تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815590517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

العبادي: يك نظامي خارجي هم در جنگ زميني موصل نخواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: العبادي: يك نظامي خارجي هم در جنگ زميني موصل نخواهد بود
نخست‌وزير عراق مي‌گويد با پايان مرحله اول و دوم عمليات آزاد‌سازي موصل، مرحله سوم اين عمليات به‌زودي آغاز خواهد شد...
نخست‌وزير عراق مي‌گويد با پايان مرحله اول و دوم عمليات آزاد‌سازي موصل، مرحله سوم اين عمليات به‌زودي آغاز خواهد شد، عملياتي كه به گفته او، حتي يك نظامي خارجي هم در نبرد زميني آن شركت داده نخواهد شد، ولي به پايان نظامي داعش در عراق منجر خواهد شد. العبادي البته گفته كه كار داعش در سوريه هم تمام است.

حيدر العبادي در كنفرانس بين‌المللي عمليات رواني و رسانه‌اي بر‌اي مقابله با داعش عراق كه روز گذشته با حضور كارشناساني از 50 كشور جهان در بغداد برگزار شد، گفت كه مقدمات براي آغاز مرحله سوم عمليات آزاد‌سازي موصل به زودي آغاز خواهد شد و تأكيد كرد نبرد آزادسازي موصل از اشغال تروريست‌ها و پايان نظامي گروه تروريستي داعش در عراق نزديك شده است. طي روز‌هاي اخير، اختلافات در مورد نقش نيروهاي خارجي در عمليات آزاد‌سازي موصل تشديد شده تا جايي كه روز دوشنبه جلسه‌اي با حضور استوارت جونز سفير امريكا در عراق با اسامه نجيفي و برخي رهبران جريان‌هاي مخالف بسيج مردمي عراق در دفتر اسامه نجيفي برگزار شد. جواد الطليباوي، سخنگوي عصائب اهل الحق يكي از گروه‌هاي بسيج مردمي روز گذشته در گفت‌وگو با فارس در بغداد با بي اهميت خواندن اين مخالفت‌ها تأكيد كرد كه بسيج مردمي حضور مقتدرانه‌اي براي نبرد با داعش در موصل خواهد داشت. نخست وزير عراق همچنين در بخش ديگري از سخنان خود در در كنفرانس بين‌المللي عمليات رواني براي مقابله با داعش، گفت كه عراق براي اين عمليات به كمك تمامي كشورهاي جهان نيازمند است. او تأكيد كرد: «جنگنده‌هاي ائتلاف بين‌المللي ضدداعش در اين عمليات مشاركت دارند، اما حتي يك نظامي خارجي هم در نبرد زميني حضور نخواهد داشت.» به گفته العبادي، جنگنده‌هاي ائتلاف بين‌المللي ضد داعش عمليات زميني ارتش عراق را تحت‌پوشش هوايي قرار مي‌دهند. نخست وزير عراق معتقد است: «به زودي كار داعش در عراق و سوريه تمام خواهد شد و به دنبال اماكن ديگري خواهد بود.»  نخست‌وزير عراق گفت كه نيروهاي عراقي تلاش مي‌كنند جان غيرنظاميان در خطر قرار نگيرد: «حفظ جان ساكنان شهر موصل و ممانعت از وخامت وضعيت انساني در اين شهر در طول عمليات آزادسازي آن، از اولويت‌هاي دولت بغداد است.» نخست‌وزير عراق همچنين گفته كه حضور مشاوران نظامي جمهوري اسلامي ايران در عراق به درخواست بغداد بوده و از برخي‌ اعتراض‌ها به حضور مشاوران و آموزش‌دهندگان خارجي در عراق ابراز تعجب كرد: «آنهايي كه با گروه تروريستي داعش در عراق مي‌جنگند، همه از مردم عراق هستند و هيچ نيروي خارجي در اين جنگ حضور ندارد.»

العبادي در عين حال تأكيد كرده كه عراق همچنان نيازمند كمك خارجي در آموزش نظامي نيروهايش است تا بتواند سطح نيروهاي خود را در جنگ با تروريسم ارتقا دهد. يك روزنامه روسي با به كار بردن لقب «شواليه تاريكي» از عمليات آزادسازي موصل به فرماندهي سردار سليماني خبر داده است. در مقاله روزنامه ايزوستياي روسيه آمده است: به‌زودي عمليات آزاد‌سازي موصل ( پايتخت غيررسمي داعش) تا پيش از پايان سال جاري ميلادي انجام خواهد شد. طبق اطلاعاتي كه روزنامه ايزوستيا به آنها دست پيدا كرده، تمامي شركت‌كنندگان در عمليات يورش به اين شهر و آزادسازي آن آماده هستند و اين عمليات تا چند هفته ديگر آغاز خواهد شد. طبق اعلام يك منبع ديپلماتيك عراقي، قاسم سليماني، فرمانده سپاه قدس ايران، رهبري اين عمليات را بر عهده خواهد داشت. روزنامه ايزوستيا در ادامه نوشت: قاسم سليماني، يك نظامي با تجربه و داراي شهرت جهاني است. او به‌طور ويژه شهرتش را در زمان جنگ سوريه كسب كرد. او هم اكنون با درخواست مقامات عراقي در اين كشور به سر مي‌برد.





تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن