تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815686028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آینده به دبی میرسد! / سرعت مافوق صوت در حمل و نقل برای امارات متحده عربی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در میانه جنگ های فرقه ای در منطقه پر آشوب خاورمیانه به نظر میرسد که کشور امارات متحده عربی در بین خون و آتش و تنش به آرامی مسیری را طی میکند که شاید پس از چندین سال و در حالی که سایر همسایگان آن انرژی و منابع خود را وقف جنگ و درگیری کرده اند، به عنوان یک ابرقدرت فناوری ظهور کند. «هایپرلوپ» تنها بخشی از فناوری هایی است که امارات متحده عربی طی یکی دو سال گذشته به آن دست پیدا کرده است. به گزارش «تابناک» به لطف عقد قراردادی که روز گذشته میان شرکت Hyperloop One و شرکت DP World در دبی امضا شده است، به زودی قرار است فناوری «هایپرلوپ» پای خود را به خطه خاورمیانه نیز باز کند. این همکاری قرار است امکان اجرایی شدن این تکنولوژی که مربوط به حمل و نقل سریع السیر و مافوق صوت است را در بندر «جبل علی» دبی مورد بررسی قرار دهد و البته این تازه شروع کار است.
آینده به دبی میرسد! / سرعت مافوق صوت در حمل و نقل برای امارات متحده عربی

هایپرلوپ چیست؟ در واقع ایده ای به نام هایپرلوپ برای اولین بار توسط «ایلان ماسک» مدیر عامل شرکت تسلا و پروژه Space X مطرح شد. این ایده واکنشی بود در برابر طرح سیستم حمل و نقل ریلی سریع السیر کالیفرنیا که اکنون در حال توسعه است اما به نظر ایلان ماسک ایده ای پر هزینه و بیهوده است.
آینده به دبی میرسد! / سرعت مافوق صوت در حمل و نقل برای امارات متحده عربی

ایده هایپرلوپ ایلان ماسک تشکیل شده از دو تونل بزرگ است که بین سانفرانسیسکو و لس آنجلس کشیده میشود و مسافران قادر هستند در درون این تونل ها با سرعتی برابر با 700 مایل در ساعت یا بیش از 1120 کیلومتر در ساعت جا به جا شوند. قدرت پیش رانه کابین های هایپرلوپ توسط شتاب دهنده های مغناطیسی تولید میشود که در طول مسیر تونل ها کار گذاری میشود و خود این تونل ها دارای فشار بسیار پایین هوا هستند که کابین ها را در بر گرفته و به آن اجازه حرکت با سرعت بسیار بالا را میدهد. ویدئوی زیر به شکل کامل تکنولوژی هایپرلوپ را معرفی میکند:




دانلود

در واقع کابین های مخصوص هایپرلوپ حالتی شناور در تونل ها دارند که به این ترتیب موضوع اصطکاک تا حد زیادی از بین رفته و با توجه به فشار پایین هوا امکان رسیدن به سرعتی نزدیک به صوت فراهم میشود. این گونه از حمل و نقل را به عنوان پنجمین نسل از حمل و نقل و تکنولوژی دوست دار طبیعت و کم مصرف تلقی میکنند. این ایده هنوز در حال تکمیل است و با این حال کشور امارات متحده قصد دارد آن را در دبی پیاده سازی کند.
آینده به دبی میرسد! / سرعت مافوق صوت در حمل و نقل برای امارات متحده عربی

آینده ای که به دبی میرسد با این وجود نباید گفت که دبی به سمت آینده میرود، بلکه باید به صراحت عنوان کرد که این آینده است که اکنون به دبی میرسد. دبی در نظر دارد این فناوری را در بندر جبل علی و برای حمل و نقل کالاها و مسافرانی که با کشتی به این بندر میرسند اجرایی کند. «پیتر دیاماندیس» مدیر ارشد شرکت Hyperloop One در مورد این پروژه میگوید که این تکنولوژی در دل کوریدورهای فعلی حمل و نقل دبی قابلیت پیاده سازی دارد و با خارج کردن کامیون ها و تریلی های حمل بار از جاده ها تا حدی بسیار زیاد بار ترافیکی این شهر را کاهش داده و همچنین هزینه های حمل و نقل را تا حدی غیر قابل باور کاهش میدهد.
آینده به دبی میرسد! / سرعت مافوق صوت در حمل و نقل برای امارات متحده عربی

در واقع تکنولوژی هایپرلوپ تنها بخشی از تکنولوژی ها و فناوری هایی است که کشور امارات متحده عربی طی بیش از یک سال گذشته به آنها دسترسی پیدا کرده است. ساخت اولین ساختمان تماما چاپ شده با چاپگر سه بعدی، عقد قرار داد با شرکت هایی مانند آی بی ام برای آوردن تکنولوژی هوش مصنوعی در عرصه خدمات، اقدامات برای فناوری هایی مانند خودروهای خودران و در کنار آنها حاشیه های دیگری دنیای فناوری مانند میزبانی از اولین مسابقات بین المللی پهپاد رانی در دنیا به خوبی نشان میدهد که امارات متحده عربی در حال قدم گذاشتن در مسیری است که در آینده هنوز بسیاری از کشورهای خاورمیانه به آن فکر هم نکرده اند.


لینک را کپی کنید دانلود


۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن