تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802906083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهلت یکماهه برای توافق شهرداری تهران و راه آهن/راه حل شعاری ندهیم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: احمد مسجد جامعی:
مهلت یکماهه برای توافق شهرداری تهران و راه آهن/راه حل شعاری ندهیم

تهرانگردی احمد مسجدجامعی در منطقه۲ تهران


شناسهٔ خبر: 3711759 - سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
جامعه > شهری

.jwplayer{ display: inline-block; } احمد مسجد جامعی با بیان اینکه تبدیل زمین های اطراف خطوط راه آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران به فضای سبز نیازمند اعتبار است، گفت: برای رفع مشکلات شهروندان شعاری سخن نگوییم. به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش مدیرعامل راه اهن جمهوری اسلامی سخنانی را در خصوص این گزارش بیان کردند. نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا با اشاره به اینکه بعد از برجام تنها حوزه ای که توانست از ال سی و فاینانس ها برای توسعه استفاده کند، راه آهن بوده است، گفت: دو سوال در خصوص رفع مشکلات عبور خطوط مترو از مناطق ۱۷ و ۱۸ مطرح است که باید از سوی مسئولان پاسخ داده شود. اسماعیل دوستی ادامه داد: از مسئولان راه آهن می خواهم این سوال را پاسخ دهند که آیا می شود قطارهای دیزلی را در ورود به شهر برقی کرد؟ سوالی که خود من نیز پاسخ آن را نمی دانم که آیا این امکان وجود دارد یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه دوگانه سوز شدن قطارها اگر امکان پذیر باشد در کاهش آلودگی ها تا حد قابل توجهی اثرگذار است، خاطرنشان کرد: ساماندهی و تملک اراضی آزاد شده راه آهن نه در بودجه شهرداری پیش بینی شده و نه در برنامه شهرداری و محمل قانونی ندارد.

این عضو شورا ادامه داد: می توانیم هزینه خرید اراضی را از محل فروش املاک و تهاترها پرداخت کنیم تا شهرداری نیز گرفتار تامین مالی نشود.

وی متذکر شد: اگر کمیسیون ماده ۵ بخواهد تصمیم بگیرد تصمیم ۱۸ گانه می گیرد. به طوری که حتی اگر مدیرعامل راه آهن بگوید که ملک های تجاری به جای هزینه ها می خواهد، ممکن است رای های کمیسیون ماده ۵ مغایر با تصمیمات باشد.

دوستی تاکید کرد: هم شهرداری باید از آنچه در نظر دارد کمی کوتاه بیاید و هم راه آهن تا توافق ها صورت گیرد. رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران هم  با تاکید بر اینکه راه آهن فرصتی برای توسعه شهرهاست، گفت: چگالی خدمات خوبی که راه آهن می دهد باعث بهبود زندگی مردم می شود. اقبال شاکری: مسئولان راه آهن تصمیم تاریخی بگیرند

اقبال شاکری  با تاکید بر اینکه بالاخره مسائلی در خصوص عبور خطوط راه آهن از مناطق ۱۷ و ۱۸ مطرح شده است که باید با یک تصمیمی که به نفع مردم گرفته می شود رفع شود، تصریح کرد: زندگی امروز مردم در این دو منطقه به تصمیم ما مسئولان وابسته است.

وی از مسئولان راه آهن خواست در محضر نمایندگان مردم تهران در شورا تصمیم تاریخی بگیرند تا از فردا شهرداری زمین ها را در اختیار بگیرد و اقدامات مدیریت شهری را انجام دهند.

شاکری با تاکید بر اینکه اگر یک روز هم بگذرد و مشکلی به وجود آید ما مسئول اتفاقاتی هستیم که برای مردم رخ می دهد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می دهم این زمین ها فردا به شهرداری واگذار شود اما توافق ها ظرف مدت یک ماه انجام شود تا هر چه زودتر مردم این دو منطقه نجات یابند و امروز از زبان شهرداران این منطقه خبر خوشی بشنوند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات ناشی از عبور خطوط راه آهن از مناطق جنوبی تهران، گفت: صورت مسله مشخص است. امروز باید مشکلات را برش دهیم و هرکسی موعظه و نصیحت نکند زیرا این حرف ها برای مردم منطقه ۱۷ و ۱۸ نان و آب نمی شود. ابوالفضل قناعتی با تاکید بر اینکه باید تصمیمی گرفته شود که برای خوشحالی مردم در رسانه ها اعلام شود، تصریح کرد: اگر این مشکلات برطرف نشود، ما مسئول هستیم.

وی همچنین به دغدغه مردم شهرری اشاره کرد و گفت: مردم شهرری برای اینکه بتواند سفر کنند، دغدغه دارند ایستگاه نزدیک شان به بهره برداری برسد تا برای استفاده از راه آهن مجبور به رفتن به ایستگاه راه آهن مرکز تهران نشوند و از سفرهای غیرضروری از شرق به غرب کاسته شود. احمد دنیامالی: با ۱۰ جلسه هم به نتیجه نمی رسیم

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز  پس از ارائه گزارش مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه با استقرار جت فن ها این تجهیزات به صورت متمرکز عمل می کنند و در نتیجه در این نقطه آلودگی زیادی به وجود می آید، تصریح کرد: قرار بود یک فیلتراسیون انجام شود که از قضا تولید داخل نیز داریم و می تواند بخشی از مشکلات محدوده های خطوط را حل کند.

احمد دنیامالی با اشاره به اینکه اگر مانند جلسات امروز ۱۰ جلسه دیگر نیز برگزار شود به نتیجه نمی رسیم، گفت: معتقدیم که این محور باید محور گردشگری و پیاده راهی و تفریحی شود که با توجه به کمبودهایی که داریم شهرداری می خواهد فضای سبز ایجاد کند. این در حالی است که شهرداری قیمت خریداری زمین های آزاد شده را بر اساس نرخ فضای سبز می دهد، اما مسئولان راه آهن نرخ تمام شده را مطرح می کنند که با یکدیگر بسیار فرق دارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر توافق ها به صورت یک مصوبه نشود و این دو عدد را به هم نزدیک نکنیم، یک سال دیگر جلسه بگذاریم بار دیگر وضعیت به همین شرایط ادامه دارد و هنوز شرمنده مردم خواهیم بود.

دنیامالی تاکید کرد: باید تلاش کنیم که توافق ها انجام شود. شهرداری نمی تواند پول نقد بدهد و در قالب تهاتر می تواند معوض بدهد. پس لازم است که یک لایحه برای تصویب آورده شود تا مشکلات مالی برطرف شود.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر پیشنهاد داد که هم شهرداری تهران و هم راه آهن جمهوری اسلامی پیشنهادات مکتوب شان را برای حل مشکلات کنونی مناطق ۱۷ و ۱۸ به صورت مکتوب به شورای شهر تهران بدهند تا در کمیسیون عمران و حمل و نقل به صورت تخصصی بررسی شود.

محسن سرخو با بیان اینکه همه اعضای شورای شهر و مسئولان راه آهن همگی اذعان دارند که وضعیت کنونی مطلوب نیست و باید تغییراتی در شرایط مناطق و در بالای تونل ها ایجاد شود، تصریح کرد: پیشنهاد من این است که نگوییم ظرف مدتی کاری انجام شود بلکه پیشنهاد مکتوب شان را برای شورای شهر ارسال کنند.

وی با بیان اینکه باید مشکلات در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در قالب جلسه ای مشترک به دور از بحث های حاشیه ای رفع شود، خاطر نشان کرد: انتظار داریم بحث های تخصصی شود نه اینکه دردل کنیم.

سرخو همچنین پیشنهاد داد که در خصوص تغییر کاربری اراضی آزاد شده نیز پرونده این ساماندهی ها به کمیسیون ماده ۵ وارد شود تا تعیین تکلیف شود.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در صحبت های امروز مدیرعامل راه آهن هم صداقت بوده است و هم دوستی، گفت: این صداقت فرصتی است برای حل مشکلات مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا نیز پس از ارائه گزارش مدیرعامل راه آهن تهران با تاکید بر اینکه اگر ما انعطاف به خرج دهیم به جیب مردم می رود و اگر دولت هم انعطاف به خرج دهد باز هم به جیب مردم می رود، ادامه داد: بی شک نباید اجازه دهیم وضعیت کنونی ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات کنونی نباید تبدیل به تهدید شود، خاطر نشان کرد: تنها افرادی که از مشکلات فعلی آزار می بینند، مردم هستند. پس نباید حل مشکلات را درگیر زمان کنیم.

سروری پیشنهاد داد حل مشکلات کنونی در تهاتر با دولت رفع شود و به آینده موکول نشود. علی صابری: اراضی راه آهن بخش بخش به شهرداری واگذار شود

علی صابری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز تاکید کرد: برگشت اراضی در اختیار راه‌آهن به شهرداری شاید به صورت یکجا به لحاظ اقتصادی به صرفه نباشد اگر این اراضی به صورت بخش بخش دیده شود و هر یک از بخش‌ها توسط کمیسیون ماده ۵ تعیین کاربری شوند، قطعا براساس کاربری تعیین شده، شهرداری می‌تواند با توجه به نیاز منطقه، زمین‌ها را خریداری کند. احمد مسجد جامعی هم با بیان اینکه تبدیل زمین های اطراف خطوط راه آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران به فضای سبز نیازمند اعتبار است، گفت: برای رفع مشکلات شهروندان شعاری سخن نگوییم.

احمد مسجد جامعی با اشاره به پیشنهاد تبدیل زمین های اطراف خطوط راه آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران به فضای سبز تاکید کرد: در شرایط بی پولی شهرداری و بدون مصوبه و ردیف در بودجه، چگونه می توان فضای سبز ایجاد کرد.

وی گفت: ۲۴۰ هکتار زمین در اطراف خطوط راه آهن، سرمایه ای در اختیار شرکت راه آهن است که می تواند در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد.

وی گفت: ایجاد پیاده راه و فضای تفرجی در این زمین ها پس از قرار گرفتن در اختیار شهرداری نیازمند برنامه ریزی است.

مسجد جامعی تاکید کرد: شهرداری هنوز طرحی برای این مناطق به شورای شهر ارائه نکرده است.

وی پیشنهاد کرد: کمیته مشترکی بین شورا، شهرداری و راه آهن مشکلات این مناطق را بررسی کنند.

عبور خطوط راه آهن از مناطق ۱۷ و ۱۸ موجب نارضایتی ساکنان این مناطق شده است. دولت به دنبال سوداگری نیست/ شهرداری حق و حقوق راه اهن را به رسمیت بشمارد  سید آقایی بعد از استماع سخنان اعضای شورا گفت : ما در دولت به هیچ عنوان به دنبال سودا گری نیستیم و از اینکه بیان می شود راه آهن در پی توافق نیست متعجب می شویم.  

وی ادامه داد: گرچه شاید در طی سالیان گذشته این رویه وجود داشته همچنانکه راه اهن از توسعه خط ۳ مترو به سمت سکوی راه اهن جلوگیری کرده بود اما امروز این راه آهن است که به دنبال توافق است چرا که ما به دنبال حل مشکلات شهروندان هستیم.   پور سید آقایی تصریح کرد: تنها خواسته ما این بوده است که حق و حقوق راه آهن به رسمیت شناخته شود.

وی با اشاره به سخنان معاون شهردار گفت : درست است در ایستگاه های شهر های دنیا فضایی کمتر از ایستگاه راه اهن تهران اختصاص می دهند اما این را در نظر داشته باشید که در شهری مانند لندن ۱۰ ایستگاه ۲۷ هکتاری وجود دارد و یا در پاریس ۱۲ ایستگاه با مقیاس بزرگ. ما نیز حاضریم در شهر تهران ۲ یا ۳ ایستگاه دیگر ایجاد کنیم و متعاقب آن از اراضی ایستگاه راه اهن فعلی آزاد کنیم.  

پور سید آقایی خاطر نشان کرد: ما همواره به دنبال این بوده ایم که معضلات اهالی این مناطق رفع شود اما متاسفانه توافقی که می توانست در دو جلسه حاصل شود بیش از دو سال به طول انجامیده که ما را نگران می کند.  

وی اشاره داشت: این را هم در نظر بگیرید که اقدامات ساماندهی و عمرانی شهری مربوط به شهرداری است و نباید از راه اهن انتظار داشته باشیم به تعریض پل یا ایجاد تقاطع ها بپردازد ولی با این حال ما در این زمینه نیز مساعدت های بسیار انجام داده ایم که نمونه آن زیر گذر جوادیه بوده است.

پور سید آقایی در پایان اشاره داشت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنان به دنبال این تفاهم است چرا که حل مشکلات شهروندان برای ما مهم است و امیدواریم این توافق خیلی زود حاصل شود. مهدی چمران: مهلت یک ماهه شورا به شهرداری و راه آهن مهدی چمران در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه شورا در پایان اظهارات مدیر عامل راه آهن و سخنان اعضای شورا در رابطه با بررسی مسائل مربوط به عبور خطوط راه آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ با ارائه پیشنهاداتی به جمع بندی نهایی این بحث پرداخت. وی گفت: با توجه به اعلام آمادگی راه آهن و ضرورت حل مشکلات شهروندان این مناطق پیشنهاد می شود جلسات تخصصی و کارشناسی بین شهرداری تهران و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و نیز کمیسیون های عمران و حمل و نقل، شهر سازی و معماری و برنامه و بودجه و فرهنگی و اجتماعی با محوریت کمیسیون عمران برگزار شود و ظرف مدت یک ماه برای نیل به توافقات مورد نظر نتیجه به شورای شهر ارائه شود. چمران ادامه داد: در راستای رسیدگی به مشکلات شهروندان این مناطق ضرورت دارد اقدامات ساماندهی از قبیل تعریض زیر گذرها، تامین روشنایی معابر، ایجاد پل های عابر پیاده و نیز تقاطع های مورد نیاز از همین فردا آغاز شود و هماهنگی های لازم بین شهرداری و راه اهن صورت پذیرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: معاونت شهر سازی و معماری شهرداری تهران مطالعات مورد نیاز در خصوص کاربری های اراضی آزاد شده را انجام دهد و آن را به شورا تقدیم کند و برای تصمیم به کمیسیون ماده ۵ ارسال شود و اگر نیاز بود در شورای عالی شهر سازی و معماری نیز مطرح شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: شهرداری تهران نیز برای انجام تهاتر و نیز برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای توافق ما بین شهرداری و راه اهن لایحه ای تنظیم به شورا ارائه دهد.

در پایان این پیشنهادات رییس شورا به رای گذاشته شد و مورد موافقت اعضای شورا نیز قرار گرفت.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن