تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803147249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید پژوهشگاه ارتباطات بر فناوری های راهبردی مبتنی بر ارزش افزوده بالا


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: تاکید پژوهشگاه ارتباطات بر فناوری های راهبردی مبتنی بر ارزش افزوده بالا فناوری اطلاعات > ارتباطات - رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ماموریت های پژوهشگاه در زمینه آینده پژوهی فناوری گفت: در پژوهشگاه دنبال فناوری های راهبردی هستیم که بر مبنای آن برای کشور ارزش افزوده بالایی ایجاد شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات، دكتر خوانساري گفت: قطعاً فناوري هايي همچون داده هاي عظيم و اينترنت اشيا و... مباحث جديدي هستند كه لازم است براي آن ها با توجه به استانداردهاي مديريت فناوري، برنامه ريزي مستقل و مناسبي صورت پذيرد، كه اين دسته از برنامه ريزي ها از سال گذشته آغاز و هم اكنون در حال اجرا است. نگاه رصد فناوري در اين حوزه يك نگاه ملي است.
وي با تاكيد بر اين كه، ارتباط قناوري ها با هم از ديدگاه چتر استراتژيك مهم است، ادامه داد: مهمترين مساله در فناوريهاي نوين نقشه راه بومي سازي آن ها در كشور است و اين كه روي چه بخشي از آن سرمايه گذاري و تمركز كنيم كه در نهايت منجر به ايجاد اشتغال و ارزش افزوده در راستاي اقتصاد مقاومتي شود.
دكتر خوانساري در ادامه گفت: از مهم ترين راهبردها استفاده از توان بخش خصوصي و دولتي در كليه برنامه ها است و پژوهشگاه به عنوان حلقه واسط بين دانشگاه و صنعت علاقه مند به اين امكان است كه در هزينه پژوهش محصولات و فناوري هاي راهبردي بخش خصوصي، مشاركت 50 درصدي داشته باشد.
وي اين رويكرد را از يك سو موجب مشاركت دانشگاه ها در انجام پژوهش هاي تقاضا محور بخش خصوصي و از سوي ديگر كمك قابل توجه به شركت ها دانش بنيان در تامين هزينه هاي سنگين تحقيق و توسعه دانست.
دكتر خوانساري ‌با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات در خصوص كريدور ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز خاطر نشان كرد: پارك تخصصي ICTبه عنوان بخشي از كريدور ارتباطات و فناوري اطلاعات موضوع برنامه اقتصاد مقاومتي وزارت است كه در معاونت فناوري و نوآوري وزارت پيگيري مي شود و با تشكيل شوراي راهبري آن، موضوعات اوليه طرح و برنامه زماني براي اقدامات پايه اي تا پايان سال هم مشخص شده است.
وي افزود: در قالب پارك به دنبال ايجاد فضاي مناسب براي شركت هاي دانش بنيان به ويژه شركت هاي در حال رشد سريع، هستيم و تا پايان سال هدف گذاري استقرار 30 شركت در اين مجموعه انجام شده است كه با اين كار زمينه تجاري سازي محصولات و كمك به بخش خصوصي صورت مي گيرد.
دكتر خوانساري در عين حال با اشاره به ديدگاه هاي متفاوت دولت و بخش خصوصي به فناوري، گفت: در حال حاضر تعدادي از شركت هاي بخش خصوصي به منظور آماده سازي خود جهت ارائه خدمات در اين زمينه ها فعاليت مي كنند كه چنانچه هر يك نياز زيرساختي داشته باشند، اين پژوهشگاه آمادگي همكاري و سرمايه گذاري دارد، همان گونه كه در موضوع اينترنت اشيا در چند مورد مذاكراتي صورت گرفت و تفاهم نامه هايي نيز امضا شد.
وي افزود: در ساير بخش هاي دولت نيز فعاليت هايي در حال انجام است كه پژوهشگاه ضمن رصد آن ها در صورت نياز همكاري هايي با آنان داشته و خواهد داشت.
دكتر خوانساري در ادامه با اشاره به مبحث رايانش ابري به عنوان فناوري پايه براي تمام فناوري هاي آتي اظهار داشت: فناوري ابري در كشور شكل گرفته و از شش ماه پيش تا كنون ديتاسنترهاي استان هاي فارس و كرمان مستقيما از رايانش ابري پژوهشگاه به صورت يكپارچه سرويس مي گيرند.
رييس پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات اين را يك گام اوليه عنوان كرد و ادامه داد: گام اصلي اين است كه موضوع رايانش ابري در كشور به شكل نهادينه توسط بخش خصوصي براي بخشهاي مختلف عرضه شود.
دكتر خوانساري با اشاره به نو بودن مباحث اينترنت اشيا خاطر نشان ساخت: اولين پيشنهاد توجه به مباحث رگولاتوري در اينترنت اشيا در سال 1393 به سازمان تنظيم مقررات ارايه شد و در سال 1394 هم پيشنهاد طرح كلان اينترنت اشيا در شوراي فني وزارتخانه تصويب و تهيه نقشه راه فناوري در پژوهشگاه آغاز شده است.
وي با اشاره به برگزار اولين همايش داده هاي عظيم در سال 1393، داده هاي عظيم را حوزه اي كليدي و در راستاي داده كاوي در كشور بر شمرد و از تبديل موضوع داده هاي عظيم به يك موضوع محوري در پژوهشگاه از دي ماه سال 1394 خبر داد.
دكتر خوانساري ادامه داد: مسوول تهيه نقشه راه داده هاي عظيم معرفي و فعاليت هاي پژوهشي آغاز شده است.
وي تصريح كرد: با توجه به رويكرد پژوهشگاه در ايجاد زيست بوم فناوري و محدود نشدن صرف در امور پژوهشي، با بخش هاي داراي داده هاي عظيم و بخش هاي نيازمند استفاده از اين داده ها، به منظور تهيه الزامات و تشكيل زيست بوم فناوري داده هاي عظيم مذاكراتي در حال انجام است.
رييس پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات، با اشاره به جايگاه اين فناوري در چرخه عمر فناوري ها، اظهار داشت: بي شك استفاده از تجربيات بين المللي به خصوص توان تخصصي ايرانيان مقيم خارج از كشور در افزايش سرعت دستيابي به اهداف تاثير به سزايي خواهد داشت. لذا شناسايي پتانسيل هاي همكاري با مراكز تحقيقاتي خارج از كشور و افراد فعال در اين حوزه از اجزاي اصلي تدوين نقشه راه خواهد بود.
دكتر خوانساري همچنين از تربيت نيروي متخصص در حوزه هاي تخصصي مورد نياز كشور خبر داد و گفت: مهارت آموزي به فارغ التحصيلان دانشگاهي در قالب فعاليت هاي كوتاه مدت پژوهشي در پروژه ها، دنبال مي شود.
وي با تاكيد بر ارتباط نزديك با دانشگاه، به برگزاري جلسات با هشت دانشگاه در ايام دهه فجر اشاره كرد و گفت: امسال حمايت از پايان نامه هاي دانشجويي را نيز مجددا در راستاي موضوعات محوري فوق خواهيم داشت.
وي گفت: پيش بيني هاي جهاني در فناوري هاي نوين نشان از حجم بالاي تراكنش هاي مالي دارد و چنانچه بخش خصوصي بتواند از فرصت ايجاد شده در دوره پساتحريم استفاده نموده و اقدام به صادرات خدمات اين فناوري ها نمايد، قطعاً به بازار مطمئن و بزرگ تري دست خواهديافت. در اين زمينه اين پژوهشگاه آماده ارائه كمك هاي لازم است.
دكتر خوانساري تاكيد كرد: تنها راه ايجاد يك اقتصاد مقاوم مبتني بودن آن بر اقتصاد بومي است كه مسير را براي شركت هاي نوپا، جوانان و پژوهشگران باز كرده منجر به ايجاد ارزش افزوده اقتصادي مي شود.   5656  



سه شنبه 15 تیر 1395 - 19:16:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن