تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812793745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۵۰۰۰تشکل قرآنی در کشور وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون ارتباطات و فناوری سازمان دارالقرآن‌ کریم:
۵۰۰۰تشکل قرآنی در کشور وجود دارد

یوسف افراش


شناسهٔ خبر: 3610945 - پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
استانها > زنجان

زنجان - معاون ارتباطات و فناوری سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت: پنج هزار تشکل قرآنی در کشور وجود دارد که تحت عنوان موسسه قرآنی، خانه قران روستایی و شهری فعال هستند. یوسف افراش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سازمان دارالقرآن اولین نهاد قرآنی در کشور است که فعالیت خود را از سال ۶۰ شروع کرده و از تشکل‌های باسابقه قرآنی است که کادر متخصص قرآنی دارد. وی اظهار کرد: هیئت‌امنای این سازمان از اساتید و چهره‌های سرشناس قرآنی کشور هستند و دارای سابقه طولانی درزمینه فعالیت‌های قرآنی است و افراد شاغل از متخصصان امور قرآنی بوده و از معلمان وقاریان ممتاز کشور هستند. معاون ارتباطات و فناوری سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت: در حال حاضر در تمامی ۳۱ استان کشور در مراکز استان‌ها اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد و در بیشتر شهرستان‌های استان نیروی کارشناس قرآنی در ساختار سازمان  پیش‌بینی‌شده و یک تشکیلات قوی و توانمند ازنظر اداری و نیروی انسانی داریم. افراش اظهار کرد: افراد شاغل در این سازمان متخصص بوده و در این راستا ۵۰۰ پست قرآنی در کشور وجود دارد که تقریباً بیشتر این پست‌های قرآنی شاغل هستند. وی به برنامه‌های این سازمان در سال جاری اشاره کرد و گفت: برنامه امسال در حوزه توسعه و گسترش فعالیت‌های آموزشی عمومی است.

معاون ارتباطات و فناوری سازمان دارالقرآن کریم کشور ادامه داد: بحث ساماندهی فعالیت‌های قرآنی و مردمی در کشور از مأموریت‌های دیگر این سازمان است و مأموریت سوم نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم است که محور اصلی برنامه‌ها است.

افراش ادامه داد: در حوزه آموزش دوره‌های عمومی در سطوح مختلف قرائت، تفسیر و ترجمه را خواهیم داشت و کارگاه سبک زندگی اسلامی و دوره‌های تخصصی تربیت‌معلم و مدرس و استاد قرآن در تحت ذیل این دوره‌های آموزشی است.

وی افزود: درراستای ساماندهی فعالیت‌های قرآنی مردمی برنامه داریم و بحث صدور مجوز برای مؤسسات است که برای راه‌اندازی خانه‌های قرآن روستایی و شهری بر اساس آئین‌نامه‌هایی که داریم مجوز صادر می‌شود.

معاون ارتباطات و فناوری سازمان دارالقرآن کریم کشور تصریح کرد: پنج هزار تشکل قرآنی در کشور داریم که تحت عنوان موسسه قرآنی، خانه قرآن روستایی و شهری فعالیت می‌کنند.

افراش افزود: برای استفاده از سایر ظرفیت‌های مردمی مثل هیئت‌های دینی و مذهبی که در کشور است و بالغ‌بر یکصد هزار هیئت مذهبی و دینی توسط سازمان شناسی شدند که خود یک ظرفیت خوبی برای گسترش فعالیت‌های قرآنی است که موضوع آموزش و انس با قرآن و توجه به مفاهیم را در هیئت‌ها نهادینه کنیم.

معاون ارتباطات و فناوری سازمان دارالقرآن کریم کشور تصریح کرد: هر ناشری که زمینه چاپ قرآن فعالیت می‌کند با توجه به حساسیتی که درزمینه چاپ وجود دارد برای جلوگیری از به وجود آمدن اشتباه در فرایند نگارش و اعراب‌گذاری، نمونه‌ها قبل از در سازمان قرآن دارالقرآن موردبررسی قرار می‌گیرد و در صورت وجود اشتباه تصحیح صورت می‌گیرد و اگر فاقد غلط باشد مجوز چاپ قرآن داده می‌شود.

افراش بابیان اینکه صدور مجوز به حافظان قرآنی از فعالیت سازمان دارالقرآن کریم است، افزود: امسال دوره طرح اعطای مدرک قرآنی راداریم که از اسفندماه ثبت‌نام شرع شده و ۲۴ اردیبهشت آزمون اولیه است و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون ارتباطات و فناوری سازمان دارالقرآن کریم کشور افزود: حدود ۶ الی ۷ هزار نفر شرکت کردند و اگر در آزمون موفق به کسب حدنصاب نمرات شده باشند مدرک به آنها داده می‌شود که مدرک درجه یک معادل دکترا، درجه دو معادل فوق‌لیسانس، درجه سه معادل لیسانس، درجه چهار معادل فوق‌دیپلم و درجه پنج هم معادل دیپلم است.

افراش افزود: در ماه رمضان بیش از ۳۰ عنوان برنامه پیش‌بینی‌شده که برنامه شاخص «با قرآن در رمضان» است که توسط صداوسیما هم پخش می‌شود و در ۳۰ شب ماه رمضان محافل انس با قرآن و کلاس‌های آموزش قرآن برگزار می‌شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن