تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812627592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانك‌ها آمار تسهيلات توليدي را شفاف‌سازي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بانك‌ها آمار تسهيلات توليدي را شفاف‌سازي كنند
پس از سه سال گله‌گذاري وزير صنعت از سيستم بانكي و عدم پرداخت تسهيلات به توليدكنندگان و صنعتگران، سرانجام دولت پرداخت ۶ هزار ميليارد تومان تسهيلات را به بانك‌ها تكليف كرد.
نویسنده : بهناز قاسمی 
پس از سه سال گله‌گذاري وزير صنعت از سيستم بانكي و عدم پرداخت تسهيلات به توليدكنندگان و صنعتگران، سرانجام دولت پرداخت ۶ هزار ميليارد تومان تسهيلات را به بانك‌ها تكليف كرد. اما توليدكنندگان همچنان از آمار‌هاي ارائه شده از سوي مسئولان ترديد دارند و معتقدند بانك‌ها بايد آمار گيرندگان تسهيلات و ميزان آن را شفاف‌سازي كنند و اعلام آمار كلي چندان مورد اعتماد نيست.
وزير صنعت و تجارت از زمان شروع به كار دولت؛ همواره از سيستم بانكي انتقاد كرده و از رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي خواسته است تا اعتباري را به منظور تأمين سرمايه در گردش واحد‌هاي مشكل‌دار تخصيص دهند. امسال با تداوم ركود و ورشكستگي برخي از واحد‌هاي توليدي و صنعتي، دولت مبلغ ۱۶هزار ميليارد تومان به صنايع كوچك و متوسط و واحدهاي آسيب‌ديده توليدي اختصاص داد و مدتي است كه نعمت‌زاده و معاونانش مدام از تعداد وام‌گيرندگان و رفع مشكل صنعت سخن مي‌گويند به طوري كه وزير صنعت اخيراً از پرداخت تسهيلات به 800 واحد صنعتي آسيب ديده خبر داده و گفت: از مجموع واحدهاي صنعتي داراي مشكل 7 هزار و 500 واحد آن در اولويت پرداخت تسهيلات هستند.
وي افزود: اغلب واحدهاي متوسط رو به بزرگ‌تر توانستند مسائل و مشكلات خود را حل كنند و موارد بسيار اندكي كه بيشتر صنايع قديمي و فرسوده هستند، مشكل دارند. وي گفت: حدود 10‌هزار واحدي كه به بانك‌ها معرفي شده‌اند عمدتاً مشكل مالي دارند و علاوه بر اين واحدهاي ديگري وجود دارند كه مشكل بازار و مديريت دارند و آنها به طور جداگانه بررسي و مشكلشان برطرف خواهد شد. نعمت‌‌زاده گفت: واحدهايي كه عمدتاً مشكل نقدينگي دارند چه واحدهاي كوچك زير 50 نفر و چه واحدهاي متوسط داراي 15 تا 100 نفر نيروي انساني به بانك‌ها معرفي شده‌اند، در اين يكي دو هفته اخير روند رو به افزايش است كه تعداد بيشتر و مبلغ بالاتري طلب مي‌كند.
 
وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: با بانك‌ها جلسه داريم و در بخش بررسي همه كارها انجام شده ولي در بخش انعقاد قرارداد در بانك‌ها در دست اقدام است و بانك‌ها قول دادند به روند كار سرعت بدهند و تا آخر شهريور پرونده‌ها بسته مي‌شود. وي گفت: براي صنايع بزرگ تصميمات جداگانه‌اي داريم كه در حال برنامه‌ريزي هستيم.

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال بيش از 4هزار واحد طرح نيمه تمام متوسط تكميل و راه‌اندازي خواهد شد كه 2 هزار‌و‌500 واحد جزو همين واحدهاي آسيب ديده هستند.
وي در خصوص طرح‌هاي ملي بالاي 60 درصد پيشرفت كار گفت: اين طرح‌ها در زمينه زنجيره فولاد براي كاهش صادرات سنگ آهن خام، برخي در حوزه صنايع شيميايي و مصالح ساختماني است كه در سراسر كشور و در 12 تا 13 استان وجود دارد و تلاش مي‌كنيم امسال اين طرح‌ها را به بهره‌برداري برسانيم.  
   
ليست وام‌گيرندگان را اعلام كنيد
هرچند كه وزير صنعت آمار خوشبينانه‌اي از ميزان تسهيلات بانكي و همكاري بانك‌ها ارائه كرد اما توليد‌كنندگان همچنان نسبت به آمار بانك مركزي و ميزان تسهيلات اعطايي ترديد دارند. مديرعامل فولاد آرين درخصوص ميزان تسهيلات اعطايي به صنعتگران گفت: براساس قانون ليست وام‌گيرندگان و نرخ بهره و زمان دريافت از سوي توليد‌كنندگان بايد اعلام شود، در حالي كه اين ليست هميشه محرمانه بوده و اطميناني به آمار بانك‌ها در پرداخت تسهيلات وجود ندارد. قاسمي با انتقاد از كلي‌گويي مسئولان بانكي افزود: رئيس كل بانك مركزي در آخرين اظهاراتش اعلام كرد كه مبلغ ۴۱۷ هزار ميليارد تومان در سال ۹۴ تسهيلات پرداخت شده و در سه ماهه امسال نيز تسهيلات رشد ۴۴درصدي داشته است. وي تأكيد كرد: اين در حالي است كه مطابق قانون بايد دريافت‌كنندگان تسهيلات بانكي اعلام عمومي شوند تا اين پول‌ها در خارج از توليد هزينه نشود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن