تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801559799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترين بخشی كه دولت را به جامعه و مردم ارتباط می‌دهد آموزش و پرورش است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مهمترين بخشی كه دولت را به جامعه و مردم ارتباط می‌دهد آموزش و پرورش است
معاون اول رييس جمهور گفت: آموزش و پرورش بيشترين بار مسئوليت برای تحقق آرمان های يك ملت را بر دوش دارد.

مهمترين بخشی كه دولت را به جامعه و مردم ارتباط می‌دهد آموزش و پرورش است
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،"اسحاق جهانگيری" صبح امروز (دوشنبه) در سي و سومين اجلاس مديران و روسای آموزش و پرورش كشور كه در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار شد، ياد شهداي آموزش و پرورش، 36 هزار شهيد دانش آموز، 5 هزار شهيد فرهنگي و شهيد رجايي و باهنر را گرامی داشت و گفت: از سوي دولت به خاطر تلاش و زحماتي كه شما عزيزان متحمل مي شويد، صميمانه تشكر مي كنم و خسته نباشيد مي گويم. 


وي آموزش و پرورش را مهمترين و بزرگترين نهاد اجتماعي كشور دانست و افزود: آموزش و پرورش بيشترين بار مسئوليت براي تحقق آرمان هاي يك ملت را بر دوش دارد و چشم اميد همه كساني كه به آينده كشور و توسعه، پيشرفت و عدالت در ايران فكر مي كنند بيش از همه به آموزش و پرورش دوخته شده است. 


آموزش و پرورش بيشترين بار مسئوليت براي تحقق آرمان هاي يك ملت را بر دوش دارد و چشم اميد همه كساني كه به آينده كشور و توسعه، پيشرفت و عدالت در ايران فكر مي كنند بيش از همه به آموزش و پرورش دوخته شده است 
 
معاون اول رييس جمهور اظهار داشت: اهميت آموزش و پرورش در نظام اسلامي از ابتداي انقلاب در سخنان بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران و پس از آن در رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب همواره مورد تاكيد بوده است و در اسناد بالادستي كشور و برنامه هاي توسعه اي نيز به اهميت، جايگاه و توسعه آموزش و پرورش پرداخته شده است. 


جهانگيري پايه اساسي پيشرفت كشور را نيروي انساني دانست و افزود: آموزش و پرورش نقش مهمي در تربيت نيروي انساني دارد و آموزش و پرورش بايد به پرورش علمي، اخلاقي، خلاقيت، پرورش شهروندي، پرورش تفكر انتقادي و پرورش تدين و تعهد بپردازد و نمي توان از موضوعاتي به اين مهمي بي تفاوت عبور كرد. 


وي افزود: مهمترين بخشي كه دولت را به جامعه و مردم ارتباط مي دهد، آموزش و پرورش است و گسترده ترين سطح تماس دولت با جامعه اين حوزه است و بيشترين نيروي دولتي و كارمندان دولت كه از شريف ترين و كم توقع ترين اقشار جامعه هستند نيز در آموزش و پرورش حضور دارند. 


جهانگيري با تاكيد براينكه توسعه همه جانبه و پايدار كشور بايد براساس اصلاح مدرسه استوار باشد، تصريح كرد: دنياي امروز و چشم انداز آينده آن حكايت از پيچيدگي هاي فراوان دارد و ما نيازمند يك آموزش و پرورش پويا و روزآمد هستيم كه بتواند با هوشيار سازي، نسل امروز را براي مواجه با تحولات آينده مجهز كند. 


معاون اول رييس جمهور اضافه كرد: كودك و جوان امروز نمي تواند از جهان جديد بگريزد، بايد آن را بشناسد و در عين حال تعلق خاطر و وابستگي به فرهنگ اسلامي و ايراني در سرزمين خود داشته باشد. 


وي در ادامه سخنان خود پيش نياز تحول را تغيير نگرش ها نسبت آموزش و پرورش عنوان كرد و گفت: اين موضوع بايد هم در حكومت و دولت و همه اجزا و اركان آنها و هم در درون دستگاه آموزش و پرورش و هم در جامعه و در درون جامعه مدني وجود داشته باشد و آموزش و پرورش در درجه نخست نيازمند منزلت است و بايد به منزلت آن و منزلت معلم به طور جدي توجه كنيم و پس از آن نيازمند سياست گذاري، سرمايه گذاري و نحوه اداره و ساختارهاي جديد و متناسب هستيم. 


جهانگيري با تاكيد براينكه بايد مدرسه اي بسازيم كه در تراز جمهوري اسلامي ايران باشد، خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران حكومتي است كه مي خواهد براساس سند چشم انداز از نظر ارزشي سرآمد باشد و آغاز اين سرآمد بودن و تاثيرگذاري در جهان اسلام در مدارس شكل مي گيرد. 


معاون اول رييس جمهور افزود: دولت به اين امر واقف است كه آموزش  و پرورش براي رسيدن به نقطه مطلوب تنگناهاي زيادي دارد و هم فرهنگ حاكم بر آموزش و پرورش و هم اقتصاد آن از موضوعات جدي هستند و ما بايد اقتصاد آموزش و پرورش را به عنوان يك موضوع جدي در دستور كار قرار دهيم و به دشواري هاي معيشتي معلمان و مربيان بپردازيم. معلم نيازمند زندگي شرافتمندانه است تا بتواند ذهن و توان خود را صرف آموزش و تربيت فرزندان اين مرز و بوم كند. 


وي افزود: مدارس ما به جهت فرم و شكل نيازمند تغييرات و حل مشكلات هستند و فاصله زيادي ميان مدرسه كپري و مدارس هوشمند وجود دارد و جهت گيري ما اين است كه به سوي هوشمند سازي مدارس در سراسر كشور گام برداريم. 


جهانگيري با يادآوري اينكه دولت تدبير و اميد با وجود همه محدوديت هاي پيش رو تلاش كرده است كه بيش از ساير بخش ها به حل مسائل آموزش و پرورش بپردازد، خاطرنشان كرد: با وجود همه محدوديت ها دولت سهم بودجه آموزش و پرورش را به ميزان قابل توجهي افزايش داده است. 


معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به تصميم دولت مبني بر اجراي طرح رتبه بندي معلمان، گفت: با وجود اينكه سال 94 يكي از سخت ترين سالها به لحاظ بودجه اي بود اما در همين شرايط دولت به وعده اي كه داده بود عمل كرد و مطالبه به حق معلمان يعني طرح رتبه بندي آنها را اجرا كرد و اهميت اين موضوع بدين خاطر است كه دولت نه در دوران وفور درآمدهاي نفتي بلكه در شرايط سخت و با وجود محدوديت بودجه توانست اين كار را انجام دهد. 


وي با اشاره به اينكه براي پاداش خدمت فرهنگيان 4500 ميليارد تومان منابع پيش بيني شده است، گفت: دولت مصمم است كه به تعهدات خود در برابر فرهنگيان بازنشسته عمل كند. 


جهانگيري همچنين با اشاره به شرايط سخت آموزشي و زندگي در مناطق محروم كشور، اظهار داشت: براي تامين امكانات آموزشي و حل مشكلات در مناطق محروم كشور رديف هاي متعددي در بودجه پيش بيني شده كه اميدواريم با پرداخت اين منابع بتوانيم بخش زيادي از تنگناها در مناطق محروم را برطرف كنيم. 


معاون اول رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود گزارشي از عملكرد و دستاوردهاي دولت در سه سال اخير ارائه و خاطرنشان كرد: دولت از ابتدا اولويت هاي مهمي را براساس نيازهاي روز كشور درنظر گرفت كه يكي از مهمترين چالش هاي پيش روي كشور موضوع پرونده هسته اي و روابط بين الملل بود و از اين رو دولت تلاش كرد فضاي تعامل سازنده با جهان خارج ايجاد كند و در مسير ناكام گذاشتن دشمنان براي ترويج اسلام هراسي گام بردارد. 
 
وي افزود: بخش زيادي از مشكلات در اين زمينه برطرف شده و دولت موفق شد حقوق هسته اي ملت ايران را به تصويب برساند و موفقيت هسته اي يكي از مهمترين دستاوردهاي ديپلماسي تاريخ ايران است. 


جهانگيري خاطرنشان كرد: برخي كشورها از اينكه مي بينند جمهوري اسلامي ايران كانون ثبات و امنيت منطقه است ناراحت هستند و دست به اقدامات عجيبي مي زنند. ايران بزرگ منطقه است و جايگاه تاريخي، موقعيت جغرافيايي و جمعيت ايران كمك كرده است تا ايران از جايگاهي متناسب با شأن ملت ايران در منطقه برخوردار باشد. 


جهانگيري با اشاره به اقدامات كشورهاي غربي در قبال برجام، گفت: غربي ها و به خصوص آمريكايي ها ممكن است به دليل دشمني كه با ملت ايران دارند، آنطور كه بايد به تعهدات خود در زمينه برجام عمل نكنند اما آنها هستند كه متضرر مي شوند زيرا دنيا مي داند ايران كشوري نيست كه از آرمان ها، حقوق و اهداف خود عقب نشيني كند و مردم متوجه عدم صداقت طرف مقابل هستند. 


معاون اول رييس جمهور با اشاره به افزايش توليد و صادرات نفت خام و ميعانات گازي كشور، گفت: ميزان صادرات به 2 ميليون و 500 هزار بشكه در روز افزايش پيدا كرده و فرزندان ملت ايران توانستند چرخ توليد متوقف شده نفت را به حركت درآورند و با افزايش توليد بازارهاي گذشته را بازپس گيرند. 


وي با يادآوري اينكه برخي كشورهاي نفت خيز با كاهش بهاي نفت دچار بحران هاي عظيم شدند، افزود: كشورهاي عرب خليج فارس هر كدام ميلياردها دلار از حساب هاي ذخيره ارزي خود برداشت كردند تا بتوانند كشورشان را اداره كنند اما در ايران با مديريت صحيح، ثبات اقتصادي بر هم نخورد و البته موضوع تاثيرگذارتر از سياست هاي اقتصادي، اميد و اعتماد مردم به مسئولين و دولت بود. 


جهانگيري در ادامه سخنان خود با اشاره به سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي افزود: با اولويت بندي كارها و برنامه ريزي كه دولت براي اجراي اقتصاد مقاومتي انجام داده، در ماه هاي اخير شاهد بهبود شاخص هاي اقتصادي كشور در بخش هاي مختلف هستيم. 


معاون اول رييس جمهور اظهار داشت: انتظار دولت از آموزش و پرورش در خصوص اقتصاد مقاومتي اين است كه بصورت ويژه به موضوع گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي بپردازند چرا كه در بند 23 سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي بر موضوع گفتنمان سازي و فراگير شدن اين سياست ها تاكيد شده است. 


وي افزود: يك كارگروه ملي نيز تحت عنوان گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي تشكيل شده و رييس سازمان صدا و سيما، وزراي علوم، تحقيقات و فناوري، فرهنگ و ارشاد اسلامي و همه چهره هاي فرهنگي دولت و خارج از دولت در اين كارگروه حضور دارند تا براي گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي برنامه ريزي كنند و البته نقش آموزش و پرورش در اين زمينه مهم و تعيين كننده است. 


جهانگيري از اقتصاد مقاومتي به عنوان سياست هايي عالمانه و مدبرانه براي اداره كشور نام برد و افزود: اين سياست ها مورد اجماع همه صاحب نظران است و منجر به اين خواهد شد كه اقتصاد ايران در برابر تكانه هاي خارجي مقاوم شود. 


معاون اول رييس جمهور با تاكيد براينكه براي پيشرفت و توسعه كشور نيازمند انسجام و وحدت هستيم بر لزوم وحدت و يكپارچگي ميان قواي سه گانه تاكيد كرد و افزود: چتري به نام منافع و مصالح ملي وجود دارد و هر كس كه بخواهد زير اين چتر فعاليت كند بايد امكان و اجازه كار و تلاش براي او وجود داشته باشد. 


وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد براينكه دولت تدبير و اميد از ابتدا تلاش كرد تا قانون گرايي را در كشور حاكم كند، گفت: كشور متحمل خسارت هاي فراواني از قانون گريزي شده و رويكرد دولت يازدهم اين است كه فصل الخطاب بايد قانون باشد و عملكرد دولت در سه سال اخير نيز نشان داد كه هيچ اقدامي خارج از قانون انجام نداده است. 


جهانگيري ادامه داد: فساد سيستمي و سازمان يافته در كشور نيز نتيجه قانون گريزي است و دولت تدبير و اميد اهتمام جدي دارد كه با فساد مقابله كند زيرا تا فساد سيستمي از كشور ريشه كن نشود، سرعت توسعه كشور كند خواهد بود. 


معاون اول رييس جمهور در ادامه به موضوع حقوق هاي نامتعارف اشاره و خاطرنشان كرد: دل ملت ايران از اين موضوع به درد آمد البته اين اتفاق در تعداد كمي از دستگاه ها رخ داد و من شخصاً براي اين موضوع وقت گذاشتم و فهرست حقوق 2500 مدير دولتي را بررسي كردم كه البته تنها 50 نفر از اين افراد حقوق هايي غيرمتعارف دريافت كرده بودند كه البته همين تعداد هم نبايد اتفاق مي افتاد. 


وي با اشاره به فعال شدن شوراي حقوق و دستمزد اظهار داشت: اين شورا براي حقوق و دستمزدها سقف تعيين كرده است البته تشكيل اين شورا از سال 86 به تصويب رسيده بود اما متاسفانه تا پيش از دولت تدبير و اميد فعاليتي نداشته است. 


جهانگيري تصريح كرد: اطمينان مي دهم با تصميماتي كه در دولت اتخاذ شده است شاهد تكرار اين گونه اتفاقات تلخ در زمينه حقوق هاي غيرمتعارف نباشيم. 


معاون اول رييس جمهور ادامه داد: البته كشور به تدريج وارد فضاي انتخابات مي شود و برخي افراد تلاش مي كنند در اين فضا به تخريب دولت بپردازند اما بايد توجه كنيم كه فضاي آموزش و پرورش كشور نبايد به اين مسائل آلوده شود چرا كه به مسير توسعه كشور آسيب وارد مي كند. 


در اين مراسم با حضور معاون اول رييس جمهور از 140 عنوان كتاب درسي جديد نونگاشت پايه دهم رونمايي شد. 


وزير آموزش و پرورش نيز در اين مراسم با اشاره به رونمايي از 140 عنوان كتاب جديد التأليف، گفت: سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه دولت از 12.2 درصد به 14.9 درصد افزايش داشته است و اين به معناي توجه  ويژه دولت تدبير و اميد به آموزش و پرورش است.





۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن