تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816188935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ریدلی اسکات: فیلمسازی مانند جراحی مغز است


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه بانی فیلم: ریدلی اسکات یکی از آن کارگردان‌های کهنه کار است که رگ خواب مخاطبان و منتقدان را به خوبی به دست آورده است. اما اومی‌گوید این موفقیت را از آنجا دارد که قابل اطمینان است.

به نقل از گاردین، ریدلی اسکات دو سال پیش با فیلم‌ «مهاجرت: خدایان و انسان‌ها» به مشکل برخورد و نتوانست رضایت مخاطبانش را جلب کند. اما این کارگردان 78 ساله سال پیش بازگشت خوبی داشت و با «مریخی» سالی پر از توجه و تکریم را تجربه کرد. او برای سال 2017 هم برنامه‌های پرو پیمانی دارد و قرار است در ساخت قسمت‌های بعدی «پرومتئوس» و «بلید رانر» دو فرصت خوب دیگر برای دیده شدن را تجربه کند.


ریدلی اسکات: فیلمسازی مانند جراحی مغز است



او درباره «مریخی» ‌گفته بود: «هرگز نباید فیلم را تا موقعی که مطمئن شده باشید که همه تلاش‌تان را کرده‌اید، اکران کنید. بقیه‌اش دیگر دست تماشاچیان است. و مورد این فیلم، ما خیلی خیلی خیلی خوب عمل کردیم. از این همه توجه شگفت‌زده نشدم چون معتقدم «مریخی» فیلم خیلی خوبی است».

اسکات به جای تواضعی ساختگی، رک و راست حرفش را می‌زند و این قدرت از آنجا می‌آید که او 20 سال در صنعت تبلیغات کار کرده و ریشه‌ای 40 ساله در هالیوود دارد؛ جایی که او در آن فیلم‌هایی مثل «بیگانه»، «بلید رانر»، «تلما و لوییس»، «گلادیاتور»، «هانیبال»، «گانگستر آمریکایی» و دیگر فیلم‌هایی را ساخت که باعث شد او به یکی از معدود افرادی بدل شود که هنوز هم می‌تواند بودجه ساخت فیلمی را تامین کند که قسمت دوم فیلم دیگری نیست یا هیچ چهره ابرقهرمانی در خود ندارد.

در واقع باید گفت خود اسکات دبگر یک برند است. او می‌گوید: باید بتوانی ثابت کنی که چقدر قابل اطمینان هستی و من با اطمینان می‌گویم قابل اطمینان هستم و همیشه بوده‌ام، اصلا کارم همین است. من فیلم می‌سازم تا نیازهای خلاقانه‌ام را برطرف کنم.

اسکات که یکی از نامزدهای مدعی اسکار 2016 بود می‌گوید فیلمش «بسیار ارزان‌تر از "بازگشته” و "مد مکس” بود و اتفاقا همین عاملی بود که موجب شد تا کارشان خوب پیش برود». او در عین حال معتقد است «باید فیلم‌ها و داستان‌ها بزرگ باشند تا مردم به سینما رفتن ادامه بدهند. این مسئولیت ماست که کیفیت را بالا نگه داریم. این کاری است که باید کرد و من همیشه آن را انجام دادم».

اسکات می‌گوید: «مثل جراحی مغز می‌ماند! شما دارید گروهی کامل از مردم را کنار هم قرار می‌دهید، سعی می‌کنید تا آنجا که می‌شود بودجه موجود را کنترل کنید و در پایان می دانید که باید بلیت بفروشید تا بتوانید پول رفته را بازگردانید. این مجموعه کار از بانکداری هم پیچیده‌تر است، اما تعداد کمی از امثال ما هستند که می‌توانند این کار را بکنند. شوخی نمی‌کنم: من عاشق این چالش هستم. اگر نیستید، وارد این شغل نشوید».

این کارگردان کارکشته در پاسخ به این که آیا هنر می‌تواند به تغییر اوضاع کمک کند؟ آیا خودش هم به همین دلیل کارگردانی می‌کند؟ می‌گوید خیر. او برای تکمیل سوالش باید بیشتر فکر کند و همین کار را هم می‌کند و می‌گوید یک یا دو فیلم روی او تاثیرگذاشته‌اند؛ یکی از آن‌ها درام «بازی جنگ» محصول سال 1965 است که اسکات می‌گوید یک هفته بعد از دیدنش هنوز داشت به آن فکر می‌کرد..و فیلم دیگر هم «جاده» نوشته کورمک مک‌کارتی محصول سال 2009 است. اسکات می‌گوید: واقعا ترسناک بود. فکر می‌کنم دقت خاصی در فیلم وجود دارد. اما بهتر است اصلا به آن فکر هم نکنیم…




۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن