تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805565518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصغر فرهادی: «درباره الی» از یک عکس شروع شد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
اصغر فرهادی: «درباره الی» از یک عکس شروع شد




اصغر فرهادی در ورکشاپ خود درباره علاقه اش به فیلمسازی نسبت به فیلمساز بودن سخن گفت و بیان کرد که از لحظه لحظه ساخت یک فیلم لذت می‌برد.





روزنامه آرمان: اصغر فرهادی در ورکشاپ خود درباره علاقه اش به فیلمسازی نسبت به فیلمساز بودن سخن گفت و بیان کرد که از لحظه لحظه ساخت یک فیلم لذت می‌برد.

اصغر فرهادی کارگردان سینمای ایران دوم شهریور ماه در کارگاهی که در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر بر پا شده بود به یکی از سینماگران اشاره کرد و گفت: بخشی از اعتبار و جذابیت سینما برای نسل ما مدیون افرادی است که باید در چنین مکان‌هایی از آنها یاد شود. یکی از آن افراد که دوست دارم از او نام ببرم و بگویم که چقدر روی من تاثیر گذاشته است اکنون در بستر بیماری است. وی ادامه داد: آرزو می‌کنم از اینجا انرژی خوبی برای عباس کیارستمی‌بفرستیم تا هرچه زودتر بهبود پیدا کند و سال دیگر این ورکشاپ‌ها با حضور وی برگزار شود.


از فیلمسازی لذت می‌برم



فرهادی همچنین با اشاره به جشنواره جهانی فجر از رضا میرکریمی‌دبیر این جشنواره تقدیر کرد و یادآور شد: برای اولین بار بعد از انقلاب است که ما جشنواره‌ای داریم که در حد استاندارد همه جشنواره‌های این چنینی است و من خوشحالم که توانسته ایم این برنامه را با آبرومندی برگزار کنیم. این کارگردان سینما در این کارگاه درباره اطلاعاتی که در داستان به مخاطب ارائه می‌شود، بیان کرد: اطلاعاتی که به مخاطب ارائه می‌شود چند دسته هستند، بخشی قصه را جلو می‌برند و بخشی از اطلاعات شخصیت را باز می‌کنند. نکته مهم دیگر این است که اطلاعات همیشه در یک نقطه از داستان ارائه نمی‌شود بلکه بخشی در نیمه اول فیلم و بخشی در نیمه دوم فیلم عرضه می‌شود. به طور مثال در فیلم «درباره الی» او یک بار به مادرش زنگ می‌زند و درباره سفر حرف می‌زند و ما متوجه می‌شویم که مادری دارد که نگران است و در نیمه دوم فیلم وقتی آن اتفاقات رخ می‌دهد، می‌فهمیم که چیزی را از مادرش پنهان کرده بود.

«درباره الی» از یک عکس شروع شد

کارگردان فیلم «درباره الی» با اشاره به ایده‌هایی که به یک فیلم و یا فیلمنامه تبدیل می‌شوند، عنوان کرد: ساخت یک ایده بستگی به عمق آن در ذهن شما دارد. ایده‌ای را که سال‌ها در ذهن شما وجود دارد و هیچ گاه فراموش نمی‌کنید، باید ساخت. من برای «درباره الی» ایده‌ای نداشتم بلکه تنها عکسی داشتم از فردی که در غروب کنار دریا ایستاده است و انگار کسی از نردیکانش در دریا غرق شده و او منتظر است. وی اضافه کرد: این عکس از ۲۲ سالگی همراه من بود و در ۳۵ یا ۳۶ سالگی توانستم آن را بسازم. این عکس آنقدر در ذهنم ماند که فکر کردم چیزی دارد که باید آن را بسازم.


از فیلمسازی لذت می‌برم



بنابراین بعد از اینکه سال‌ها ایده‌ای در ذهن شما باقی ماند و فکر کردید شما را رها نمی‌کند باید شروع کنید و ایده خود را گسترش دهید. فرهادی همچنین درباره گسترش یک ایده توضیح داد: برای گسترش ایده خود شروع کنید به سوال کردن، به طور مثال بپرسید که این مرد کیست که در کنار دریا ایستاده است؟ چرا ناراحت است؟ کسی که در دریا غرق شده است چه نسبتی با او دارد؟ پاسخ این سوالات قصه موجود را لایه لایه تشکیل می‌دهد و شما باید به این ترتیب در نوشتن مدام از خود سوال کنید. بعدا می‌توانید هر بخش از جواب‌ها را که خواستید و در روند قصه مفید نبود دور بریزید.این کارگردان سینما در پاسخ به پرسشی درباره «جدایی نادر از سیمین» و اینکه هنگام ساخت آن چقدر به اسکار فکر کرده است، عنوان کرد: من قبل از «جدایی نادر از سیمین» فیلم «درباره الی» را ساختم که بیرون از ایران بسیار موفق بود و به دلیل بومی‌بودن «جدایی نادر از سیمین» همه گفتند حیف نیست فیلمی‌بسازی که فقط در ایران موفق است و من می‌گفتم از آنجایی که «درباره الی» به اندازه کافی موفق بوده است حالا اجازه دارم فیلمی‌بسازم که فقط در ایران موفق باشد.


از فیلمسازی لذت می‌برم



من آن زمان اطمینان داشتم که این فیلم کاملا بومی‌است و فقط در ایران موفق می‌شود به همین دلیل حتی آن را زیرنویس هم نکردم و زمانی که یک نفر از برلین خواست تا آن را ببیند به او گفتم فیلم «جدایی نادر از سیمین» موضوعی کاملا بومی‌دارد. کارگردان فیلم «شهر زیبا» ادامه داد: آن شخص اصرار کرد تا مترجمی‌با خود بیاورد و وقتی فیلم را دید واکنشش این بود که کاملا آن را درک کرده است و بعد در ادامه آن اتفاقات و جوایز در بیرون از ایران برای فیلم رخ داد و «جدایی نادر از سیمین» با بیرون از ایران ارتباط برقرار کرد. فرهادی درباره موفقیت «جدایی نادر از سیمین» تصریح کرد: شاید دلیل موفقیت این فیلم این بود که هیچ‌گاه به این نکته که فیلم باید بیرون از ایران هم موفق باشد، فکر نکردم و اتفاقا بومی‌ترین فیلم‌ها جهانی ترین آثار خواهند بود.وی درباره المان‌هایی که لحن فیلم‌های او را شکل می‌دهد، گفت: اولین فاکتوری که لحن فیلم را مشخص می‌کند این است که اساسا داستان قرار است چقدر به واقعیت نزدیک، یا از آن فاصله داشته باشد. اگر می‌خواهید فیلمی‌بسازید که بگویید عین زندگی واقعی است لحن تغییر می‌کند و دوربین به گونه‌ای خواهد بود که اتفاقات را مستند نشان دهد. خود من به این دلیل که زندگی روزمره برایم مهم است لحن آثارم هم به سمتی می‌رود که روزمره باشد.

چه شخصیت‌هایی خاکستری هستند

کارگردان فیلم «گذشته» در بخش دیگری از این کارگاه در پاسخ به پرسشی درباره شخصیت‌های فیلم‌هایش و خاکستری بودن همه آنها توضیح داد: ابتدا باید این سوال را مطرح کرد که شخصیت خاکستری چه کسی است؟ عده‌ای به اشتباه فکر می‌کنند که شخصیت‌هایی که خطاها و کارهای درستشان بالانس دارد خاکستری هستند اما این درست نیست. شما می‌توانید در فیلم شخصیتی داشته باشید که پر از خطا باشد، قتل انجام دهد و حتی کارهای مشمئزکننده‌ای انجام دهد اما باز هم خاکستری باشد تنها به این شرط که برای کارهای خود دلیل ارائه کند.وی با اشاره به فیلم «شهر زیبا» در مثالی بیان کرد: در این فیلم یک نفر مرتکب قتل شده است و یک نفر به هر دلیلی می‌خواهد قاتل اعدام شود. ما باید در شرایط عادی از این دو نفر بدمان بیاید ولی در این فیلم هر دو خاکستری هستند چون ما دلیل کارهایشان را می‌بینیم.


از فیلمسازی لذت می‌برم



در جهان هم بیشتر آدم‌ها خاکستری هستند چون شرایط باعث می‌شود که کاری انجام دهند که حتی برای بقیه پذیرفتنی نیست. فرهادی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه چه کارهایی نباید برای ساخت یک فیلم انجام داد، تصریح کرد: اگر بهترین جوایز دنیا را هم به شما بدهند فیلمی‌را که دوست نداشتید، نسازید. ما عمر کوتاهی داریم و باید مشخص کرد که چه نوع فیلمسازی می‌خواهید، باشید. اینکه از فیلم ساختن لدت می‌برید یا از فیلمساز بودن، درصورتیکه از فیلمساز بودن لذت ببرید این اتفاق زمانی خواهد بود که فیلم روی پرده برود و جایزه بگیرید و دیگران از آن تعریف کنند. وی در پایان گفت: من از فیلم ساختن لذت می‌برم و سر صحنه همه کارهایی را که انجام می‌دهم دوست دارم. این سخن به معنای خوشحال بودن نیست و اگر کسی چهره مرا سر صحنه ببیند برعکس هم فکر می‌کند. وقتی هم فیلم «جدایی نادر از سیمین» تمام شد آخرین جمله‌ای که به گروه گفتم این بود که اگر هم این فیلم همین جا متوقف شود ما به اندازه کافی لذت بردیم.

«فروشنده» اصغر فرهادي مسافر كن شد


از فیلمسازی لذت می‌برم



فيلم «فروشنده» اصغر فرهادي، بعد از فيلم «وارونگي» كه پيش از اين به كن راه يافته بود به شصت و نهمين جشنواره فيلم كن راه يافت. به گزارش فارس، خبرهاي غير رسمي حضور آخرين ساخته اصغر فرهادي بالاخره بطور رسمي از سوي مسئولان جشنواره كن تاييد شد و فيلم «فروشنده» بيست و يكمين فيلم حاضر در بخش اصلي خواهد بود. شصت‌ونهمين جشنواره فيلم كن از ۱۱تا ۲۲مي مصادف با ۲۲ارديبهشت تا ۲خرداد در فرانسه برگزار مي‌شود. «جورج ميلر» كارگردان استراليايي فيلم «مكس ديوانه، جاده خشم» رئيس هيات داوران رقابتي آن است.







تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن