تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814780331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه دمشق به بان‌كي‌مون: 120 نفر از جمله زنان و كودكان قرباني شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نامه دمشق به بان‌كي‌مون: 120 نفر از جمله زنان و كودكان قرباني شده‌اند
وزارت خارجه سوريه در دو نامه به دبيركل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت حمله جنگنده‌هاي فرانسوي به روستاي توخار الكبري در شمال شهر منبج را محكوم كرد؛ حمله‌اي كه به كشته شدن دست‌كم 120 غيرنظامي منجر شد.
ظهر سه‌شنبه جنگنده‌هاي فرانسوي ائتلاف بين‌المللي ضدتروريسم تحت رهبري امريكا، شهر «منبج» در شمال شرق استان مرزي حلب در شمال غرب را بمباران كردند. گفته مي‌شود منبج آخرين خط‌ اتصال داعش به خارج سوريه است و نيروهاي كرد دموكرات سوري به دنبال تسخير اين منطقه هستند.
هدف از اين حملات فراهم آوردن مقدمات پيشروي نيروهاي موسوم به سوريه دموكراتيك مورد حمايت واشنگتن است ولي فعالان گفته‌اند جنگنده‌ها تعدادي از مناطق مسكوني را در شهر منبج بمباران كرده‌اند كه در اثر آن، دست‌كم 120 نفر قرباني شده‌اند. فعالان تصاويري از اين حملات و قربانيان قتل‌عام در منبج و روستاي توخار را منتشر‌كرده‌اند.

وزارت خارجه سوريه در دو نامه اعلام كرده است كه جنگنده‌هاي فرانسوي در بسياري از موارد در قالب ائتلاف بين‌المللي بر فراز سوريه دست به اقدامات غيرقانوني زده‌اند و كشتار خونيني كه رخ داده و حملات به منازل ساكنان اين روستا اقدامي غيرانساني از اين دست بوده است. وزارت خارجه سوريه مي‌گويد كه بمباران فرانسوي‌ها بيش از ۱۲۰ كشته بر جاي گذاشته كه اكثرشان كودك، زن و افراد مسن هستند و در عين حال تعدادي از زخمي‌ها نيز زن وكودك هستند، از ميزان خسارتي كه به منازل آنها وارد شده، هنوز برآوردی نشده است.

وزارت خارجه سوريه تأكيد كرده كه اين حمله فرانسوي يك روز بعد از حمله جنگنده‌هاي امريكايي روز دوشنبه ۱۸ ژوئيه انجام شد كه در كشتاري مشابه شهر منبج هدف گرفته شد و طي آن بيش از 1201تن كشته و دهها تن زخمي شدند كه آنها نيز از غيرنظاميان بودند. اين وزارتخانه با محكوم كردن اين دو كشتار خونين گفت: اين ائتلاف به جاي هدف قرار دادن گروه‌هاي تروريستي زيرساخت‌ها و غيرنظاميان را هدف مي‌گيرد.
وزارت خارجه سوريه ادامه داد كه فرانسه، امريكا، تركيه، عربستان، قطر و انگليس در انواع حمايت‌شان از گروه‌هاي تروريستي ابايي ندارند و اين نشان از عدم جديت اين كشورها در مبارزه با تروريسم دارد كه هنوز هم تروريسم به قوت خود باقي است. اما اين كشتارها عزم دولت سوريه براي مبارزه با تروريسم و تلاش براي تحقق راه‌حل سياسي براي حل بحران سوريه را از بين نمي‌برد و خواهان محكوم كردن اين كشتار است و از شوراي امنيت مي‌خواهد به مسئوليت‌هايش در حفظ امنيت و صلح بين‌المللي عمل كند.
  
تكذيب حمله جنگنده‌هاي صهیونیست به قنيطره
رويترز ديروز خبر داد كه جنگنده‌هاي اسرائيلي محلي را در نزديكي مواضع ارتش سوريه در شهر قنيطره در جولان بمباران كردند ولي دولت سوريه با تكذيب اين خبر گفته تروريست‌هاي تحت حمايت خارجي عامل اين حمله راكتي هستند. بر اساس گزارش الميادين، ستاد تبليغات جنگ در سوريه اعلام كرد جبهه النصره دو موشك از مناطق هم‌مرز با جولان اشغالي به قنيطره شليك كرد. در اين حادثه چندين نفر به شهادت رسيدند. حزب‌الله لبنان نيز در بيانيه‌اي گروه تروريستي جبهه النصره را عامل اين حمله دانسته است.





تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن