تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820489856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرف های اروپایی گام های لازم برای تسهیل مراودات بانکی را بردارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: ظریف در دیدار وزیر امور خارجه لیتوانی: طرف های اروپایی گام های لازم برای تسهیل مراودات بانکی را بردارند محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و لینکه ویچیوس وزیر امور خارجه لیتوانی آخرین راه های گسترش همکاری های دوجانبه و مسائل منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد ساعت 16:01

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس سیاسی پانا، محمد جواد ظریف با اشاره به روابط دو کشور اظهار کرد: مناسبات جمهوری اسلامی ایران و لیتوانی روند رو بـه جلو دارد و ما امیدواریم از طریق رایزنی های جاری بتوانیم زمینه های همکاری ها در بخش های سیاسی و پارلمانی را بیش از پیش گسترش دهیم و مجلس شورای اسلامی با توجه به نقش آن در شئونات قانون گذاری کشور، آمادگی دارد با پارلمان لیتوانی زمینه های همکاریهای پارلمانی را تقویت کند. وزیـر امور خارجه کشورمان بـا تشریح ظرفیت هـای اقتصادی و تجـاری اظهار کرد: مؤسسات جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارند در زمینه های فن آوری، انرژی، LNG ، نفت ، کشاورزی ، آموزش عالی ، خدمات فنی و مهندسی با شرکت های دولتی و خصوصی و صاحبان صنایع و تجار لیتوانی در چارچوب منافع مشترک و متقابل، گام های بلندی را برای گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور بر دارند.
محمد جواد ظریف درخصوص زمینه معاملات بانکی پس از توافق برجام و با اشاره به گام هایی که 1+5 در آخرین اجلاس وزرای خارجه آمریکا و انگلیس با مسئولین بانکی اروپایی در لندن برداشته اند، اظهار کرد: گام های جدید آثاری برای تحرک بخشیدن به تعاملات مالی بانک های اروپایی به همراه داشته است ولیکن ما انتظار داریم که به طور عینی و ملموس، گام های لازم را طرف های اروپایی برای تسهیل مراودات بانکی برداشته که پیامدهای آن را در اقتصاد کشورمان شاهد باشیم. دکتر محمد جواد ظریف با اشاره به تحولات سوریه اظهار کرد: راه حل بحران سوریه ، فقط احترام بر اراده مردم و حاکمیت سوریه است و طرح شرایط غیرواقعی در پروسه سیاسی و حمایت های همه جانبه برخی از طرف های منطقه ای از گروه های تروریستی، موجب تضعیف آتش بس شده و فرآیند سیاسی را پیچیده تر خواهد کرد.
لینکه ویچیوس وزیر امور خارجه لیتوانی با ارزیابی مثبت از روابط ویلنیوس با تهران اظهار کرد: ما علاقمند به گسترش روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران هستیم و شرکت های مختلف لیتوانی در شرایـط جاری در پـرتو توافق بـرجام در زمینه های تکنولوژیک و انرژی و کشاورزی ، آمادگی دارند همکاریهای خود را با شرکتهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران تعمیق بخشند.
وزیر امورخارجه لیتوانی با ابراز خرسندی نسبت به افزایش رایزنی مقامات لیتوانی و جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش بارزی در منطقه دارد و ما خواهان تقویت رایزنیهای بین دو کشور در زمینه های سیاسی ، فرهنگی و پـارلمانی دو کشور می باشیم.
وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و لیتوانی در پایان مذاکرات فیمابین ، یادداشت تفاهم رایزنیهای سیاسی بین دو کشور را امضاء کردند. 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن