تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803001715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد فزاینده تقاضا در بازار مسکن ایران


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 رشد فزاینده تقاضا در بازار مسکن ایران
رشد فزاینده تقاضا در بازار مسکن ایران کارشناسان می گویند تقاضا برای ساختمان های مسکونی در ایران در حال افزایش است اما افزایش شدید قیمت ها غیرمحتمل است.


به گزارش  فرهنگ نیوز، سیگنال های ارسالی از بازار املاک ایران نشان می دهد که این بازار پس از رکودی تقریبا 3 ساله، در حال ترمیم است. با این حال، اظهارات متناقضی درباره احتمال رشد انفجاری بازار املاک مطرح شده است. در واقع، کسانی که به صورت عملی در صنعت مسکن ایران حضور دارند، نسبت به رشد سریع این بخش خوش بین هستند، اما تحلیلگران معتقدند افزایش شدید قیمت ها غیرمحتمل است.

بر اساس گزارش جدید بانک مرکزی ایران در خصوص بازار مسکن، تعداد معاملات املاک در بازار قدرتمند 12 میلیون نفری تهران در یک ماهه منتهی به 21 جولای در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 27.6 درصد افزایش یافته است. اما این رقم در مقایسه با ماه پیش از آن 4 درصد کاهش داشته است.

حسام عقبائی، رئیس اتحادیه املاک تهران و مصطفی خسروی، رئیس قبلی این اتحادیه هر دو معتقدند تقاضا برای ساختمان های مسکونی در حال افزایش است. خسروی پیش بینی می کند که رشد در سه ماهه دوم سال شمسی 95 مجددا خود را نشان دهد و سال آینده احتمالا بازار مسکن شاهد جهش باشد. اما بازار هنوز راه درازی تا رسیدن به روزانه 14 هزار معامله دارد که در سال های 2011 و 2012 به ثبت رسید.

بسیاری از کارشناسان بازار مسکن همچون حسین راغفر معتقدند، هرچند نشانه هایی از رشد در بازار دیده می شود، اما دولت باید ورود کند و با افزایش وام مسکن، رقم وام ها را به 80 تا 85 درصد قیمت مسکن برساند، در غیراین صورت، تقاضا برای واحدهای مسکونی همچنان پایین خواهد ماند.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در زمستان گذشته، تعداد مجوزهای جدید صادر شده برای ساخت مسکن در کل کشور به 92 هزار و 843 مورد رسید که 34.6 درصد در مقایسه با سه ماهه قبل از آن افزایش داشت. اما فعالیت های ساخت و ساز همچنان از نظر بسیاری از کارشناسان ضعیف است.

یک شاخص وضعیت بازار مسکن تقاضا برای املاک مسکونی لوکس در تهران است که به کف خود رسیده است. سهم آپارتمان های لوکس از بازار مسکن که به عنوان املاکی با قیمت متری حداقل 8 میلیون تومان طبقه بندی شده، از 5 درصد در سه ماهه نخست سال گذشته به یک درصد در سه ماهه نخست سال جاری شمسی کاهش یافته است. کاهش تقاضا برای آپارتمان های لوکس در محلات بالای شهر موجب شده تا فروشندگان قیمت ها را کاهش دهند، اما به نظر نمی رسد که این کاهش قیمت تاثیری بر تقاضا برای این نوع املاک داشته باشد.

همین روند در مورد املاک تجاری قابل مشاهده است. 2 کارشناس برجسته مسکن گفتند، برای سرمایه گذارانی که پول های خود را به سمت واحدهای تجاری روانه کرده اند، روزهای خوب تمام شده است. حسین عبده تبریزی، مشاور وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به مازاد عرضه واحدهای لوکس و تجاری در یک دهه گذشته به سرمایه گذاران هشدار داد که آنها باید از اشتباهات پرهزینه شان درس بگیرند.

عبده تبریزی و تیمور رحمانی، استاد اقتصاد دانشگاه تهران اخیرا در نشستی در تهران گفته اند، بازارمسکن ممکن است در ماه های آینده رشد کند، به شرطی که سرمایه گذاران انرژی خود را از املاک لوکس و تجاری به سمت بازار ساخت به قصد اجاره برای اقشار متوسط و کم درآمد معطوف کنند. تبریزی و رحمانی گفتند، این یک مدل محبوب در کشورهای توسعه یافته بوده است.
 

منبع: تسنیم


95/5/13 - 09:40 - 2016-8-3 09:40:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن