تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818143772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش برنامه فشرده سازی Win Zip


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: آموزش برنامه فشرده سازی Win Zip یكی از برنامه های بسیار كارآمد و مفید كه جهت فشرده سازی فایلها استفاده می شود برنامه Win Zip است. توسط این برنامه شما به سادگی می توانید فایلها و پرونده های خود را تا حد زیادی فشرده كرده و به صورت آرشیو در آورید. حتی می توانید فایلها را فشرده كرده و از طریق اینترنت برای دوستان و آشنایانتان ارسال نمائید. یكی از ویژگیهای منحصر به فرد این برنامه راحتی استفاده از آن است شما با چند آزمون و خطا به سادگی می توانید در كار با این برنامه استاد شوید . در این قسمت به بررسی قابلیت های این برنامه می پردازیم: چگونه از برنامه Win Zip جهت فشرده سازی استفاده كنیم؟ 1- آیا شما تا به حال به كارگاههای نجاری سر زده اید، در آنجا حتماً تا به حال گیره های نجاری را دیده اید. نجارها برای نگهداری قطعات مختلف چوب و حتی چسباندن دو قسمت از این گیره ها استفاده می كنند. آیكون برنامه Win Zip دقیقاً آیگونی شبیه یك گیره دارد و شاید بتوان گفت كه دقیقاً مثل یك گیره عمل می نماید. برای شروع كار بروی آیكون این برنامه در منوی- Start Programs و یا در روی رومیزی دو بار كلیك كنید تا كادر محاوره ای Welcome- Win zip Wizard در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.

2- در كادر محاوره ای ظاهر شده گزینه Create a new zip file را انتخاب كرده و برروی Next كلیك كنید.

3- در كادر محاوره ای بعدی بر روی كلید Browse كلیك كرده و در پنجره ظاهر شده، محلی را برای ذخیره سازی فایل فشرده شده از قسمت Save in و یك نام را در كادر File name وارد كرده و روی كلید OK كلیك كنید و در كادر محاوره ای Win Zip Wizard كلید Next را كلیك كنید تا به قسمت بعدی بروید.

4- در صورتی كه می خواهید یك پوشه را Zip (فشرده) كنید بر روی كلید Add folders كلیك كنید و در صورتی كه می خواهید یك فایل را Zip كنید بر روی كلید Add folders كلیك كرده و از پنجره ظاهر شده فایل مورد نظرتان را انتخاب كرده و به روی كلید OK كلیك كنید و در پنجره Win Zip Wizard گزینه Zip Now را انتخاب كنید.

5- اگر مراحل فوق را قدم به قدم اجرا كرده باشید فایل شروع به Zip شدن می نماید. در پنجره ظاهر شده به روی كلید Close كلیك كنید تا بسته شود.نكته : برای اینكه مثل من به وجد بیایید به روی فایل یا پرونده Zip شده راست كلیك كنید و اندازه و حجم آن را با قبل از فشرده سازی مقایسه نمایید. استفاده از برنامه Win Zip جهت باز كردن فایلهای Zip شده 1- برای باز كردن فایلهای Zip شده نیز شما به برنامه Win Zip نیاز دارید. به روی آیكون گیره مانند Win Zip دو باركلیك كنید تا كادر محاوره ای Welcome to the Win zip Wizard در روی صفحه نمایش ظاهر گردد. 2- در كادر محاوره ای ظاهر شده به روی كلید Next كلیك كنید و در مرحله بعد گزینه unzip or install from an existing zip file را انتخاب كرده و كلید Next را كلیك نمایید.

3- در پنجره ظاهر شده بعدی فایل Zip شده مورد نظرتان را انتخاب نمایید. در صورتی كه فایل Zip شده مورد نظر شما در پنجره فوق وجود نداشت دكمه رادیویی Let me find it را انتخاب كنید.

4- در كادر محاوره ای باز شده فایل Zip را انتخاب كنید و برروی كلید Open كلیك كنید. بعد از یافتن فایل مورد نظرتان بر روی كلید Next كلید نمایید.

5- در كادر محاوره ای ظاهر شده بر روی كلید Unzip Now كلیك كنید تا فرایند باز شدن فایل Zip به پایان برسد حالا شما به سادگی می توانید از فایل باز شده استفاده كنید.

نكته : قبل از اینكه در پنجره آخر روی كلید Unzip Now كلیك كنید شما با كلیك كردن روی كلید Select different folder می توانید در پنجره باز شده یك محل را برای فایل باز شده مشخص نمایید.برگرفته از روزنامه همشهری





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 466]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن