تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803484482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتخاذ سیاست‌های مالی و پولی مناسب در دولت یازدهم/ نرخ تورم نقطه به نقطه تک رقمی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اتخاذ سیاست‌های مالی و پولی مناسب در دولت یازدهم/ نرخ تورم نقطه به نقطه تک رقمی است
وزیر اقتصاد گفت: اکنون در شرایطی هستیم که نرخ تورم نقطه به نقطه تک رقمی شده و در اردیبهشت سال جاری به 7.4 درصد رسیده است.

اتخاذ سیاست‌های مالی و پولی مناسب در دولت یازدهم/ نرخ تورم نقطه به نقطه تک رقمی است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،علی طیب نیا وزیر اقتصاد با حضور در جلسه علنی امروز دوشنبه 17 خرداد مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای کسب اعتماد مردم ایران اظهار داشت: این اعتماد مسئولیت بزرگی را بر دوش شما قرار می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که حاکمیت قانون بسترساز شکوفایی و پیشرفت اقتصادی پایدار در یک جامعه است.


وزیر اقتصاد با بیان اینکه مردم ایران با مشارکت گسترده در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مسئولیت خطیری را به شما نمایندگان واگذار کرده‌اند، تصریح کرد: از خداوند متعال می‌خواهم تا به خوبی از عهده این مسئولیت برآیید و از این طریق راه را برای رونق باثبات و بلند مدت اقتصادی ایران و رفاه بیشتر مردم کشور هموار کنید.


طیب نیا در ادامه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی کشور و سیاست‌های اقتصادی دولت اظهار داشت: پیش از شروع به کار دولت تدبیر و امید ترکیبی از نارسایی‌های بلندمدت ساختاری و نهادی، سیاست‌های نادرست اقتصادی و تحریم‌های مختلف مالی و اقتصادی رشد اقتصادی با میانگین سالانه حدود 2.2 درصد را برای دوره هشت ساله منتهی به سال 1392 وجود داشت.


وی به رشدی که به زحمت ‌توانست آثار رشد جمعیت بر کاهش درآمد سرانه را خنثی کند اظهار داشت: این رشد بسیار کمتر از میانگین نزدیک به 4.6 درصد رشد بلندمدت اقتصادی کشور بود که پیش از نیم قرن اخیر فاصله زیادی از هدف هشت درصدی که در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه کشور به منظور تحقق اهداف سند چشم‌انداز پیش‌بینی شده بود، داشت. 


وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه کشور شرایط دشواری را در سال‌های 92 و 91 تجربه کرد متذکر شد: تداوم رشد منفی اقتصادی برای هشت فصل متوالی و نرخ بالای تورم، رکود تورمی بی‌سابقه‌ای را برای کشور رقم زد. رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد در سال 91، منفی 1.9 درصدی در سال 92، رسیدن به نرخ متوسط سالانه 40 درصدی و نقطه به نقطه 45 درصدی در سال 92 نمادهایی از این شرایط دشوار است.


طیب نیا گفت: خوشبختانه دولت یازدهم توانست با اتخاذ سیاست‌های انضباطی مالی و پولی و بازگرداندن آرامش به اوضاع سیاسی و اجتماعی داخلی و بهبود روابط بین‌المللی، فضایی را فراهم کند که شاهد ثبات و آرامش در بازارهای کالا و خدمات، بازار ارز و در نتیجه موفقیت بی‌سابقه در کنترل تورم و مهار نوسانات شدید نرخ ارز باشیم.


وی با تأکید بر اینکه استمرار و پیوستگی این موفقیت باعث شده که اکنون تلاطم‌های شدید نرخ ارز و افزایش‌ پی در پی قیمت‌ها که به یکی از ویژگی‌های اقتصاد ایران تبدیل شده بود، از بین برود یادآور شد: امکان برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شرایط آتی که مولفه اساسی برای سرمایه‌گذاری و رشد باثبات است فراهم شود. اکنون در شرایطی هستیم که نرخ تورم نقطه به نقطه تک رقمی شده و در اردیبهشت سال جاری به 7.4 درصد رسیده است  و نرخ تورم متوسط سالانه در همین ماه به 10.4 درصد کاهش یافته و در آستانه تک رقمی شدن نرخ تورم قرار داریم.


وزیر اقتصاد دامنه نوسانات نرخ ارز را محدود دانست و افزود: متوسط نرخ دلار در بازار آزاد در سال 94 معادل 3 هزار و 450 تومان بود و در مقایسه با سال 93 حدود 5.2 درصد افزایش یافت. 


ادامه دارد..






۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن