تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815257424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر «اوباما» به چین در سایه اختلافات فزاینده پکن - واشنگتن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پکن - ایرنا - به رغم اختلافات فزاینده چین و آمریکا درباره استقرار سامانه تاد در کره جنوبی و منازعات مربوط به آبهای اطراف چین، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از این کشور دیدار می کند.
به گزارش ایرنا، سفر اوباما به چین به منظور شرکت در اجلاس سران «جی بیست» صورت می گیرد که قرار است 14 و 15 شهریور ماه سالجاری در شهر «هانگ جو» در استان «جه جیانگ» در شرق چین برگزار شود.
اگرچه روابط دو کشور به دلیل اتخاذ برخی سیاست های آمریکا در ارتباط با دریاهای شرقی و جنوبی و همچنین حضور گسترده نظامی این کشور در منطقه تیره شده، اما با این حال «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین از او برای شرکت در اجلاس «جی 20» دعوت است.
از سوی دیگر تحلیلگران بر این باورند که «اوباما» و «شی» در جریان این اجلاس دیداری دوجانبه خواهند داشت که بخشی از مسائل مطرح شده در آن در ارتباط با منازعات یاد شده خواهد بود.
غربی ها و بخصوص آمریکا امیدوارند که از اجلاس «جی بیست» در چین به عنوان محلی برای طرح مسائل سیاسی در کنار امور اقتصادی استفاده کنند اما چین تاکید دارد این نشست پیرامون اوضاع اقتصادی جهان خواهد بود.
در حالی که چین تمایلی به طرح مسائل سیاسی نشان نمی دهد، کاخ سفید اعلام کرده است سفر یاد شده از روز دوم سپتامبر شروع می شود و بسیاری از موضوعات مهم و مورد اختلاف در دیدار دو رئیس جمهوری مطرح خواهد شد.
یکی از موضوعاتی که به شدت مورد اختلاف است، به استقرار سامانه موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی مربوط می شود که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته میان واشنگتن و سئول تا پایان سال 2017 میلادی در این کشور مستقر خواهد شد.
موضوع دیگر، رای دیوان لاهه در باره دریای جنوبی و منازعات آن می باشد که به تازگی بر ضد چین و به نفع فیلیپین صادر شده و چین تاکنون این رای را قبول نکرده است.
با این حساب دو رئیس جمهوری در حاشیه اجلاس کشورهای عضو «گروه بیست» در شرق چین قصد دارند این ...
[ مشاهده متن کامل خبر سفر «اوباما» به چین در سایه اختلافات فزاینده پکن - واشنگتن در خبرگزاری جمهوری اسلامی ]


جمعه ، ۲۹مرداد۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن