هایی با این هدف از دیگر بخش‌های این همایش خواهد بود که با حضور مدعوینی از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، تولیت آستان قدس رضوی، حجج الاسلام قرائتی، انصاریان و سلیمانی برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه در همایش اندیشه های آسمانی دو هزار و 150 نفر با شاخص‌های روحیه جهادی حضور خواهند داشت، گفت: یکی دیگر از طرح‌هایی که کانون فرهنگی هنری مساجد کشور مجری آن بوده، طرح فراگیر تلاوت نور و اجرای آن در 30 هزار مسجد است. در کنار این رویداد 7 هزار مسجد مشغول طرح تفسیر و تولید تفسیر همراه 4 جلدی هستند و همچنین این کانون در نظر دارد تا از پایان نامه‌هایی که با محوریت مسجد طراز اسلامی ارائه می‌شوند، حمایت کنند.


گفتنی است؛ همایش آموزشی - فرهنگی اندیشه‌های آسمانی با حضور دوهزار و 150 نفر از مدیران منتخب از 2 تا 20 شهریور در مشهد برگزار می‌شود.











۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن