تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813008855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضعف اقتصاد رسانه، چالش اصلی مطبوعات محلی تبریز است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: ضعف اقتصاد رسانه، چالش اصلی مطبوعات محلی تبریز است استان‌ها > آذربایجان شرقی - عضو هیات مدیره انجمن صنفی مطبوعات آذربایجان شرقی و فعال رسانه ای استان نیز می گوید: یکی از مهم ترین چالش های مطبوعات تعدد نشریات در استان است، برخلاف ژست های آماری، تعدد نشریات نه تنها نشانه توفیق نیست بلکه موجب تقسیم امکانات و در نهایت کاهش بازده کمی و کیفی مطبوعات شده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد خوشکارمقدم اظهارکرد: در امتداد مشکلات ناشی از تعدد نشریات در آذربایجان شرقی، موضوع ضعف اقتصاد مطبوعات به یکی از مهمترین چالش های این بخش بدل شده است. وی افزود: پر واضح است که در فضای محدود اقتصاد حوزه رسانه، تقسیم ارقام موجود مابین 15 نشریه بسیار کارآمدتر از تقسیم همان رقم بین 150 نشریه خواهد بود. وی گفت: یکی دیگر از آسیب های تعدد نشریات، پراکنده شدن نیروهای متخصص در این حوزه است به طوریکه به جای حضور اهالی فن در یک نشریه و ارتقای کمی و کیفی آن، هرکدام از افراد متخصص در یک نشریه به صورت جزیره ای عمل کرده و حاصل کارشان هدر می رود. خوشکار مقدم اظهارکرد : ورود رقبای قدرتمندی چون رسانه های اینترنتی و عقب ماندن از قافله تولید اطلاعات و اخبار یکی دیگر از چالش های پیش روی مطبوعات محلی است. به گفته این فعال رسانه ای، درحالی که برخی روزنامه های محلی ساعت 13 صفحات فردای خود را بسته و حتی مطلب روز شنبه را ظهر پنجشنه آماده انتشار می کنند بدیهی است که از غافله اخبار روز عقب مانده و اقبالی برای خرید و مطالعه از سوی عموم نخواهند داشت. وی یادآورشد: کمبود تحلیل و روی آوردن به اخبار رسمی و سازمانی هم یکی دیگر از عواملی است که از اقبال عمومی به مطبوعات محلی کاسته و آنها را به نشریات سازمانی بدل کرده است.



پنجشنبه 6 خرداد 1395 - 08:31:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن