تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805012949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایمیل‌های شخصی و تلفن‌های شخصی حریم خصوصی است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ایمیل‌های شخصی و تلفن‌های شخصی حریم خصوصی است
یک وکیل دادگستری ضمن این‌که ایمیل‌های شخصی و تلفن‌های شخصی را مشمول بحث حریم خصوصی دانست،گفت:شکستن این حریم برابر قانون مجازات اسلامی و قانون جرایم یارانه‌ای جرم شناخته شده و متعرض مورد مجازات قرار می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : هوشنگ پوربابایی در گفت‌وگو با ایسنا، در باب تعرف حقوقی «عرف» گفت:به لحاظ حقوقی حریم آن مقدار و اندازه ای است که در عرف‌ 
ایمیل‌های شخصی و تلفن‌های شخصی حریم خصوصی است
جامعه، قرابت و نزدیکی با آن امکان ضرر و خسارت را برای صاحب حریم فراهم کند، چارچوبی به لحاظ فیزیکی، مادی یا معنوی برای هر جنس ،شی ، انسان و یا مالی وجود دارد که در صورتی که فرد غیر مالک یا غیر صاحب وارد آن چارچوب شود امکان ورود خسارت برای صاحب آن مال فراهم کند.


وی تصریح کرد: زمانی که حریم وارد بحث حریم خصوصی می‌شود منصرف  به روابط یا مسائلی است که از اموال خارج و به اشخاص تسری پیدا می‌کند، حریم خصوصی آن مقدار اندازه‌ای است که تعرض به آن می‌تواند یک فرد را دچار خسران کند که این خسران ‌می‌تواند مادی باشد یا این که معنوی باشد.


وی با طرح سوالی مبنی بر این‌که «در چنین لفظی آیا می‌توان یک تعریف منصوص و یا تعریف متقنی توسط قانونگذار قید شود؟» پاسخ داد: خیر امکانپذیر نیست؛ زیرا که شرایط و عرفیات هر جامعه‌ای حریم خصوص هر فرد و افراد ساکن در آن جامعه را تعریف می‌کند به این معنا که ممکن است حریم خصوصی افراد ساکن و مقیم کشور ایران با اشخاصی که در یک کشور اروپایی زندگی می‌کنند بنا به شرایط اجتماعی و مقتضیات عرفی متفاوت باشد.


پوربابای با اظهار این‌که «ممکن است در خیلی موارد این حریم ها مشابه باشد اما وجوه افتراقی هم ممکن است با هم داشته باشند» خاطرنشان کرد: پس تعریف واحد و منسجمی در این ارتباط در متون حقوقی نمی‌توان پیدا کرد، در کشور و جامعه ما به دلیل این‌که شرایط ملی ،سنتی و مذهبی حاکم است ممکن است نگاه  به حریم خصوصی افراد متفاوت با یکدیگر باشد. حتی در یک جامعه به لحاظ تفاوت‌های اقلیمی و قومی هم به دلیل این‌که عرفیات و شرایط زندگی متفاوتی دارند هم ممکن است این نگاه  متمایز باشد.


وی اضافه کرد: ممکن است یک فرد سنی مذهب یا شیعه مذهب یا افرادی که مسیحی یا زرتشتی هستند به لحاظ اجتماعی حریم خصوصی متفاوتی نداشته باشنداما به لحاظ مذهبی ممکن است دارای حریم خصوصی خاصی برای خودشان باشند زیرا عرف زندگی و شرایط مذهبی‌شان با یکدیگر متفاوت است.


این وکیل دادگستری گفت:هر آن‌چه که عرف این تلقی حریم را به ذهن متبادر کند ممکن است ورود به آن چون موجب خسران شود ،مشمول  مسئولیت مدنی ،پرداخت خسارت یا نقض قوانین باشد که جرم تلقی شود.


پوربابایی با اشاره به قانون اساسی عنوان کرد: اصل 22 قانون اساسی به صورت تمثیلی مسکن،اموال و شغل یا سایر موارد را مصون از تعرض می‌داند این خود به معنی این است که برای افراد یک حریمی قائل شده است. در قوانین مجازات اسلامی هم اگر شما وارد حریم خصوصی فردی بشوید به شخص یا مسکن فرد یا به اموال وی تعرض کنید مشمول مجازات خواهید شد.


وی در پایان ایمیل‌های شخصی و تلفن‌های شخصی مشمول بحث حریم خصوصی دانست و گفت:  شکستن این حریم برابر قانون مجازات اسلامی و قانون جرایم یارانه ای جرم شناخته شده و متعرض مورد مجازات قرار می‌گیرد. هر آن چیزی که مربط به امکانات و لوازم رایانه ای باشد اعم ورود غیر مجازات به داده‌ها برابر قانون مجازات یارانه‌ای مجازات دارد.








۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن