تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803981038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهان نيوز، فيش‌هاي حقوقي و چند سؤال


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جهان نيوز، فيش‌هاي حقوقي و چند سؤال
دولت روحانی با شعار ايجاد فضاي باز سياسي و اجتماعي و احترام به منتقدان كارخود را آغاز كرد.
نویسنده : ميلاد نجفي 


دولت روحانی با شعار ايجاد فضاي باز سياسي و اجتماعي و احترام به منتقدان كارخود را آغاز كرد. دولت قبل كه شعارهاي خوش‌رنگ و لعاب دولت تدبير و اميد را نداشت لااقل در برخورد با منتقدان حفظ ظاهر مي‌كرد و كمتر به شكايت و توقيف رسانه‌ها اقدام مي‌كرد، همان دولتي كه منتقدان آن را ديكتاتور و مخالف آزادي بيان مي‌دانستند.

با شروع به كار دولت فعلي رسانه‌هاي مخالف دولت قبلي تا توانستند با انواع تيترها و عكس‌ها و كاريكاتورها دولت قبل و رئيس‌جمهور سابق را مورد نوازش قرار دادند، حال بحق يا ناحق، به راست يا دروغ، رويه‌اي كه در بهترين حالت با سكوت دولت تدبير و اميد مواجه شد، اتفاقي كه مي‌تواند بدعتي ناپسند در فضاي رسانه‌اي جمهوري اسلامي ايران در قبال عملكرد دولت‌هاي مختلف و خدمات آنها باشد، در مقابل در مقاطع مختلف برخورد و شكايت دولت محترم از رسانه‌هاي منتقد كه داعيه‌اي جز تقويت دولت رسمي جمهوري اسلامي ندارند، اين گمانه‌زني را در بين اهالي رسانه تقويت كرد كه آزادي بيان دولت فقط سهم رسانه‌هاي همسو و موافق عملكرد دولت است و نه تمام رسانه‌ها.

سايت خبري «جهان نيوز» كه يكي از رسانه‌هاي حرفه‌اي و خوشنام در عرصه رسانه‌اي كشور است و گردانندگان آن عمدتاً از جوانان مؤمن و حزب‌اللهي كشور است، در ماه‌هاي اخير و با توجه به رسالت حرفه‌اي خود مبني بر انتشار آزاد  اطلاعات و همچنين بهبود كيفيت عملكرد دولت محترم و اعلام نواقص آن، اقدام به انتشار برخي از موضوعات مربوط به مفاسد اقتصادي پرداخت كه از همان موقع زمزمه‌هايي درباره توقيف اين رسانه شنيده شد.

در روزهاي گذشته و همزمان با موج گسترده اخبار مربوط به فيش‌هاي حقوقی ميليوني برخي از مسئولان دولتي و اعتراضات گسترده مردمي در اين زمينه ناگهان خبر توقيف «جهان نيوز» منتشر شد، آن هم ازطريق رسانه خبري بريتانيا «بي‌بي‌سي‌فارسي» و سايت «جماران» كه نحوه و مرجع انتشار اين خبر خود بسيار عجيب و سؤال برانگيز بود.

كارشناسان حوزه رسانه معمولاً براي تحليل يك اتفاق به لايه‌هاي مختلف مي‌پردازند، با توجه به نبود اطلاع‌رساني شفاف از طرف دولت براي اعلام دلايل توقيف اين سايت و همچنين برخي ديگر از اتفاقات اين گمانه‌زني و اين سؤال پديد مي‌آيد كه آيا بين توقيف «جهان نيوز» و موج خبري مربوط به فيش‌هاي حقوقي ميليوني ارتباطي وجود دارد؟ انتشار خبر دريافت حقوق دهها ميليوني برخي از كارمندان دولت چند روزي بود كه باعث ايجاد فشار سنگين انتقادي توسط مردم و رسانه‌ها به دولت بود و دولت به عنوان متولي و پاسخگوي اصلي در اين زمينه اين اتفاق را يك چالش آزاردهنده براي خود مي‌دانست. انحراف افكار عمومي از يك موضوع به اتفاقي ديگر، تاكتيكي است كه به عقيده كارشناسان در گذشته نيز در مواردي توسط مشاوران دولت براي برون رفت از مشكلات تجويز شده است، پس آیا مي‌توان اتفاق اخير را هم در اين زمينه تحليل كرد؟

به هر حال علت توقيف اين رسانه اگر موضوع فيش‌هاي حقوقي باشد كه جاي سخن بيشتر نيست ولي اگر گمانه‌زني برخي از رسانه‌ها و انتشار اخبار مربوط به نامه خانم موگريني يا  خبر حضور رهبر طالبان در ايران توسط «جهان نيوز» باشد، بايد به دولت محترم شعارهاي انتخاباتي‌اش را يادآوري كرد و اشاره داشت كه بستن دهان منتقد منصف و متعهد راه‌حل مشكلات نيست و بهتر است به جاي اين كار با توجه به انتقادات در مسير حل مشكلات مردم حركت كرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن