تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819184449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گودرزی : می خواهیم در المپیک حضوری فرهنگی داشته باشیم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: گودرزی : می خواهیم در المپیک حضوری فرهنگی داشته باشیم
وزیر ورزش و جوانان در ضیافت افطار رییس جمهور با ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات صورت گرفته در دو حوزه ورزش قهرمانی و همگانی اظهار داشت: جوانان ورزشکار با کسب افتخار شایستگی های خود را به اثبات رساندند .
ضیافت افطار رییس جمهور با ورزشکاران
به گزارش ایسنا و به نقل از  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، گودرزی سخنانش را با یاد و نام امام راحل (ره )شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز کرد و در ادامه به ارواح مطهر  ۵ هزار شهید جامعه ورزش و ۶۰ شهید ورزشکار مدافع حرم ادای احترام کرد.   وی همچنین از دکتر روحانی  برای برپایی ضیافت معنوی افطاری و پذیرفتن ورزشکاران، مرببان و مدیران جامعه ورزش قدردانی کرد و گفت: آنچه که توسط ورزشکاران و خانواده ورزش طی دو سال گذشته در بخش های مختلف به دست آمده از  حمایت‌های ریاست محترم جمهوری حاصل شده است.  وزیر ورزش و جوانان موفقیت‌های ورزشکاران را در دو بخش تبیین کرد که  بخش نخست آن  را داخلی و زمینه ساز نشاط، شادابی و اتحاد و همبستگی اجتماعی در بین مردم به ویژه جوانان دانست. وزیر ورزش و جوانان همچنین به وجهه بین المللی این موفقیت‌ها اشاره کرد و گفت : جوانان ما با کسب پیروزی، شایستگی‌ها و قابلیت‌های خود را در میادین بزرگ ورزشی به اثبات رساندند. او در این مراسم، قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در جام جهانی، راهیابی تیم ملی والیبال به بازی المپیک برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش ایران و کسب ۶۰ سهمیه ۲۰۱۶ در ۱۲ رشته ورزشی  را بخشی از موفقیت‌های جوانان ورزشکار اعلام کرد.  گودرزی  همچنین موفقیت‌های بانوان در کسب جواز ورود به المپیک ۲۰۱۶ را قابل تقدیر و مورد توجه قرار داد و گفت : کسب ۹ سهمیه برای بانوان ورزشکار نسبت به المپیک قبلی را می‌توان  رکوردی، قابل تقدیر توصیف کرد.   وی همچنین یاد آور شد : کسب ۸۹ سهمیه  پاراالمپیک در ۱۲ رشته ورزشی با افزایش قابل توجه نسبت به دوره قبل که سهمیه بانوان در پارالمپیک سه برابر افزایش داشته است.  وزیر ورزش و جهان با اشاره به اهمیت رویدادهایی ورزشی چون المپیک ، این موضوع را چنین توضیح داد که با توجه به سال برگزاری المپیک و حضور ورزشکاران بیش از ۲۰۰ کشور جهان در این رویداد مهم فرهنگی، سیاسی  و ورزشی و با توجه به حساسیت های حضور این رویداد مهم بین المللی تلاش شده است تا با ایجاد فضای همدلی و وفاق بین مجموعه نهادهای  ذی ربط همچون کمیته المپیک و کمیته ملی پاراالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی از تمامی ظرفیت‌ها برای کسب سهمیه و کسب نتایج موفق در این بازی ها استفاده شود.  او افزود : تلاش دست اندرکاران در ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک بر آن بوده است که کاروان های ورزشی ایران که بنام مبارک امام رضا (ع) در المپیک و شهدای منا  در پارالمپیک نامگذاری شده  ،حضوری فرهنگی اخلاقی و البته با نتایجی شایسته و در خور شان ملت بزرگ ایران در این بازی ها داشته باشند.    وی افزود : 66 مدال جهانی ، 1 هزار و 300 مدال آسیایی ، یک هزار 200 مدال مسابقات بین المللی، اعزام 32 هزار نفر به مسابقات بین المللی و برگزاری 100 مجمع عادی و انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی از جمله نتایجی است که در سال 94 به دست آمده است .
وزیر ورزش وجوانان در این نشست همچنین از عمومی سازی ورزش به عنوان یک اولویت در برنامه‌های ورزشی وزارت ورزش وجوانان نام برد و افزود :  تلاش‌های ما به افزایش ده و نیم (١٠.٥)درصدی شرکت کنندگان در برنامه‌های ورزش همگانی در سال گذشته منجر شده است .
او در این خصوص توضیح داد : برگزاری 3 هزار 158 همایش پیاده‌روی خانوادگی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های کشور ، برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان دولت با مشارکت 48 دستگاه اجرایی و جشنواره های ملی ورزش برای همه و ورزش اقوام با مشارکت تمامی استانهای کشور اشاره کرد .
محمود گودرزی  یادآور شد : در حوزه مسائل فرهنگی و اخلاقی ورزش، شعار ورزش پاک،  معنوی و معرفتی را به یک گفتمان عمومی در بخشهای مدیریتی، نخبگانی و همگانی ورزش تبدیل کردیم.
او توضیح داد : تاکید بر انضباط بر همه شئون مدیریتی و اجرایی و التزام به چارچوب های اخلاقی به ویژه در سطح مدیران ،مربیان ورزشکاران و پاسداشت ارزش‌های معنوی در ورزش مورد تاکید وتوجه بوده است . وزیر ورزش و جوانان  در ادامه سخنانش به نهایی سازی نظام ‌نامه فرهنگی ورزش کشور در مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و از آن به عنوان یک توفیق ارزشمند برای ورزش کشور نام برد .
وی همچنین برگزاری کنگره ملی 5 هزار شهید جامعه ورزش کشور و یادواره شهدای ورزشکار در استان‌ها و شهرستان‌ها، برگزاری یادواره 60 شهید مدافع حرم ، برگزاری دومین جشنواره قرآنی جوانان ورزشکاران با حضور 25 هزار شرکت کننده در سطوح استانی و ملی ، برپایی اردوهای راهیان نور وبرگزاری دوره های آموزشی فرهنگی و منش پهلوانی برای مربیان ورزشی در سطح ملی و استانی و همچنین توسعه فعالیت‌های محیط زیستی در گستره‌ی استان‌ها و فدراسیون‌ها را از جمله برنامه‌های فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نام برد.
وزیر ورزش و جوانان همچنین گزارشی از توسعه زیر ساخت‌های ورزشی ارائه کرد واظهار داشت: علی‌رغم محدودیت های اعتباری ، خوشبختانه در دو سال و نیم گذشته توانستیم با بکار گیری ظرفیت‌های ملی و استانی و همراه‌سازی خیرین ورزش یار حدود یک هزار پروژه  ورزشی کوچک، متوسط و بزرگ را به بهره‌برداری رساند.
او ادامه داد : هم اکنون 2 هزار و 36 پروژه نیمه تمام را جهت مشارکت بخش خصوصی به مرحله انجام فراخوان و انعقاد قرار داد برسانیم و در نهایت در آمد حاصل از اجاره اماکن ورزشی را با رقم معادل 50 میلیارد تومان افزایش تا حدود 260 درصد ارتقاء دهیم .






تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن