تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805049227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بغداد: 2016سال نابودي داعش در عراق است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بغداد: 2016سال نابودي داعش در عراق است
با گذشت دو سال از حمله داعش به عراق خبرها از نابودي اين گروه در ماه‌هاي آينده حكايت دارد.
سخنگوي دولت عراق با تأكيد بر عمليات نيروهاي اين كشور براي بيرون راندن تروريست‌ها از شهر‌هاي عراق، گفت كه 2016 سال پايان داعش خواهد بود. رئيس پارلمان عراق نيز تأكيد كرد كه پيروزي نيروهاي عراق در شهر فلوجه نشان‌دهنده پايان داعش در عراق است.
 با پيشروي نيروهاي عراقي در مناطق تحت كنترل تكفيري‌هاي داعش راه براي يكسره‌سازي اين گروه در عراق هموار شده است. هرچند مقامات امريكايي اخيراً گفته‌اند نابودي داعش تا پايان سال 2016 امكانپذير نيست اما با پيروزي‌هايي كه نيروهاي عراقي در مقابل تكفيري‌ها به دست آورده‌اند اميدها براي نابودي داعش در اين كشور افزايش يافته است. سعد الحديثي، سخنگوي دولت عراق روز دوشنبه تأكيد كرد كه سال 2016 با آزادسازي شهر موصل از دست داعش سال پيروزي بر داعش خواهد بود و «حيدر العبادي» نخست وزير عراق متعهد شده است كه پيروزي نهايي بر اين گروه تروريستي در اين سال صورت گيرد. به گزارش وبگاه «عرب‌پست»، سخنگوي دولت عراق همچنين به پيروزي نيروهاي عراق در آزادسازي شهر فلوجه اشاره كرد و گفت كه اين پيروزي گام مهمي در بيرون راندن تروريست‌هاي داعشي از شهرهاي عراق است. العبادي ماه ژانويه سال جاري ميلادي گفته بود كه 2016 سال نابودي داعش در عراق خواهد بود. اين اظهارات درحالي است كه نيروهاي عراقي روز جمعه توانستند فلوجه را در استان الانبار از دست داعش آزاد كنند و اين نيروها الان براي آزادسازي موصل آماده مي‌شوند و با آزادي اين شهر كار تكفيري‌ها در عراق يكسره خواهد شد.

سليم الجبوري، رئيس پارلمان عراق نيز يك‌شنبه شب گفت كه پيروزي در فلوجه دليل آشكاري بر پايان داعش در عراق است. «عمار حكيم» رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق اعلام كرد كه آزادسازي استان نينوا از دست داعش، جهان را غافلگير خواهد كرد و نشان خواهد داد عراقي‌ها يكپارچه هستند. مقامات امريكايي بارها گفته‌اند كه نابودي داعش 10 تا 30 سال زمان مي‌برد اما پيروزي نيروهاي عراقي در مقابل داعش همه معادلات غربي‌ها را برهم زد.

برخلاف پيشروي‌هاي اوليه داعش، الان نه‌تنها خبري از پيشروي تكفيري‌ها نيست بلكه بخش‌هاي مهمي از مناطق تحت اشغال اين گروه توسط ارتش و نيروهاي مردمي عراق آزاد شده و داعش در لاك دفاعي فرو رفته است. استيو وارن، سخنگوي ائتلاف ضدداعش ماه گذشته در سخناني تأكيد كرد كه داعش 40 درصد از مناطق تحت كنترل خود را از دست داده است. همچنين در ماه‌هاي اخير گزارش‌هايي منتشر شده است كه نشان مي‌دهد گروه تروريستي حقوق اعضاي خود را به دليل آنچه شرايط خاص خوانده بود به نصف كاهش داده است و روند افول اين گروه شروع شده است. از طرفي با تشديد حملات نيروهاي مقاومت و روسيه به داعش در سوريه برخي تحليلگران بر اين باورند پيروزي عراقي‌ها بر داعش مي‌تواند به قدرت تكفيري‌ها در سوريه نيز پايان دهد.
  
انتحار داعش
داعش كه بسياري از مناطق خود در عراق را از دست داده براي جبران شكست‌هايش در مقابل نيروهاي عراقي دست به عمليات انتحاري مي‌زند. منابع عراقي از كشته و زخمي شدن 16 تن در انفجار انتحاري در شهر التاجي در شمال بغداد خبر دادند. به گزارش شبكه اسكاي‌نيوز عربي، منابع عراقي اعلام كردند كه در اين انفجار انتحاري كه در ورودي پادگان شهر التاجي رخ داده پنج تن كشته و 11 تن ديگر زخمي شدند. شهر التاجي در 85 كيلومتري شمال بغداد قرار دارد. بغداد همواره شاهد حملات انتحاري زيادي بوده كه مسئوليت بيشتر آن را داعش برعهده مي‌گيرد.




تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن