تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813020087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعرفه‌های درمانی، قربانی گپ‌های دوستانه مسئولان


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: تعرفه‌های درمانی، قربانی گپ‌های دوستانه مسئولان
نماینده جامعه آزمایشگاهی در شورای عالی نظام پزشکی با ابراز "در ایران، دولت نسبت به مردم گناه می‌کند چون مدیون صاحبان تشخیص و حقوق مردم است"، گفت: متأسفانه تعرفه‌های درمانی به‌صورت گپ‌های دوستانه که منبع علمی مشخصی ندارد اعلام می‌شود و این گناه است.
به گزارش نامه نیوز ، محمد صاحب‌الزمانی ــ نماینده جامعه آزمایشگاهی در شورای عالی نظام پزشکی در نشست خبری پیرامون بررسی مشکلات جامعه آزمایشگاهیان اظهار داشت: از روزی که تعرفه گذاری و تشخیص شروع شد به‌جهات مختلف قیمت تمام‌شده تعرفه‌ها به‌صورت واقعی نبود و باید به‌صورت علمی محاسبه شود در صورتی که در تمام دنیا هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم محاسبه شده و قیمت تمام‌شده خدمات درمانی به‌صورت واقعی و علمی کارشناسی می‌شود.

نماینده جامعه آزمایشگاهی در شورای عالی نظام پزشکی گفت: در ایران، دولت نسبت به مردم گناه می‌کند چون مدیون صاحبان تشخیص و حقوق مردم است و این اصلاً اسمش صرفه‌جویی نیست و تهدیدی نسبت به آحاد کشور است.
صاحب‌الزمانی اظهار داشت: سرانه درمان مثل یک حقوق می‌ماند و دولت‌ها باید سرانه آحاد مردم را واقعی ببینند و این در حالی است که هیچ کدام از کشورها سرانه درمانی در حد ایران ندارند به‌گونه‌ای که سرانه درمان در ایران به 6 و 7دهم درصد رسیده است در حالی که این سرانه در سبد خانوار کشورهای آسیایی همسایه و در تمام دنیا در اولویت دوم و سوم است اما در کشور ما در سبد خانوار رتبه 12 را دارد و بیمه‌ها همین سرانه پایین را بهانه می‌کنند و تعرفه‌ها را افزایش نمی‌دهند. نماینده جامعه آزمایشگاهی در شورای عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد: متأسفانه تعرفه‌های درمانی به‌صورت گپ‌های دوستانه که منبع علمی مشخصی ندارد اعلام می‌شود و این گناهی است که دولت نسبت به مردم و جامعه پزشکی روا می‌دارد، چون این صرفه‌جویی نیست بلکه تضعیف حقوق مردم است و مطالبات جامعه پزشکی از هیچ فرمول شرعی و عرفی تبعیت نمی‌کند.


منبع: تسنیم


۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن