تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833369887
فیلم حاتمیکیا از نگاه بازیگر سریال «شهرزاد» / پاکنیت: «بادیگارد» نسخهی دوم آزانس شیشهای نیست
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
فیلم حاتمیکیا از نگاه بازیگر سریال «شهرزاد» / پاکنیت: «بادیگارد» نسخهی دوم آزانس شیشهای نیست فرهنگ > سینما - محمود پاکنیت بازیگر سینما و تلویزیون میگوید که بازی بازیگران در فیلم «بادیگارد» ابراهیم حاتمیکیا خوب است و مهرهها در جایی که باید قرار گرفتهاند.
مهری سادات صفوی: «بادیگارد» و ابراهیم حاتمیکیا چند ماهی هست که در کانون توجه قرار دارند، فیلم حاتمیکیا از زمان تولید تا حالا که به فروش ۴ میلیاردی در کران نوروز دست یافته، از منظرهای مختلفی نقد شدهاند. ابراهیم حاتمیکیا هم طی مدت زمانی که از تولید و ارکان این فیلم میگذرد، مصاحبههای مختلفی را انجام داده و حرفهای بحث برانگیز بسیاری را به زبان آورده است. با محمود پاک نیت بازیگر سینما دربارهی این فیلم،بازی بازیگران و جایگاه آن در سینمای حاتمی کیا صحبت کردهایم و کوشیدهایم که به جای رفتن به سراغ بحثهای حاشیهای از نگاه یک بازیگر به ارزیابی وجوه مختلف سینمایی کار ابراهیم حاتمیکیا بپردازیم.
در ابتدا اگر بخواهید در یک نگاه اجمالی و کلی به توصیف فیلم بادیگارد بپردازید، بادیگارد را چگونه فیلمی ارزیابی میکنید؟ از نظر من بادیگارد یکی از کارهای خوب آقای حاتمیکیا است. من این فیلم را با خانواده در سینما دیدم و حقیقتاً فیلم بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. این تاثیرگذاری هم در شخص من و هم در سایر اعضای خانواده و هم در سایر حاضرین ملموس بود. از نظر من بادیگارد فیلم خوبی است و علی رغم اینکه برخی از سکانسهای محدود مثل صحنهی زد و خورد در پارک، که مورد پسند شخص من نبود، در کل بادیگارد را فیلم بسیار پسندیدم. پس اگر استنباط ما غلط نباشد شما فیلم بادیگارد را فیلمی قدرتمند و قابل دفاع میدانید اما به برخی نکات جزئی نیز انتقاداتی دارید. این نکات انتقاد برانگیز از نگاه شما چیستند؟ بله من بادیگارد را فیلمی بسیار خوب و قابل دفاع میدانم اما به نظر من وجود برخی از سکانسها ضرورتی نداشت. مثلا همان صحنه زد و خورد در پارک و ورود آقای پرستویی به یک درگیری تا حدی به نظرم تصنعی و نچسب بود. البته شاید در لحظه اول به دلیل تحریک احساسات قهرمانی و برانگیخته شدن هیجانات، مخاطب از این سکانس لذت ببرد اما پس از گذشت زمان و با قدری تأمل اینطور به نظر میرسد که ضرورتی برای پرداختن به این سکانس در این فیلم وجود نداشت و نمیتوان کارآیی چندانی نیز در نشان دادن شخصیتهای قصه برای آن در نظر گرفت. این سکانس صرفا توانایی محافظ در درگیریهای فیزیکی و بدون استفاده از اسلحه را نشان میدهد. من به کارهای آقای حاتمیکیا بسیار علاقمندم به همین دلیل هنگامی که برای دیدن کارهای حاتمیکیا وارد سینما میشوم انتظار دیدن فیلم اکشن ندارم. دید من به کارهای حاتمیکیا یک دید اکشن نیست و از همین رو است که به برخی از سکانسها انتقاد دارم. هرچند شاید نمیشود با صراحت حتی به سکانسهای مورد اشاره من نقطه ضعف گفت بلکه میتوان گفت در این فیلم وجود آن سکانسها ضرورتی نداشت و حذف آنها نه تنها لطمهای به کل فیلم نمیزد بلکه به تقویت آن نیز کمک میکرد. این انتقادات به نحوی هست که نقاط قوت این فیلم را تحت الشعاع قرار دهد؟ خیر، لازم است تاکید کنم که این انتقادها جزئی است و بر تمام فیلم صادق نیست. بادیگارد را فیلم بسیار قوی و خوبی میدانم و این کارِ حاتمیکیا را هم بسیار دوست دارم. همیشه جزء کسانی بودم که ارادت خاصی به سینمای حاتمیکیا دارم و کارهای او را دنبال میکنم. در عین حال که به تعداد معدودی از سکانسها انتقاد دارم باید بگویم سکانس آخر که در تونل اتفاق افتاد بسیار ستودنی و دلنشین بود. این سکانس دقیقا همان چیزی است که تماشاگر میخواهد. همه چیز به جای خود، بسیار جذاب و دلنشین بود. به عبارتی برای مخاطب عجیب نبود که شخصیت اول داستان جان خود را فدای کسی کند که برای نظام جمهوری اسلامی ارزشمند است و این دقیقا چیزی بود که باید به جای خود اتفاق میافتاد. به هر حال سینما لحظه است و ما با پیوند لحظات است که به فیلم دست پیدا میکنیم. در بادیگارد نیز لحظات بسیاری به وقوع پیوسته که حقیقتا به دل مخاطب مینشیند. من همیشه از نقد کردن فیلمها پرهیز میکنم چراکه نقد کردن خیلی اوقات با حب و بغضها مخلوط میشود. از همین رو همیشه سعی میکنم در تحلیل فیلمها به جای نقد کردن حسی که درون من به عنوان یک مخاطب ایجاد میشود را به صورت صادقانه بیان کنم. در مورد بادیگارد هم صادقانه احساس خود را از دیدن این فیلم عرض کردم. همانطور که برخی از سکانسها به دل من ننشست، بسیاری از صحنهها بسیار دلنشین و شیرین بودند. با توجه به صحبتهایتان، در مقایسه فیلم بادیگارد و فیلمهای قبلی حاتمیکیا، چه جایگاهی برای بادیگارد متصور هستید؟ من «بادیگارد» را از «چ» دلنشینتر و دلچسبتر میدانم. با این وجود که برای «چ» هم زمان زیادی صرف شده بود و زحمت زیادی نیز برای آن کشیده شده بود، من «بادیگارد» را دلنشینتر از «چ» میدانم. اما اگر مثلا بخواهیم «بادیگارد» را با «آژانس شیشهای» مقایسه کنیم به هیچ عنوان با نظراتی که بادیگارد را نسخهی دوم آژانس شیشهای میداند موافق نیستم. البته طبیعی است که روند کار یک فیلمساز یک خط سیر منطقی را طی کند و مدام از این شاخه به آن شاخه نپرد. به هر حال نوع کارهای حاتمیکیا مشخص است. اما در کل آژانس شیشهای و بادیگارد هر یک جایگاه خاص و مستقل خود را دارد. ضمن اینکه قصه و شخصیتپردازی هر دو فیلم کاملا از یکدیگر متمایز است و این دو فیلم کاملا متفاوت است. البته هر بازیگری یک سری کنش و واکنش خاص خود را دارد که در عموم نقشهایش بروز میکند اما این به معنای تولید «آژانس شیشهای 2» نیست. از هر نظر که که به این دو کار نگاه بشود، هر یک از این دو اثر مستقل و متفاوت است ولی هر دو کار خوب و تاثیرگذار بود. حال اگر بخواهید بین آژانس شیشهای و بادیگارد، اثر قویتر را انتخاب کنید، شما کدام یک را بر میگزینید؟ ببینید آژانس شیشهای در زمان خودش کاری خاص بود و پس از گذشت این همه سال بادیگارد هم کاری خاص در زمان خودش است. هیچ وقت نمیتوانم در مقام مقایسه این دو اثر بر بیایم. حتی فضای فیلمبرداری هم در این دو فیلم متفاوت است. در آژانس شیشهای بیشتر زمان فیلم در یک آژانس مسافرتی میگذرد اما در بادیگارد فضای فیلم به هیچ عنوان در یک محیط کوچک محدود نشده است. و اگر بخواهید نمرهای به کارگردانی حاتمیکیا بابت فیلم بادیگارد بدهید... من اصلا به خودم این اجازه را نمیدهم که به حاتمیکیا نمره بدهم. بد نیست درباره بازیگران این فیلم صحبت کنیم. بازی بازیگران و بازی گرفتن از آنها را در فیلم بادیگارد چگونه ارزیابی میکیند؟ بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته بودند همگی از بازیگران حرفهای سینمای ما هستند و اکثرا از تئاتر به حوزهی فیلم وارد شدهاند و همین موضوع حکایت از توان بالای بازیگری آنان دارد. در مورد بازیگران این فیلم باید به این نکته توجه داشت که همه بازیگران در جای خودشان قرار داشتند. در ابتدای فیلم جایگاه نقشی که آقای دکتر عزیزی به ایفای آن میپرداختند به خوبی تصویر شده بود. همچنین ایفای نقش خانم مریلا زارعی و آقای پرستویی نیز به خوبی در جایی بود که باید قرار میگرفت. به عبارتی مهرهها خوب چیده شده بودند و برای من هم بازی بازیگران و هم روند کارگردانی برای باز گرفتن از بازیگران بسیار قابل قبول بود و همان تاثیری که لازم بود روی مخاطب گذاشته شود توسط همین نقشها انجام شد. و نکته پایانی؟ من باز هم ترجیح میدهم به اهمیت تأثیرگذاری یک فیلم اشاره کنم. من همیشه سعی میکنم برای درک میزان موفقیت یک فیلم، به حسی که به عنوان یک مخاطب پیدا میکنم توجه داشته باشم. اینکه یک فیلم چه تاثیری روی من و اطرافیان گذاشته است بسیار حائز اهمیت است. برای تحقق این تأثیرگذاری باید تمام عوامل دست به دست یکدیگر دهد و و مثل حلقههای یک زنجیر همه چیز سرجای خود قرار بگیرد. از نحوه طراحی صحنه و لباس تا بازی بازیگران و نحوه کارگردانی، همه چیز باید سر جای خود باشد تا یک فیلم را دلنشین و تأثیرگذار کند و این خصیصه در بادیگارد به خوبی مشهود است. هنگامی که در سینما به تماشای این فیلم میپرداختم، در لحظات پایانی، بسیاری از کسانی که در سینما بودند میگرسیتند به نحوی که میشد صدای هق هق آنان را شنید و این یعنی تاثیرگذاری فیلم. ۵۷۵۷
کلید واژه ها: کارگردانان سینمای ایران - ابراهیم حاتمی کیا - سینمای ایران - نقد فیلم -
چهارشنبه 1 اردیبهشت 1395 - 13:22:14
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]
صفحات پیشنهادی
وقتی محمود کلاری برای فیلمبرداری «بادیگارد» تن به آب زد / عکس
وقتی محمود کلاری برای فیلمبرداری بادیگارد تن به آب زد عکس فرهنگ > سینما - محمود کلاری برای فیلمبرداری آخرین اثر حاتمیکیا درون استخر آب رفت به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محمود کلاری مدیر فیلمبرداری «بادیگارد» آخرین فیلم ابراهیم حاتمیکیا با بازیسخنان منتشر نشده زنده یاد سلحشور/۲ ارکان و مبانی سینما از نگاه زنده یاد «سلحشور»/ ۶ میلیارد نفر سریا
سخنان منتشر نشده زنده یاد سلحشور ۲ارکان و مبانی سینما از نگاه زنده یاد سلحشور ۶ میلیارد نفر سریال یوسف پیامبر ع را دیدند زنده یاد سلحشور در سخنرانی گفته است سریال حضرت یوسف ع طبق گفته مسئول جشنواره فیلم و سریالهای اسلامی که دو سال پیش در ایران برگزار شد 6 میلیارد بیننده درپایان سریال «شهرزاد» لو رفت
پایان سریال شهرزاد لو رفت فرهنگ > تلویزیون - میزان نوشت بازیگر نقش مل مل در شهرزاد گفت فصل دوم سریال شهرزاد در مرحله پیش تولید است و در اردیبهشت ماه ضبط می شود ساقی زینتی بازیگر سینما و تلویزیون گفت این روزها مشغول ضبط سکانس پایانی یک تله فیلم با عنوان دو خوروایت بازیگر «شهرزاد» از بازی در نقشی که برایش سیمرغ آورد / تغییر قالب پیمان معادی حیرتانگیز بود
روایت بازیگر شهرزاد از بازی در نقشی که برایش سیمرغ آورد تغییر قالب پیمان معادی حیرتانگیز بود فرهنگ > سینما - شرق نوشت پریناز ایزدیار به دلیل بازی تحسینشدهاش در فیلم ابد و یک روز این روزها مورد توجه قرار گرفته است هرچند همزمانی نمایش این فیلم با سریال شهرتهیهکننده «کوچه بینام» در گفتوگو با فارس خنداندن مردم با جذابیتهای جنسی درست است؟/ ناراحتی قوچان
تهیهکننده کوچه بینام در گفتوگو با فارسخنداندن مردم با جذابیتهای جنسی درست است ناراحتی قوچانی برای بادیگارد حاتمیکیا منصور لشکری قوچانی با اشاره به نوع انتخاب آثار اکران شده در نوروز سال جاری گفت آیا این درست است همزمان دو فیلم کمدی با هم اکران شوند که با عبور از خطوط قرمبازیگر فیلم «ابد و یک روز» از بیمارستان مرخص شد
بازیگر فیلم ابد و یک روز از بیمارستان مرخص شد فرهنگ > سینما - ایسنا نوشت شیرین یزدانبخش بازیگر سینما خاله شیرین 21 فروردینماه از بیمارستان مرخص شد این هنرمند که از 10 فروردینماه به دلیل مشکلات تیروئیدی و عفونت ریه در بیمارستان بستری شده بود با پشت سر گذگزارشی از فروش فیلم های در حال اکران «بادیگارد» از مرز ۳ میلیارد عبور کرد/ «سالوادور» در ص
گزارشی از فروش فیلم های در حال اکرانبادیگارد از مرز ۳ میلیارد عبور کرد سالوادور در صدر گیشه همچنان فیلمهای اکران نوروزی با اقبال مواجه است و سانسهای فوقالعاده فیلمها تا پاسی از شب ادامه دارد فیلمهای کمدی در این میان با اقبال بیشتری مواجه شدند به گزارش خبرنگار سینما تئاترتهیهکننده «ستایش» : ساخته نشدن «شهرزاد» در تلویزیون هوشمندانه بود
تهیهکننده ستایش ساخته نشدن شهرزاد در تلویزیون هوشمندانه بود فرهنگ > تلویزیون - ایسنا نوشت تهیهکننده مجموعه ستایش با اعتقاد بر اینکه کمبود بودجهی تلویزیون در سالهای اخیر تاثیر زیادی بر کیفیت مجموعههای نمایشی گذاشته است ساخت سری جدید مجموعهی ستایش رافیلم ویدئویی «آخر خط» به «حکم تیر» تغییر نام داد
فیلم ویدئویی آخر خط به حکم تیر تغییر نام داد فرهنگ > سینما - فیلم ویدئویی آخر خط که هم اکنون آماده پخش از شبکه نمایش خانگی قرار دارد به حکم تیر تغییر پیدا کرد براساس برنامه ریزی های انجام گرفته این فیلم در نیمه اول سال جاری از شبکه نمایش خانگی عرضه خواهد شد«بادیگارد» ۳ میلیاردی شد
اکران فیلمهای نوروزی همچنان با اقبال مواجه است و سئانسهای فوقالعاده فیلمها تا پاسی از شب ادامه دارد در این شرایط فیلم سالوادور همچنان صدر گیشه فروش را به خود اختصاص داده و فیلم بادیگارد نیز از فروش سه میلیارد تومان عبور کرده است به گزارش جام جم آنلاین امسال فروش فیلم&z-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها