تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815011021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هکرها فقط به شماره تلفن شما نیاز دارند


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



هکرها فقط به شماره تلفن شما نیاز دارند
روز نو :  
هکرها بازهم نشان دادند با وجود تدابیر امنیتی متعدد در گوشی های هوشمند امروزی، فقط چیزی که برای تشخیص مکان و استراق سمع مکالمات تلفنی و پیام های کاربران نیاز دارند، شماره تلفن همراه آنان است.
 
در این شیوه از قابلیت های یکی از خدمات تبادل اطلاعات در شبکه تلفن همراه موسوم به (Signalling System No. 7 (SS7 بهره برداری می شود. هنگام برقراری تماس یا ارسال پیغام در شبکه، SS7 جزئیات تماس از جمله ترجمه شماره تلفن، انتقال پیغام متنی، محاسبه هزینه تماس و برقرار ارتباط کاربر و شبکه را انجام می دهد.  
 
هکرها از طریق دسترسی به خدمت SS7 و تنها با استفاده از شماره تلفن همراه به عنوان شناسه، به سادگی می توانند موقعیت گوشی تلفن را بیابند، پیام های ارسال و دریافت شده و همچنین سوابق قبلی آن ها را ببینند، مکالمات تلفنی را شنود و ضبط کنند.
 
نکته قابل توجه این است که در شیوه مورد بحث، هکر با تجهیزات و قابلیت های گوشی تلفن همراه کاری ندارد، بلکه او از طریق شبکه تلفن همراه که تحت کنترل هیچ یک از کاربران نیست، به اطلاعات موردنظر خود دسترسی می یابد و شماره تلفن کاربر تنها نقش یک شناسه را ایفا می کند.
 
این شیوه دسترسی به اطلاعات، راهکاری است که می تواند به عنوان یک ابزار کاربردی برای شناسایی و ردگیری اهداف احتمالی، مورد استفاده سازمان های اطلاعاتی قرار گیرد.


منبع: ایرنا


تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن