تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803101436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود 60 هزار کارتن‌خواب در سطح کشور


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: وجود 60 هزار کارتن‌خواب در سطح کشور
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از وجود 60 هزار کارتن خواب در سطح کشور خبر داد و گفت: 80 درصد مصرف‌کنندگان موادمخدر عود مجدد دارند بنابراین در مساله پیشگیری و درمان مصرف موادمخدر، مانایی مساله مهمی است.
آفتاب : علیرضا جزینی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با موادمخدر فعالیت می‌کند، اظهار کرد: 85 درصد تریاک و 35 درصد هروئین جهان توسط ایران کشف می‌شود.


وی افزود: بعد از انقلاب تاکنون 3770 شهید و بیش از 12 هزار مجروح و جانباز در حوزه مبارزه با موادمخدر داشته‌ایم. امسال نیز در این راه سه نفر شهید و هفت نفر مجروح شده‌اند.


قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از 70 تن موادمخدر خبر داد و افزود: بیش از هشت تن از این مواد کشف شده توسط سگ‌های موادیاب پیدا شده و همه این اقدامات به منظور جلوگیری از ورود موادمخدر به مراکز استان‌ها و کشورهای دیگر است.


جزینی با بیان اینکه ستاد مبارزه با موادمخدر 24 سازمان دارد، گفت: هر کدام از این سازمان‌ها وظایف مربوط به خود را دارند.


وی در ادامه با تاکید بر اهمیت محیط‌های آموزشی، افزود: محیط‌های آموزشی به ویژه آموزش و پرورش و محیط‌های دانشجویی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار هستند. محیط‌های دانشجویی شامل فضای خوابگاه و فضای آموزشی دانشگاه‌ها می‌شود.


قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت علوم در اسفندماه سال گذشته، گفت: طبق این تفاهمنامه بحث پیشگیری از مصرف موادمخدر مورد توجه قرار گرفت. مقرر بود دو واحد درسی تحت عنوان مهارت‌های زندگی در مقاطع کاردانی و کارشناسی به تصویب برسد که این امر صورت گرفت و قرار است همه رشته‌های دانشگاهی این دو واحد درسی را ارائه کنند.


جزینی عدم آگاهی جامعه از موادمخدر و روانگردان را یکی از مصیبت‌های جامعه دانست و گفت: جامعه ما نیازمند کسب آگاهی در زمینه مصرف مواد هستند و ارائه دو واحد مذکور که از ترم آینده آغاز می‌شود می‌تواند در این زمینه موثر باشد.


تصویب رشته پیشگیری از اعتیاد
وی در ادامه از تصویب رشته پیشگیری از اعتیاد در شورای گسترش وزارت علوم خبر داد و گفت: این رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه خواهد شد.


قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به تفاهمنامه‌ها بین ستاد مبارزه با موادمخدر و 15 دانشگاه، اظهار کرد: با همه دانشگاه‌هایی که با آنها تفاهمنامه امضا کرده‌ایم زمینه‌های همکاری آغاز شده و اثربخشی این همکاری‌ها به ما انتقال داده شده است. با توجه به آمار بالای تعداد دانشجویان، اساتید و کارکنان در دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدامات اثربخشی در این دانشگاه می‌توانیم انجام دهیم.


جزینی با اشاره به راه‌اندازی سایت ویژه آموزش کارکنان در سال گذشته، اظهار کرد: با راه‌اندازی سایت ویژه آموزش کارکنان، کارکنان باید شش ساعت تحت آموزش پیشگیری قرار گیرند. تاکنون 2400 نفر از این طریق آموزش دیده و مدرک کسب کرده‌اند.


وی در ادامه با اشاره به برنامه ششم توسعه، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید مصرف موادمخدر سالیانه پنج درصد کاهش یابد. این امر امسال به صورت پایلوت اجرا می‌شود و از سال آینده سالی پنج درصد مصرف موادمخدر کاهش می‌یابد که به طور کلی 25 درصد می‌شود.


قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در ادامه در مورد برنامه‌های این ستاد برای ترویج پیشگیری در بین دانشجویان، گفت: یکی از برنامه های ستاد مبارزه با موادمخدر، آموزش زوجین جوان و برنامه دیگر، آموزش به سال اولی‌های دانشگاهی است که این امر طبق تفاهمنامه‌ای که با وزارت علوم داشته‌ایم امسال اجرا می شود.


2.6 دانشجویان مصرف‌کننده موادمخدر هستند
جزینی در ادامه از مصرف موادمخدر توسط 2.6 دانشجویان خبر داد و گفت: دانش آموزان و دانشجویان از ما درخواست می‌کنند که نقش پیشگیرانه داشته باشند. در این راستا طبق تفاهمی که با وزارت علوم داشته‌ایم قرار شد کانون همیاران سلامت در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شود.


آموزش 200 روحانی در زمینه پیشگیری از مصرف موادمخدر
وی در ادامه از آموزش 200 نفر از روحانیون در زمینه پیشگیری از مصرف موادمخدر خبر داد و گفت: قرار است از فردا دوره آموزشی 200 نفر از روحانیون در قم در زمینه پیشگیری از مصرف موادمخدر آغاز شود تا آنها این آموزش‌ها را به مردم ارائه دهند.


قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در ادامه از آمادگی این ستاد برای فعالیت در نمایشگاه‌های مختلف خبر داد و گفت: ستاد مبارزه با موادمخدر آمادگی دارد در کنار هر نمایشگاهی که در کشور برگزار می‌شود نمایشگاه پیشگیری را برگزار کند.


به گزارش ایسنا، حمایت ستاد مبارزه با موادمخدر از پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های مرتبط با این ستاد
جزینی در ادامه از حمایت ستاد مبارزه با موادمخدر از پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های مرتبط با این ستاد خبر داد و گفت: ستاد مبارزه با موادمخدر تا سقف دو میلیون تومان در مقطع کارشناسی ارشد و چهار میلیون تومان در مقطع دکترا به دانشجویانی که روی پروژه‌های مورد نظر ستاد فعالیت کنند کمک خواهد کرد.


وی در پایان از وجود 60 هزار کارتن خواب در سطح کشور خبر داد و گفت: 80 درصد مصرف‌کنندگان موادمخدر عود مجدد دارند بنابراین در مساله پیشگیری و درمان مصرف موادمخدر مانایی مساله مهمی است.








تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن