تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821163133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ستاره فیلم «بیگانه» جایزه می گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه بانی فیلم: سیگورنی ویور برای دریافت جایزه دونوستیا از جشنواره سن سباستین انتخاب شد.

 به نقل از ورایتی، این جایزه برای یک عمر دستاورد هنری این بازیگر مطرح همراه با اکران اولیه فیلم جدید وی «هیولا صدا می‌کند» در اروپا انجام می‌شود.


اهدای جایزه جشنواره سن سباستین به سیگورنی ویور



این جایزه در شصت و چهارمین دوره جشنواره سن‌سباستین که از 18 تا 26 سپتامبر برگزار می‌شود، و در شهر باسک اسپانیا به این بازیگر آمریکایی اهدا خواهد شد.

همراه با اهدای جایزه دونوستیا، برای اولین بار فیلم «هیولا صدا می‌کند» ساخته خوان آنتونیو بایونا با بازی این ستاره در کنار فلیسیتی جونز، لوییس مک‌دوگال و لیام نیسون در اروپا به نمایش درمی‌آ‌ید. این فیلم سومین فیلم بلند بایونا است و در بخش غیررقابتی جشنواره نمایش داده می‌شود.

طبق اعلامیه جشنواره که دیروز سه‌شنبه منتشر شد، ویور که از سوی شماری از بزرگ‌ترین تهیه‌کنندگان در طی چند دهه فعالیتش همواره تحسین شده و با کارگردان‌های مطرحی چون ریدلی اسکات، پیتر وایر، جیمز کامرون، مایک نیکولز، رومن پولانسکی، آنگ لی و دیوید فینچر بازی کرده، شایسته دریافت این جایزه است.

فیلم اخیر او «هیوا صدا می‌کند» که از 14 اکتبر قرار است اکران شود و از فیلم‌های مطرح سال است، با اقتباس از رمان تحسین شده پاتریک نس ساخته شده و درباره یک پسر 12 ساله است که سعی می‌کند برای مقابله با بیماری جدی مادرش از یک هیولا کمک بگیرد. این فیلم با تم مادر-فرزندی خیلی از محتوای دیگر فیلم‌های تحسین شده ویور فاصله ندارد.

او سال 1979 در فیلم اسکاری «بیگانه» ریدلی اسکات بازی کرد و در نقش یک ملکه علمی-تخیلی ظاهر شد. او بازیگر فیلم «آواتار» ساخته جیمز کامرون هم بود. اما شخصیت ویور در فیلم «بیگانه» آنقدر پرقدرت بود که از عوامل اصلی ساخته شدن چند دنباله بر این فیلم محسوب می‌شود.

جایزه دونوستیا از سال 1986 راه‌اندازی شده و در نخستین سال‌های تاسیسش به بازیگر سرشناس دوران طلایی هالیوود یعنی بت دیویس در سال 1989 یک هفته پیش از درگذشتش اهدا شد. آل پاچینو در سال 1995 و مایکل کین و رابرت دنیرو دیگر دریافت کنندگان این جایزه هستند.

سیگورنی ویور 66 ساله تاکنون جوایز متعددی دریافت کرده که نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن به‌خاطر فیلم بیگانه‌ها در سال ۱۹۸۶، برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سال ۱۹۸۹ و نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن به‌خاطر فیلم «دختر شاغل» از جمله آنهاست. او در ضمن برنده جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل زن ۱۹۹۷ برای فیلم «طوفان یخ» بوده و دو بار جایزه ساترن را دریافت کرده است.




۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن