تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804004184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانه‌درشت‌ها ۹۰ هزار ميليارد تومان معوقه بانكي دارند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دانه‌درشت‌ها ۹۰ هزار ميليارد تومان معوقه بانكي دارند
به گفته صاحبنظران در سال‌هاي اخير نبود شفافيت در اقتصاد، مشكلاتي به‌وجود آورده كه موجب بي‌اعتمادي مردم به دولت‌ها شده به طوري كه به گفته عضو هيئت رئيسه مجلس، در دوران ركود در بحث ماليات فشار روي كساني است كه خوش‌حساب هستند اما مراكز قدرت و ثروت، پشت فراركنندگان از ماليات هستند و در حال حاضر 90 هزار ميليارد تومان معوقات بانكي دانه‌درشت داريم.


روز گذشته نشست خبري «وصله ناجور» با موضوع مطالبه مردمي پيرامون شفافيت در اقتصاد با حضور عليرضا زاكاني، محمدسليماني، حجت‌الله عبدالملكي و احمد اميرآبادي‌فراهاني برگزار شد. احمد اميرآبادي‌فراهاني عضو هيئت رئيسه مجلس و نماينده مردم قم در اين نشست خبري اظهار كرد: موضوع شفافيت كه از جنبه‌هاي مختلف مطرح مي‌شود مورد غفلت واقع شده و اگر همه رفتارهاي مسئولان شفاف باشد ما مشكلات اقتصادي نخواهيم داشت. اميرآبادي با بيان اينكه ما در بانك‌ها، بيمه‌ها، ماليات و گمرك مشكل شفافيت داريم، افزود: 20 درصد فرار مالياتي و 40 درصد معافيت مالياتي در كشور وجود دارد و بسياري از اين معافيت‌ها بعضاً به ناحق است و فضاي رقابتي ايجاد نخواهد كرد. وي افزود: در دوران ركود در بحث ماليات فشار روي كساني است كه خوش‌حساب هستند اما مراكز قدرت و ثروت، پشت فراركنندگان از ماليات هستند. اميرآبادي با بيان اينكه در كشور 90 هزار ميليارد تومان معوقات بانكي دانه درشت داريم، خاطر نشان كرد: تعداد زيادي از افراد هستند كه  معوقات كلان بانكي دارند. به عنوان مثال فردي كه در حوزه فوتبال و خرید و فروش بازیکن فعال است و بالاترین درآمد را دارد اما ميلياردها تومان به بانك بدهكار است و نكته جالب اينكه بانك‌ها از اين افراد به قوه قضائيه شكايت نمي‌كنند.
  
باندبازي در بيمه
وي با بيان اينكه بايد با باندبازي‌ها در نظام اسلامي برخورد كرد، افزود: رئيس بيمه كه هيچ تخصصي ندارد مدير عامل يكي از مهم‌ترين شركت‌هاي بيمه‌اي است و چون برادرش در ستاد انتخابات رئيس‌جمهور بوده به عنوان رئيس بيمه انتخاب شده است. نماينده قم در مجلس افزود: رئيس بيمه ديگري از نزديكان رئيس‌جمهور است كه سابقه بيمه‌اي ندارد اما فعاليت‌هاي بيمه‌اي در كشور انجام مي‌دهد. وی گفت: در رابطه قرارداهای نفتی جلساتي با آقاي زنگنه برگزار شد، جوابي كه وزير نفت داد اين بود كه اطلاعات ميادين و مخازن به شركت‌هاي سرمايه‌گذار داده شده كه اين موضوع محرمانه است، اما اطلاعات قرارداد محرمانه نيست. آنچه دولت مصوب كرد ايراد داشت كه با پيگيري‌هاي انجام شده وزير نفت ايرادها را پذيرفت و فعلاً ايرادها و اصلاحات مورد نياز حتي در مصوبه جديد دولت نيز اعمال نشده است.
عضو هيئت رئيسه مجلس ادامه داد:‌مشكل اين است كه شفافيت در امور وجود ندارد و افشا و عدم افشاي آن شمشير دو لبه است كه بايد به آن توجه داشت، در حال حاضر در رابطه با خويشاوند‌سالاري مربوط به سه قوه به خصوص قوه مجريه ليست بلندبالايي استخراج شده كه اگر افشا شود، احتمال دارد برخي افراد نسبت به نظام بدبين شوند، البته شفافيت اجازه نمي‌دهد اصلاً چنين اتفاقاتي رخ دهد.
 
سليماني: دولت زير بار شفافيت قراردادهاي نفتي نمي‌رود
در ادامه محمد سليماني به موضوع قراردادهاي نفتي پرداخت و يادآور شد: 50 ‌درصد درآمد كشور از محل نفت است و 50 درصد ديگر نيز غيرمستقيم به آن مرتبط بوده، بنابر اين كشور از گذشته تجربه بسياري در زمينه موضوع نفت، مشروطيت و قراردادهاي ننگين دارد. اكثر قراردادهاي نفتي و گازي به صورت مناقصه و مزايده بوده و محرمانه نيست. در قراردادهاي نفتي نبايد ترك مناقصه صورت بگيرد، زيرا براي كشور خطرناك است.
سليماني تأكيد كرد: دولت زير بار شفافيت در حوزه قراردادهاي نفت و گاز نمي‌رود و برخي مي‌خواهند با گردن‌‌كلفتي از آن عبور كنند.
وي ادامه داد:‌حداكثر حقوق طبق قانون هفت برابر است اما اكنون 70 برابر و به 100 برابر رسيده است. وي يكي ديگر از عوامل تبعيض‌آميز را مربوط به حق مأموريت مسئولان در سفرهاي داخلي و خارجي دانست و گفت: دولت‌ در رابطه با پاداش‌ها قانون را رعايت نمي‌كند، به همين دليل معضل وجود دارد و همه در اين اتفاقات سهيم هستند.
 
زاكاني: وزير اقتصاد را در جريان مسائل برادر رئيس‌جمهور قرار داده بودم
نماينده مجلس نهم نيز در اين نشست با تأكيد بر ايجاد شفافيت در اقتصاد و سيستم اداري كشور گفت: دولت همه چيز را محرمانه اعلام مي‌كند و از مسائل مهم فقط افرادي كه در اندروني دولت هستند مطلع مي‌شوند كه پديده‌اي استثنايي است. عليرضا زاكاني دراين نشست خبري اظهار داشت: متأسفانه در دوره فعلي با پديده ديگري مواجه هستيم و آن كتمان‌ كردن و پنهان‌سازي مسائل است، به طوري كه اين فضا عدم‌شفافيت را افزايش داده است. دولت همه چيز را محرمانه اعلام مي‌كند و از مسائل مهم فقط افرادي كه در اندروني دولت هستند مطلع مي‌شوند كه اين يك پديده استثنايي است.
اين نماينده مجلس نهم گفت: در خصوص ماجراي برادر آقاي رئيس‌جمهور كه در ماه‌هاي اخير بحث‌هايي مطرح مي‌شود بنده آن را سه ماه قبل از عمومي شدن آن به وزير اقتصاد گفتم و جزئيات آن را ارائه و تأكيد كردم كه اگر شما اين موضوع را پيگيري و حل كنيد بنده به مردم چيزي نمي‌گويم اما ديدم چند وقتي در دولت حاضر نشد ولي پس از آن دوباره در دولت حاضر شد و به همين دليل موضوع را به صورت عمومي اعلام كردم.
 
عبدالملكي: بانك مركزي پاسخگوي زير سؤال رفتن منافع ملي در FATF باشد
حجت‌الله عبدالملكي در نشست خبري به تفاهم سازمان FATF با بانك مركزي پرداخت و گفت: ‌بحث اصلي در اين موضوع مبارزه با پولشويي و تروريسم است و اينكه ما در ليست سياه وجود داشتيم كه البته گاهي با مذاكره يا امتياز دادن مي‌توانست اين موضوع حل شود. مسئله كنوني عدم‌شفاف بودن ماهيت توافق بانك مركزي با FATF است كه محرمانه بوده و اعلام نمي‌شود، اين اطلاعات جزو اطلاعات عمومي بوده كه بايد در اختيار نخبگان قرار گيرد زيرا جزو مباحث اساسي است. وي افزود: به نظر مي‌رسد مسئولان اين سازمان از اين تفاهم خيلي خوشحال بوده و آن را براي خود يك اقدام انقلابي مي‌دانند. حال سؤال اين است كه آيا اين اقدامات مدخلی براي نفوذ در كشور و تأثيرگذاري در سياست خارجي خواهد بود؟ آيا اين اقدام در امور نهادهاي انقلابي مانند سپاه اختلال ايجاد مي‌كند؟
اين استاد دانشگاه تصريح كرد: ‌وقتي اين اطلاعات محرمانه باشد بايد منتظر شايعه بود اكنون شنيده شده كه بانك مركزي به برخي بانك‌ها گفته است براي حضور در عرصه مالي بين‌المللي به پاس مجموعه‌هاي آن كار نكنند، اميدواريم اين موضوع درست نباشد و بايد شفاف‌سازي صورت بگيرد. اگر جاي رئيس كل بانك مركزي بودم مشروع مذاكرات را منتشر مي‌كردم كه اگر خلاف منافع ملي نيست، مشخص شود.




تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن