تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815085740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیین نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در اراک برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آیین نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در اراک برگزار شد
آیین نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی سراینده شاهنامه، همزمان با فرارسیدن روز بزرگداشت این شاعر در زورخانه متقین اراک برگزار شد.
به گزارش نامه‌نیوز، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی شامگاه دوشنبه در این آئین نکوداشت گفت: شاهنامه نقش مهمی در معرفی زبان فارسی به عنوان مولفه اصلی هویت ایرانی و فرهنگ معنویت دارد و در دنیا از جایگاه خاصی برخوردار است.

سیدمحمد حسینی اظهار داشت: در آستانه هفته میراث فرهنگی و روز جوان یکی از برنامه های پیش بینی شده نکوداشت مقام فردوسی بود که این برنامه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزش پهلوانی استان مرکزی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز زبان فارسی به همت افرادی همچون فردوسی زنده مانده است، اظهار داشت: از آنجا که مقام حکیم ابوالقاسم فردوسی برای ایرانیان ارزشمند است ضرورت دارد هر ساله نکوداشت حکیم فردوسی برگزار شود تا دوستداران وی با جایگاه ارزشمند این سخنور بیش از پیش آشنا شوند.

در ادامه سعید ملکی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با قدردانی از برگزار کنندگان این نکوداشت و هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان مرکزی بیان داشت: استان مرکزی خاستگاه شخصیت های بزرگ ادبی، هنری، دینی و ورزشی در طول تاریخ بوده است.

وی افزود: برپایی نکوداشت حکیم فردوسی موجب می شود تا نسل جوان بیشتر با پهلوانان ایرانی در طول تاریخ کهن آشنا شوند و نسبت به مطالعه شاهنامه اشتیاق بیشتری پیدا کنند.

تیمور همتی، رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان مرکزی نیز در این مراسم اظهار داشت: در شاهنامه از اخلاق، عیاری و جوانمردی سخن بسیاری آمده است و درباره صفات پسندیده و اخلاق جوانمردی ویژگی های فراوانی نقل شده است.

وی افزود: اساس مرام جوانمردی بر سه اصل استوار است که باید در گود زورخانه به نسل جوان و نوجوان آموزش داده شود.

همتی اظهار داشت: خوشبختانه ورزش های زورخانه ای نسبت به گذشته بسیار مورد استقبال نوجوانان و جوانان قرار گرفته و وظیفه ما است از این پتانسیل ها استفاده کنیم و این نسل را با مرام پهلوانی در مساجد و زورخانه ها آشنا کنیم.

در حاشیه این آئین، برنامه هنرهای فردی، نقالی و شاهنامه خوانی اجرا شد و در پایان از ورزشکاران نام آور، خادمین میراث فرهنگی، قهرمانان کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای استان، با اهدای لوح تقدیر شد.


منبع: مهر


۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن