تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804341905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در نشست خبری روحانی و زاکوب زوما چه گذشت؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در نشست خبری روحانی و زاکوب زوما چه گذشت؟
رییس جمهوری اسلامی ایران، آفریقای جنوبی را کشوری مهم دانست و گفت: در سفر رییس جمهوری آفریقای جنوبی به تهران استحکام روابط میان دو کشور مورد نظر قرار دارد .
کد خبر: ۵۸۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ - 24 April 2016


رییس جمهوری اسلامی ایران، آفریقای جنوبی را کشوری مهم دانست و گفت: در سفر رییس جمهوری آفریقای جنوبی به تهران استحکام روابط میان دو کشور مورد نظر قرار دارد .

حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی روز یكشنبه در نشست مشترك خبری با جاكوب زوما رئیس جمهوری آفریقای جنوبی كه در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد تهران برگزار شد، افزود: از آقای جاكوب زوما رییس جمهوری آفریقای جنوبی و هیات همراه برای سفر رسمی سه روزه خوشامد وتشكر می گویم .

وی ادامه داد: در این سفر استحكام روابط دو كشور بسیار مهم، ایران به عنوان كشور مهم درمنطقه حساس خاورمیانه و همچنین كشور آفریقای جنوبی به عنوان كشور مهم قاره آفریقا به عنوان هدف سفر مورد نظر است .

اهم اظهارات رییس جمهور را به نقل از ایرنا بخوانید؛

*مردم ایران در دوران مبارزه مردم آفریقای جنوبی در برابر آپارتاید همواره در كنار مردم آفریقای جنوبی و حامی آنها بودند. از آغاز تشكیل جمهوری اسلامی ایران به فرمان امام خمینی (ره) صادرات نفت به رژیم آپارتاید قطع شد و همكاری های اقتصادی ما با آن رژیم متوقف شد.

*از زمانی كه دولت پسا آپارتاید در آفریقای جنوبی فعالیت خود را آغاز كرد و كنگره ملی آفریقا قدرت را در دست گرفت، جمهوی اسلامی ایران همواره روابط بسیار صمیمی و نزدیكی با جمهوری آفریقای جنوبی داشته است.

*ما در اینجا یاد می كنیم از مرحوم نلسون ماندلا به عنوان شخصیتی كه در دوران مبارزه به عنوان یكی از رهبران بزرگ این كشور مورد احترام مردم آفریقا ومردم ایران بود.

*در مذاكرات خصوصی و عمومی امروز، راجع به فعالیت درآوردن ظرفیت های دو كشور در زمینه روابط اقتصادی ،تجاری و همچنین علمی ،فناوری و منطقه ای و بین المللی مذاكره كردیم.

*توسعه روابط بانكی بین دو كشور می تواند در شرایط جدید، پیشران توسعه روابط دو كشور باشد، همچنین روابط دو كشور در زمینه صنعت، معدن و انرژی و همچنین فعالیت های فنی و مهندسی كه ایران می تواند در آفریقای جنوبی داشته باشد و شركتهایی كه می توانند از آفریقا در ایران حضور داشته باشند و موضوع حمل و نقل از موارد مهم مورد تاكید دو طرف بود.

*با توجه به جایگاه آفریقای جنوبی، می تواند مركز اتصال ایران به آفریقا باشد و بنادر ایران هم می توانند از طریق كریدور جنوب به شمال ، آفریقا را با آسیای مركزی، قفقاز، روسیه و همچنین اروپای شرقی اتصال دهند.

*موضوع روابط علمی و روابط نزدیك تر دانشگاه ها و مراكز فناوری دو كشور با توجه به پیشرفت ایران در برخی از فناوری های نو و همچنین جایگاه ممتاز آفریقای جنوبی در فناوری های جدید، می تواند به ارتقای علم و فناوری دو كشور و جایگاه دو كشور در جهان كمك كند.

*گسترش توریسم، مبارزه با تروریسم و همكاری در مسایل بین المللی

*موضوع توریسم و روابط دو كشور از لحاظ مردم و بازدید مردم از دو كشوری كه هر كدام جاذبه های خاص توریستی دارند و همچنین برنامه ریزی برای پرواز مستقیم بین دو كشور از جمله مباحث امروز بود.

*به خاطر اهمیت مساله مبارزه با تروریسم و خشونت و خطری كه این مساله برای منطقه و جهان دارد و مشكلاتی كه قاره آفریقا با تروریسم و منطقه ما دارد، همكاری و هماهنگی دو كشور در زمینه فعالیت اطلاعاتی و همكاری های دو كشور در این مساله و در زمینه سیاسی می تواند بسیار كمك كننده و تاثیر گذار باشد و این یكی از موضوعات دیگری بود كه در جلسه خصوصی و عمومی راجع به آن بحث كردیم.

*درباره مسایل منطقه؛ یمن، عراق و سوریه نیز با هم مشورت و گفت و گو كردیم، هر دو معتقد هستیم كه راه حل سیاسی و مذاكره یمنی - یمنی می تواند راه حلی برای حل مساله یمن و راه حل سیاسی می تواند مسیری برای بازگشت ثبات برای سوریه و همچنین كمك به دولت عراق در مبارزه با تروریسم می تواند مایه ثبات این كشور باشد و دو كشور همچون گذشته در زمینه مسایل بین المللی نیز همكاری های جدی تری خواهند داشت.

**همكاری در زمینه اصلاحات مورد نیاز سازمان ملل و شورای امنیت

*مخصوصا آینده سازمان ملل و اصلاحاتی كه شورای امنیت سازمان ملل باید داشته باشد برای این كه كشورها بتوانند از منافع خود در سازمان ملل متحد و بویژه شورای امنیت به خوبی دفاع كنند.

*یك بار دیگر به جناب آقای جاكوب زوما رئیس جمهوری محترم آفریقای جنوبی و هیات همراه به خاطر سفرشان به جمهوری اسلامی ایران تشكر می كنم و به آن ها خوشامد عرض می كنم.

 

جاكوب زوما: تلاش برای تبدیل روابط ایران و آفریقا به شراكت راهبردی و ماهوی
همچنین در این نشست جاكوب زوما روز یكشنبه در نشست مشترك خبری با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی كه در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد تهران انجام شد، افزود: در ابتدا از رییس جمهوری اسلامی ایران، وزرا و اهالی رسانه به خاطر دعوت برای انجام سفر رسمی و میهمانی گرمی كه از هیات همراه صورت گرفت، تشكر می كنم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران جایگاه بسیار مهمی در تاریخ مبارزات مردم آفریقای جنوبی دارد.ایران در خط مقدم مقابله با آپارتاید قرار داشت و از ابتدا همبستگی خودش را با آفریقای جنوبی اعلام و رابطه خود را با آپارتاید قطع كرد .

اهم اظهارات رییس جمهوری آفریقای جنوبی را به نقل از ایرنا بخوانید؛

* انقلاب اسلامی ایران در 1979 به ما نشان داد كه علیرغم تمام مشكلات، رهایی امكان پذیر است، وقتی در سال 1994 شاهد مرگ ‌آپارتاید بودیم، جمهوری اسلامی ایران وجمهوری آفریقای جنوبی روابط رسمی دیپلماتیك خود را ‌آغاز كردند و شاهد شكوفایی روابط بودیم.

*این مكانیسم یا سازوكاری بود كه از طریق آن بر پیشرفت هایی كه در روابط دوجانبه حاصل می شد، مرور داشتیم و از طریق این مكانیسم، نحوه اجرای تصمیمات اخذ شده بین دو كشور را رصد می كردیم. همین طور شاهد سفرهای مقامات دو كشور در ماه‌های اخیر بودیم كه می توانم به سفر معاون رییس جمهوری كه در ماه های پایانی سال میلادی گذشته انجام شد و بسیار مفید بود، اشاره كنم.

*همراه من یك هیئت تجاری وجود دارد و این علامتی است كه میل و رغبت جامعه و تجار آفریقای جنوبی را برای تحكیم روابط اقتصادی با ایران نشان می‌دهد و اینكه مایل است حجم روابط اقتصادی با ایران را گسترش دهد. وزرایی كه بنده را همراهی می كنند به من گزارش دادند مذاكراتشان با همتایانشان در ایران نتایج خوبی داشته است.

**دعوت از روحانی برای سفر به آفریقای جنوبی

*به مردم و دولت ایران به خاطر نتیجه موفقیت‌آمیز مذاكرات هسته ای، بدست آمدن برجام و متعاقب آن رفع تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای و تحریم هایی كه به صورت یكجابنه علیه مردم ایران وضع شده بود، تبریك می گویم. بار دیگر از طرف جنبش عدم تعهد تاكید مجدد داریم كه ایران حق دارد از انر‍ژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز استفاده كند.

*در این سفر از رییس جمهوری اسلامی ایران دعوت كردم برای سفر رسمی به آفریقای جنوبی تا تشریف بیاورند.
























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن