تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814607490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترويج فرهنگ مشاركت علمي ، براي توسعه پژوهش ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ترويج فرهنگ مشاركت علمي ، براي توسعه پژوهش ضروري است
روابط عمومي پژوهشكده فناوري‌هاي نوين علوم پزشكي جهاد دانشگاهي ابن سينا ، روز چهارشنبه در نمابري به گروه علمي ايرنا به نقل از دكتر محمد مهدي آخوندي اضافه كرد با توجه به تاكيد دين اسلام به تحصيل علم و دانش ، ايجاد انگيزه و مشاركت اجتماعي براي سرمايه‌گذاري در بخش پژوهش ، ضروري به نظر مي‌رسد .

وي افزود با ترويج فرهنگ مشاركت علمي مي‌توان به سرمايه اجتماعي نايل شد كه اين سرمايه اجتماعي در حوزه پژوهش روابط بين متغيرهاي تحقيق و جامعه را شكل داده و كنش را تسهيل خواهد كرد.

وي ضمن تشكر از آيت ا... صافي گلپايگاني به دليل اجازه هزينه كردن سهم امام به امر پژوهش در جهاد دانشگاهي ، همچنين اظهارات آيت ا... صانعي مبني بر تشويق خيرين و نيكوكاران به اهداي سرمايه‌هاي مالي در امور علمي و تحقيقاتي افزود : پژوهش ، امري مستقل از ساير جنبه‌هاي زندگي اجتماعي بشر نيست و در يك فضاي اجتماعي معنا پيدا مي‌كند كه سرمايه‌گذاري در اين حوزه را نيز مي‌طلبد . در اين زمينه استقبال و كمك مي‌تواند به اين سرمايه‌گذاري معنا بخشد .

دكتر آخوندي در ادامه گفت : با توجه به ماهيت پژوهش كه واقعيتهاي پيرامون را به نحو مطلوبتري ارائه مي‌دهد ضروري است از نيروهاي اجتماعي نيز براي تحقق پژوهش بهره برد .

وي افزود : تا زماني كه زمينه‌هاي اجتماعي و همت جمعي وجود نداشته باشد ، پژوهش در اجتماع به عينيت نرسيده و كاربردي نخواهد شد .

رييس پژوهشكده ابن سينا با تاكيد بر اينكه حضور نيروهاي اجتماعي و مشاركت اجتماعي ، مهمترين مولفه‌اي است كه با امر پژوهش تنيده است افزود :
مشاركت اجتماعي توسط مردم و انجمن‌ها و نهادها مي‌تواند صورت گيرد .

دكتر آخوندي با اشاره به اينكه ابزار برقراري ارتباط بين مشاركت اجتماعي و پژوهش حائز اهميت است تصريح كرد : مشاركت‌هاي اجتماعي مردم از قدمت تاريخي برخوردار بوده و متاثر از شرايط خاص جامعه است .

وي با بيان اينكه آنچه مهم است ايجاد انگيزش در مردم براي شركت در فعاليتهاي پژوهشي است افزود در غير اينصورت از مردم نمي‌توان انتظار داشت در امر پژوهش دخالت داشته باشند ، در حقيقت شكل‌گيري باور در بين مردم نياز به بستر و اطلاع رساني دقيق دارد .

دكتر آخوندي در پايان خواستار توجه بيشتر مسئولان و اختصاص بودجه كافي به پژوهش كه به واقع زيربناي توسعه كشور است ،شد.
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن