تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804714423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازي كودكان جديدترين علم مهندسي روباتيك


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بازي كودكان جديدترين علم مهندسي روباتيك
كودكان، به‌جاي اينكه در انتظار سال‌هاي بالاتر تحصيلي بمانند، مي‌توانند از همان چهارسالگي برنامه‌نويسان روبات ‌شوند....


 مترجم: علي طالبي
كودكان، به‌جاي اينكه در انتظار سال‌هاي بالاتر تحصيلي بمانند، مي‌توانند از همان چهارسالگي برنامه‌نويسان روبات ‌شوند. يافته‌هاي اوليه مطالعه حاضر نشان‌ مي‌دهد كه حتي كودكان پيش‌دبستاني هم از بازي‌‌هاي ساده با روباتNAO فراتر رفته‌اند و فقط به بازي‌هاي ساده روباتيكي اكتفا نمي‌كنند. آنها تصاوير همكلاسي‌«روبات» خود را مي‌كشند و مي‌توانند توضيح ‌دهند كه چگونه روبات قادر به دريافت پيام‌هاي رمزگذاري‌شده به‌صورت بيسيم است.
 دكتر كريستينا چالمرز از دانشكده آموزش QUT، مي‌گويد: برنامه‌نويسي روباتيك حوزه پيشرفت در صنايع ازجمله پزشكي، توليد و كشاورزي است به‌طوري كه سبب افزايش تقاضا در مربيان براي ارتقا و پيشرفت يادگيري دانش‌آموزان شده‌ است. او مي‌گويد:«‌واقعاً مهم ‌است كه كودكان از همان اوايل زندگي‌شان چنين مهارت‌هايي را دارند، اما بايد آن را براي كودكان به‌صورت سرگرمي ‌درآوريم و درباره چگونگي خلاقيت كودكان بيشتر فكر كنيم». «‌چگونگي كنترل رفتار روبات، فكر كودكان چهار ساله را به‌خود درگير مي‌كند.» در سال2016، برنامه‌نويسي و مهندسي روباتيك در مدارس ابتدايي كوئينزلند اجرا‌ شد.
 چالمرز مي‌گويد: «برنامه‌نويسي اساساً نوشتن دستوراتي است كه مي‌خواهيم كامپيوتر به صورت گام‌به‌گام انجام‌ دهد.‌» «تحقيقات نشان‌مي‌دهد كه اگر كودكان در اوايل زندگي‌شان نگرش مثبتي نسبت‌ به علوم، رياضيات و تكنولوژي نداشته‌ باشند، در آينده به‌سختي با آنها ارتباط برقرار‌ مي‌كنند.» دكتر چالمرز مي‌گويد:«‌روبات‌ها راه و روش جذابي را براي همكاري معلمان و دانش‌آموزان به ‌وجود آورده ‌است. مهندسي روباتيك حس كنجكاوي دانش‌آموزان را برمي‌انگيزد به‌طوري كه توانايي حل ‌مسئله را در آنها پرورش‌ مي‌دهد. آنها اجازه دارند و حتي زمان‌هايي ترغيب مي‌شوند تا براي حل و رفع اشتباهات شكست را تجربه‌كنند، از شكست‌هايشان درس‌ بگيرند و ايده‌هايشان را با ديگر دانش‌آموزان به ‌اشتراك ‌‌بگذارند و نشر‌ دهند. فعاليت‌هاي روباتيك به ‌دليل كاربردي بودنشان در زندگي مؤثر هستند (يعني فراتر از حد تئوري هستند) و دانش‌آموزان مي‌توانند در مورد اينكه آيا روبات و برنامه‌هايشان كار مي‌كنند يا نه بازخورد فوري به ‌دست‌ آورند.» دكتر چالمرز، مربي آموزش علوم تكنولوژي و رياضيات دانشگاه فناوري كوئينزلند در اجراي پروژه‌هايي براي ادغام مهندسي روباتيك با كلاس‌هاي درس پيشگام است. او پروژه Robotics@QUT را آغازكرد كه شامل 50 مدرسه كوئینزلند در مناطق اجتماعي- اقتصادي پايين است. دكتر چالمرز درباره اينكه چگونه مي‌توان روبات‌هاي انسان‌نما را با برنامه درسي استراليايي ادغام‌كرد، با انجمن مدارس مستقل استرالياي جنوبي و با سه دانشگاه استراليايي ديگر همكاري‌ دارد. او براي توسعه كلوپ‌هاي اجتماعي روباتيك پروژه‌اي را به‌همراه و كمك آموزش و پرورش كاتوليك بريزبن (Brisbane Catholic Education) و CRCاوتيسم (AutismCRC) اجرا كرده ‌است. او مي‌گويد كه روبات تنها براي كودكان جذاب نيست بلكه براي دانشجويان نيز محبوب و جذاب است. در دانشگاه فناوري كوئينزلند، مهندسي روباتيك قسمتي از برنامه‌هاي آموزشي دانشجويان دوره كارشناسي- ليسانس است.
او اعتقاد دارد «بدين‌ترتيب، روش‌هايي براي ارائه و فهم مفاهيمSTEM (علم، تكنولوژي، مهندسي و رياضي) به‌وجود مي‌آيد كه انجام آن با خودكار و كاغذ امكان‌پذير نيست.»
  منبع:ساينس ديلي



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن