تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804734325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاريجاني: منتخبان مجلس دهم باید در شناخت اولویت‌ها به فهم مشترکی برسند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: لاريجاني: منتخبان مجلس دهم باید در شناخت اولویت‌ها به فهم مشترکی برسند
منتخبان جديد دقت داشته باشند كه براي رونق منطقه خود در زمينه زيرساخت‌ها اقدام كنند و برنامه داشته باشند و به اميد دولت نباشند.


منتخبان جديد دقت داشته باشند كه براي رونق منطقه خود در زمينه زيرساخت‌ها اقدام كنند و برنامه داشته باشند و به اميد دولت نباشند.
به گزارش تسنیم، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در همايش فرآيند قانونگذاري، الزامات و راهكارها با حضور منتخبين مجلس دهم، گفت: ايجاد فهم مشترك از مسائل كشور وجه غالب اين همايش است.
وي با تبريك به مناسبت راهيابي منتخبان جديد مردم به مجلس دهم افزود: من آينده خوبي را براي مجلس در دوره دهم پيش‌بيني مي‌كنم. رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ايجاد فهم مشترك از شرايط كشور به ويژه مسائل اقتصادي، امنيتي و موضوعات منطقه‌اي و بين‌المللي بخشي ديگر از اهداف اجلاس دو روزه فرآيند قانونگذاري است. از حدود يك ماه ديگر مجلس جديد در مورد مسائل مهم كشور تصميم‌گيري مي‌كند. اينكه دريافت يكساني از اولويت‌هاي كشور داشته باشيم در انتخاب استراتژي براي آينده مجلس مؤثر است.
لاريجاني ادامه داد: جنگ منطقه‌اي با بعد زرادخانه كوچك اتمي آشفتگي آينده است و شرايط زيستي را تحت تأثير قرار مي‌دهد. ايران در اين فضا كه نوبت توسعه اقتصادي آسياست موقعيت خوبي با رهبري رهبر پارسا و ملت جوان تحصيلكرده داشته و به لحاظ انرژي و ژئوپلتيك جايگاه خوبي دارد، لذا زمينه پرش بايد فراهم شود كه شرط آن استراتژي روشن در توسعه اقتصادي بوده و دوري از حواشي را مي‌طلبد.  رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطرنشان كرد: منتخبان جديد دقت داشته باشند كه براي رونق منطقه خود در زمينه زيرساخت‌ها اقدام كنند و برنامه داشته باشند و به اميد دولت نباشند.

   لاريجاني «شجاعانه» اجراي برجام را عملي كرد
 اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور هم در این همایش اظهار داشت: از اين پس دولت و مجلس به عنوان دو قوه مستقل و دو بازوي تواناي نظام، با همسويي برآمده از رأي ملت، وظيفه سنگين‌تري بردوش دارند تا پاسخگوي مطالبات مردم باشند. وي گفت: دولت در عرصه بين‌المللي با انتخاب يك تيم قوي و با ديپلماسي هوشمند و حمايت مقام معظم رهبري و تدابير راهگشاي ايشان و پشتيباني قواي ديگر و حمايت مجلس به خصوص رئيس محترم آن كه شجاعانه و مدبرانه در آن مقطع خاص با گذشت از خود و حمايت از اجراي برجام آن را عملي كرد، توانست مذاكرات پيچيده بين ايران و شش قدرت جهاني را به نتيجه برساند آن هم مذاكراتي كه از حقوق ملت ايران پاسداري شد و در نتيجه آن تحريم‌ها برچيده شد. معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه سخنان خود گفت: اينك در شرايط پساتحريم و اجراي برجام هستيم، اهميت اين دوره از دوره قبل اگر بيشتر نباشد كمتر نيست، از اين پس دولت و مجلس نيازمند همكاري هرچه بيشتر و فشرده‌تر براي پاسخگويي به نياز مردم و حل و فصل مسائل داخلي، منطقه‌اي و جهاني هستيم.  
   نمايندگان محرم سياست خارجي دولت
محمدجواد ظريف وزير امور خارجه نيز در اين همايش گفت: به باور ما و براساس قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، سياست خارجي موضوعي فراجناحي و ملي است و ما بايد در سياست خارجي و در جهت تعامل مقتدرانه و عزتمندانه براساس اين اصل اساسي حركت كنيم. وزير خارجه با تأكيد بر اينكه سياست خارجي بايد در خدمت پيشبرد اهداف نظام در سطح منطقه و جهان و نيز منافع ملي باشد، اظهار داشت: سكاندار سياست خارجي كشور، شخص رهبر معظم انقلاب و نقش برجسته ايشان در زمينه قانوني و عملياتي كاملاً مشهود است. ظريف با تأكيد بر اينكه در سياست خارجي ملتزم و معتقد به دستورات و نظرات رهبر معظم انقلاب بوده و هستيم، گفت: مابقي مدتي كه در اين مسئوليت خواهم بود حتماً مهم‌ترين اصل براي ما اجراي نظرات و منويات رهبر معظم انقلاب بوده و خواهد بود. ما معتقديم براي پيشبرد سياست خارجي نياز به همراهي و همفكري و همدلي بين تمام قوا داريم، البته ضرورت دارد كه از نقش برجسته مجلس و رئيس مجلس در پيشبرد اهداف سياست خارجي در دوره نهم مجلس سپاسگزاري كنم، مجلس اين امكان را فراهم كرد كه سياست خارجي را در موضوع دشوار برجام پيش ببريم.
وزير خارجه خطاب به منتخبين مجلس دهم تأكيد كرد: شما هم كه مسئوليت برگزيده شدن از طرف مردم را به دوش داريد، تقاضا مي‌كنم يار و ياور ما در سياست خارجي باشيم، ما هم اطمينان مي‌دهيم كه در همه حوزه‌هاي سياست خارجي شما را محرم بدانيم. ظريف اضافه كرد: امروز قدرت اشكال و روش‌هاي مختلف و قابل استفاده‌اي دارد و ديپلماسي عمومي يكي از ابزارهاي قدرت و نفوذ است.
وي با تأكيد بر اينكه از طريق ديپلماسي پارلماني مي‌توانيم دموكراسي را نيز نشان دهيم، افزود: اولين حوزه‌اي كه با مجلس دهم همكاري خواهد كرد ديپلماسي پارلماني، گروه‌هاي دوستي و حضور فعال مجلس در بين‌المجالس اسلامي و آسيايي است و ما در خدمت شما خواهيم بود كه از تخصص و امكانات كارشناسان وزارت خارجه كه سرمايه اصلي ما هستند استفاده كنيم.
وزير خارجه در ادامه يكي از اولويت‌هاي آينده را اجراي صحيح برجام دانست و اظهار داشت: يكي ديگر از موضوعات مطرح امنيت در منطقه پيراموني و تضمين مقابله هماهنگ با خطر افراط و تروريسم است كه امروز منطقه را به خودش مشغول كرده است، به طوري كه خبرهاي نگران‌كننده‌اي به گوش مي‌رسد و اگر حكام منطقه به اين خبرها توجه كنند مي‌بينند كه خودشان بيش از هر كس در خطر افراط و تروريسم قرار دارند.
ظريف همچنين برجام را يك ضرورت تاريخي براي كشور دانست و افزود: برجام نتیجه شرايط ويژه كشور با نظر رهبر معظم انقلاب بود و از نتايج آن اين بود كه در برابر شش قدرت جهاني شرايطي پديد آمد كه هيچ كس امروز در دنيا نمي‌گويد كه ايران در برجام ضرر كرده است.
وي با تأكيد بر اينكه قبل از برجام شرايط ويژه‌اي براي كشور ايجاد شده و فروش نفت كاهش يافته بود، گفت: طرف مقابل مصوباتي براي تحريم ما داشت به طوري كه امكان دريافت دارايي‌ها وجود نداشت و تقريباً مي‌توان گفت تنها پول نقدي كه وارد كشور شد از طريق توافق ژنو صورت گرفت و اين نكات قابل فراموش شدن نيست. اينكه برجام در چه شرايطي واقعيت پيدا كرد را بايد در نظر داشته باشيم اما بايد طرف مقابل را در برابر تعهداتش مسئول بدانيم و آنها را براي اجراي تعهداتشان تحت فشار قرار دهيم، وظيفه ما نيز ايجاد بيشترين فشار به طرف مقابل براي تضمين اجراي تعهداتش است.
وزير خارجه ادامه داد: ما آنكه در صحنه بين‌الملل بيان مي‌كنيم براي اين است كه اطمينان پيدا كنيم كه طرف مقابل به تعهداتش عمل كرده است يا خير.
ظريف تصريح كرد: براي ايجاد فضاي مناسب در صحنه بين‌المللي براي سرمايه‌گذاري بايد توجه كنيم كه دشمنان و بدخواهان ايران و صهيونيست‌ها به شدت به دنبال القاي فضاي ناامن در ايران هستند، آنها به دنبال اين هستند كه سرمايه‌گذاران را از سرمايه‌گذاري در ايران بترسانند. وي در همين زمينه تأكيد كرد: ما بايد يكصدا به دنيا اعلام كنيم كه ايران امن‌ترين، بهترين و سودآورترين كشور براي سرمايه‌گذاري در دنياست. ما بايد واقعيت امن بودن ايران را به دنيا نشان دهيم.
وزير خارجه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع معلمان پيرامون اينكه ايران با هيچ كشوري جنگ ندارد، گفت: ما هم بر اين نكته تأكيد مي‌كنيم و مي‌گوييم كه ما به دنبال جنگ با هيچ كشوري نبوده و نيستيم و آن را با صداي بلند به دنيا اعلام مي‌كنيم، البته توانمندي دفاعي ما ارتباطي با هيچ فرد و كشوري نداشته و ندارد. ظريف ادامه داد: به‌‌رغم تفاوت‌هاي ديدگاهي كه بين همه ما و به خصوص نمايندگان مجلس وجود دارد كه اين نشان‌دهنده مردمسالاري ديني است، اما براي بيان واقعيت‌هاي كشور و پيشرفت آن بايد يكدل و يكصدا باشيم كه دستور رهبري معظم انقلاب نيز همواره همين بوده است. ما نبايد كاري كنيم كه صهيونيست‌ها با سرمايه‌گذاري وسيع مي‌خواهند آن را انجام دهند. ظريف تصريح كرد: ديپلماسي ما براي ايجاد آرامش و ثبات در منطقه فعال است و ما بايد با جديت و آينده‌نگري و در جهت درك واقعيت‌هاي منطقه گام برداريم. وزير خارجه در پايان با بيان اينكه ما بايد در مسير مبارزه با تروريسم و افراط‌گرايي كه از برجام مهم‌تر است دقت به خرج دهيم و دچار احساسات نشويم، خاطرنشان كرد: اميدوارم مجلس آينده براي پيشبرد اهداف كشور و نظام و كمك به معيشت مردم بتواند نقش مؤثر و سازنده‌اي ايفا كند.

   272 منتخب ملت در همايش فرآيند قانونگذاري و راهكارها حضور يافتند
مهدي كيايي مديركل فرهنگي و روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي ديروز در حاشيه برگزاري همايش فرآيند قانونگذاري، الزامات و راهكارها در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه اين همايش به دعوت علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صورت گرفت، گفت: در اين جلسه 272 نفر از منتخبان ملت در مجلس دهم حضور يافتند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن