تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821211232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوهنوردان سراسر کشور در خشچال کوهنوردی می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کوهنوردان سراسر کشور در خشچال کوهنوردی می کنند
صعود سراسری کوهنوردان ایران اواخر مردادسال جاری در قزوین برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در راستای اجرای تقویم ورزشی سال 95 هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین در پاسیاد اسوه مقاومت، یار دیرین کوه و کوهنورد" حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابو ترابی " و بمناسبت گرامیداشت سالروز آزادمردان این سر زمین، صعود سراسری کشور به قله خشچال در تاریخ‌های 28 و 29 مرداد 95 به میزبانی این هیئت برگزار می‌گردد.


محمد تقی سیمیاری دبیر هیئت کوهنوردی قزوین در این خصوص گفت: هرسال به مناسبت گرامی داشت یاد و خاطره ی حجت الاسلام ابوترابی صعود به کوههای قزوین انجام میشود امسال این برنامه گسترده تر شده است و فدراسیون نیز ورود پیدا کرده است تا کوهنوردان سراسر کشور  خشچال را فتح کنند.

وی تصریح کرد: کوه خشچال در شمال استان واقع شده است وبالای 4 هزار متر ارتفاع دارد و دلایل انتخاب این منطقه برای کوهنوردان کشور اول اینکه در منطقه ی الموت دریاچه ی اووان قرار دارد و کوهنوردان حاضر در این صعود با قایقرانی در این محل از آن لذت می برند،دریاچه ای که از هیچ طرف به آن آب وارد نمی شود و مانند یک چشمه از زیر دریاچه آب فوران می کند.

دلیل دیگر اینکه در ارتفاع 3300 متر خشچال پناهگاهی با امکانان کافی وجود دارد که کوهنوردان می توانند از این محل استفاده کنندو اما مهمترین دلیل اینکه ماشین تا پناهگاه می تواند تردد کنند و بالگرد هم می تواند در منطقه فوق پرواز کند و در صورت بروز حادثه به کمک مصدومان برسند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این برنامه با همکاری فدراسیون کوهنوردی، هئیت کوهنوردی، تربیت بدنی و هلال احمر قزوین انجام خواهد شد و باید برای ایاب ذهاب هم از شهرداری استان کمک بخواهیم.









۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن