تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803292327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داستان زندگی یکی از پرافتخارترین زنان صاحب کسب‌ وکار جهان


واضح آرشیو وب فارسی:الف: داستان زندگی یکی از پرافتخارترین زنان صاحب کسب‌ وکار جهان

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۲
ژانگ به‌عنوان یکی از مشهورترین کارآفرینان زن در چین در شبکه اجتماعی Sina Weibo چین که چیزی مشابه توییتر است، بیش از ۸ میلیون دنبال‌کننده دارد.به گزارش روزنامه فرصت امروز، ژانگ ژین یک بانوی صاحب کسب‌ وکار چینی است که ۲۴ آگوست سال ۱۹۶۵ در چین متولد شد. او مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت SOHO China است. ثروت خالص او در مه ‌سال ۲۰۱۵ مبلغ ۳/۶ میلیون دلار آمریکا برآورد شد. ژانگ دو فرزند دارد. او یکی از افراد متنفذ چینی است و شرکتش بزرگ‌ترین شرکت تجاری در بخش املاک و مستغلات است. از سال ۲۰۱۴ او در فهرست قدرتمندترین زنان جهان که مجله Forbes آن را منتشر می‌کند، رده ۶۲ را در اختیار دارد.ژانگ به‌عنوان یکی از مشهورترین کارآفرینان زن در چین در شبکه اجتماعی Sina Weibo چین که چیزی مشابه توییتر است، بیش از ۸ میلیون دنبال‌کننده دارد. ژانگ ژین و همسرش پن شی‌یی، در سال ۲۰۰۵ بنیاد SOHO China را تاسیس کردند که یک سازمان خیریه است. هدف از تشکیل این بنیاد مشارکت در فعالیت‌های آموزشی برای کاهش فقر است. در جولای سال ۲۰۱۴، بنیادSOHO China بورسیه‌ تحصیلی ۱۰۰ میلیون دلاری را با همین نام معرفی کرد که با هدف کمک به دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و پیشرو جهان شکل گرفت.


در جولای ۲۰۱۴ این بنیاد به‌صورت رسمی سند کمک ۱۵ میلیون دلاری به دانشگاه هاروارد و در اکتبر ۲۰۱۴ سند کمک ۱۰ میلیون دلاری به دانشگاه ییل را امضا کرد. اصالت پدر و مادر ژانگ به برمه برمی‌گردد. آنها در دهه ۱۹۵۰ قنادی خود را در این کشور رها کرده و به چین مهاجرت و در آنجا به‌عنوان مترجم زبان‌های خارجی شروع به کار کردند. آنها در زمان انقلاب فرهنگی در چین از هم جدا شدند.ژانگ ۱۴ ساله بود که همراه مادرش به هنگ‌کنگ مهاجرت کرد. آنها در اتاقی ساکن شدند که تنها جای دو تخت تاشو داشت. او برای اینکه بتواند تحصیل خود را ادامه دهد، پنج سال در کارخانه‌های کوچک پوشاک و لوازم برقی کار کرد. آنطور که خود ژانگ توضیح می‌دهد، شرایط آنجا درست مثل شرایط حال حاضر چین بود.او در ۱۹ سالگی توانست پول کافی برای خرید بلیت هواپیما به مقصد لندن و تحصیل در مدرسه منشی‌گری را به‌دست آورد. او بعدها در دانشگاه ساسکس اقتصاد خواند. در سال ۱۹۹۲، از دانشگاه کمبریج در رشته اقتصاد فارغ‌التحصیل شد و در سال ۲۰۰۳ دکترای افتخاری را از دانشگاه ساسکس دریافت کرد.او به‌محض فارغ‌التحصیلی در شرکتی در هنگ‌کنگ استخدام شد. پس از آن خیلی زود به Goldman Sachs رفت و کار خود را در این بانک نیویورکی آغاز کرد. در سال ۱۹۹۴، او پیش از بازگشت به وطنش یعنی پکن بهTravelers Group رفت. او سپس شرکت Hongshi به‌معنای سنگ قرمز را تاسیس کرد که در سال ۱۹۹۵ و با همکاری همسرش آن را به SOHO China تبدیل کرد. روزنامه تایمز لندن این زوج را «نمایان‌ترین و پرزرق‌وبرق‌ترین غول‌های املاک» معرفی کرد.شرکت ژانگ و همسرش بزرگ‌ترین دفتر توسعه املاک در پکن را دارند. مساحت دفتر آنها ۵/۵ میلیون مترمربع است. این شرکت به‌شدت به‌خاطر معماری ساختمان‌هایش که به‌دست معماران بین‌المللی طراحی می‌شود، مورد تحسین قرار می‌گیرد.ژانگ ژین جایزه‌های بین‌المللی زیادی به پاس حمایت از معماری‌های رویایی و کارآفرین نوآور بودن گرفته است. او در سال ۲۰۰۴ برنده «جایزه ستارگان آسیا» از سوی مجله BusinessWeek شد و در هشتمین دوره جایزه یک مجموعه خصوصی معماران به‌نام Commune by the Great Wall، جایزه ویژه را دریافت کرد. او همچنین در سال ۲۰۰۴، جایزه Montblanc Arts Patronage را دریافت کرد.در سال ۲۰۰۷ ژانگ به‌عنوان یکی از «۱۰ زن دیده‌بان در آسیا» از سوی وال‌استریت‌ژورنال انتخاب شد. ژانگ در سال ۲۰۰۸ در فهرست «۱۰ زن میلیاردری که ما از آنها تقدیر می‌کنیم» مجله Forbes قرار گرفت. او در همین سال در میان «۵۰ زن برتر دنیای کسب‌وکار» فایننشیال تایمز نیز قرار گرفت. در سال ۲۰۱۱ مجله Fortune خانم ژانگ را در فهرست «۵۰ قدرت بین‌المللی» از میان «زنان قدرتمند جهان» قرار داد. او در همین سال باز هم از سوی مجله Forbes به‌عنوان یکی از «قدرتمندترین زنان جهان» انتخاب شد.ژانگ ژین یکی از اعضا و رهبر جوان انجمن اقتصاد جهانی در داووس، عضو شورای کسب‌وکار آسیا، عضو هیات‌مدیره شورای روابط خارجی و عضو هیات مدیره شورای مشورتی جهانی هاروارد است. او از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ به‌عنوان متولیChina Instit در آمریکا خدمت کرد و از سوی همین موسسه در سال ۲۰۱۰ شایسته دریافت جایزه Blue Cloud شد.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن