تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820037033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعه خوب جامعه ای است که آموزش و پرورش خوبی داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: تولیت مرقد مطهر امام (ره): جامعه خوب جامعه ای است که آموزش و پرورش خوبی داشته باشد تولیت مرقد مطهر امام (ره)گفت : جامعه خوب جامعه ای است که آموزش و پرورش خوبی داشته باشد و یک نظام هر چه بیشتر به آموزش و پرورش توجه کندسعادتمندتر خواهد شد چراکه در دوره نوجوانی داشتن الگوی صحیح و نظام ارزشی و آموزشی در جهت چیزی است که جامعه را در راه سعادت می کشاند.
۱۳۹۵ سه شنبه ۱۹ مرداد ساعت 10:59

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، شامگاه روز گذشته سیدحسن خمینی در دیدار با وزیر  ومدیران آموزش وپرورش سراسر کشور که در مرقد مطهر حضرت امام خمینی  (ره) برگزار شد، در  ضمن یاد آوری تقدم تزکیه  بر تعلیم تاکید کردند هرکس اول باید خودش را و نفسش را بسازد و پاک کند و پس از آن به علمی خودش را  بیاراید اول در بخشهای عرفانی  خودش را تزکیه کند سپس به امر آموزش بپردازد  چرا که تربیت مقدم بر تعلیم است .  
تولیت مرقد مطهر امام (ره) با بیان اینکه جامعه ما جامعه تربیت شده است تصریح کرد : با همه اینها در جامعه مشکلاتی داریم که باید آنها را حل کنیم ،مشکل  طلاق،  مواد مخدر ، استفاده از الفاظ رکیک در شبکه های اجتماعی از جمله مشکلاتی است که ما شاهد آن هستیم.
 
 
وی در ادامه افزود: برخی ریشه همه این مشکلات را اقتصادی می دانند،  لیکن مشکلات اقتصادی  تنها علت  پیدایش این مشکلات هر چند می  توانند تاثیر گذار باشند.  مهمترین  شرط تربیت ، الگو است، اگر الکوی صحیح  برای فرد در جامعه  باشد ،
 
 
وی ادامه داد: انسانها خود به خود  تربیت می شوند  چنانچه اگر الگوی  بد در جامعه داشته باشیم  انسان ها خود به خود بد می شوند، نقش الگو در یک نظام تربیتی از مهمترین  عواملی است که تاثیر می گذارند تک تک،  جامعه را می سازیم  ، هرکس به اندازه وسع خودش جامعه را می سازد.
 
 
سید حسن خمینی بیان کرد: از دیگر مشکلاتی که اکنون  به آن دچار هستیم یکی این است که اگر قبلا می گفتند این کار بد است آن فرد قبول می کرد ،خودش  و وجدانش را از  این کار باز می داشت اما بسیاری از ناهنجاری ریشه در تفلسف دارد،  یعنی وقتی می گویند این کار بد است آن فرد  بر می گردد و می گوید : چه کسی می گوید بد است؟ چرا بد است ؟ اگر دزد دزدی را بد بداند  درمانش راحت تر است.
 
 
وی با تاکید بر نظام مد در دنیا و اینکه این نظام هر از چند گاهی تغییر می کند علت این تغییر را ،تغییر الگو توصیف کرد و گفت: هر جامعه ای برای خودش الگویی دارد؛ همه،  هم الگوپذیریم  هم الگو هستیم  و برای بهتر شدن آن باید  از خودمان شروع کنیم.
 
 
تولیت مرقد مطهر امام (ره)  با تاکید بر امر آموزش و پرورش  برای جامعه اظهار کرد:  در دیداری که علی امینی ،  نخست وزیر وقت، با امام خمینی (ره)  داشتند،  ایشان تنها اعتراضی که  بیان کردند این بود که چرا شرعیات را از آموزش حذف کرده اید؟ این نشانه چیست؟  آیا در دوره های راهنمایی و  دبیرستان که تاثیرگذار ترین دوره سنی هر فرد است مقوله ای مهمتر از آموزش و پرورش می تواند تاثیر گذار باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن