تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
مراحل قانونی انحصار وراثت در یک نگاه: از کجا شروع کنیم؟
چگونه برای دریافت ویزای ایران اقدام کنیم؟ مدارک لازم و نکات کاربردی
راهنمای خرید یو پی اس برای مراکز درمانی و بیمارستانی مطابق الزامات قانونی
آیا طلاق توافقی نیاز به وکیل دارد؟
چگونه ویزای آفریقای جنوبی را به آسانی دریافت کنیم؟ راهنمای قدم به قدم
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1821034802
فیلمهای آسیایی که شهرت جهانی یافتند
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
فیلمهای آسیایی که شهرت جهانی یافتند
سینمای آسیا از اوایل دهه 90 پیشرفت شایانی در سطح جهان از خود نشان داده است و امروزه نیز به صورت گسترده با استقبال جهانی مواجه است. شمار تولیدات آسیایی موجود در جشنوارههای سراسر جهان، خود گواهی بر صحت این ادعاست.
خبرگزاری صبا: سینمای آسیا از اوایل دهه 90 پیشرفت شایانی در سطح جهان از خود نشان داده است و امروزه نیز به صورت گسترده با استقبال جهانی مواجه است. شمار تولیدات آسیایی موجود در جشنوارههای سراسر جهان، خود گواهی بر صحت این ادعاست.
همچنین تعداد فیلمهای هالیوودی که کاور فیلمهای آسیایی خود هستند رو به افزایش است. به عنوان مثال فیلم «مرحوم» که در سال 2007 برنده جایزه اسکار شد از روی نسخهای، محصول کشور هنگکنگ با نام «امور داخلی» ساخته شده بود. لیست زیر معرفی شماری از فیلمهای برجسته آسیایی پس از ورود به قرن جدید است که در سطح جهانی در بسیاری از کشورها با اقبال عمومی مواجه شده است .
1- «امورداخلی»
(وای کیونگلو و هونگ هونگ، 2002)
چنگ وینگیانگ یک مامور مخفی است و از همان روز اولی که به خدمت آکادمی پلیس درآمده، وی را برای نفوذ به شبکه جهانی جرم و جنایت به خصوص برای نفوذ به دار و دسته سام بدنام برگزیدهاند. تنها کسی که از هویت این مامور منزوی باخبر است مافوق وی رییس ونگ است. از سوی دیگر سام، کاراگاه لو کینگمینگ را به عنوان جاسوس مخفی خود برای نفوذ در نیروی پلیس برگزیده است. هنگامی که سام برای یک معامله بزرگ خود را آماده میکند. این دو موش صحرایی با هم رودررو میشوند و پی به نقش یکدیگر میبرند و مسلم است که یکی از آنها باید در این میانه بمیرد. فیلم لو، یک فیلم نوآر شهری است که صحنههای جدال برای بقایش را در تمام مدت فیلم با خود به همراه دارد و به خلق موقعیتهایی دست زده است که هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ هنری باعث ایجاد لحظههای حسی غمآلوده و اندوهناکی میشود. هرچند که کارگردان، فیلم را به سمت و سوی نبرد خیر و شر میبرد اما باز هم نمایش منحصر به فردی پیش چشم مخاطب خود به تصویر میکشد که وابسته به ذات پروتاگونیستهای فیلم است و در میان فشارهای بینهایت وحشتناکی از سوی مافوقهای خود، باید مداوم شخصیتی را وانمود کنند که بسیار از من وجودیشان دورتر است. علاوه بر صحنههای اکشن نفیس، فیلمنامه سوپرایز کننده «امور داخلی» نیز باعث شده است که این فیلم از اکشنی صرف به اثری ماندگار تبدیل گردد.
2 - «گرگ و میش سامورایی»
(یوجی یامادا، 2002 ژاپن)
سایبی گوسی یک سامورایی دون پایه است که در قرن 19 میلادی زیست میکند و در تلاش است تا از دختران یتیم و مادر سالخورده خود مراقبت کند، به همین دلیل از وظایف بوروکراتیک خود جا میماند. وی همچنین در مزرعه نیز کار میکند و همین امور باعث میشود که از منظر ساموراییهای دیگر مضحک بنظر برسد و اسباب مسخره و شوخی آنها را فراهم آورد. اما وقتی توموا عشق دیرینه سایبی در زندگیاش نمایان میشود سرنوشت او دستخوش تغییراتی میشود. این دیدار دوباره سرانجام وی را به دوئلی با شوهر سابق، توموا میکشاند. یامادا فیلم را در نهایت احترام به سنتهای ژاپنی پیش برده است و علاوه بر آن اشارهای هم به پایان عصر ساموراییهای آن دوران دارد. دورهای که اخلاق و اندیشه و ذات و ماهیت تعالیم سامورایی طی قرنی که گذشته به تدریج رو به اضمحلال رفته است. این فیلم به نوعی نوستالژیی آن دوران نیز هست و صحنههای فراوانی هم به همین مضمون دارد.«گرگ و میش سامورایی» اکثر جوایز آکادمی ژاپنی را، از آن خود کرده است.
3.«اعترافات»
(تتسویا ناکاشیما، 2010 ژاپن)
«اعترافات» بر اساس رمانی از کانایی میناتو ساخته شده است و داستان تراژیکی از یوکو موریگوچی، یک معلم دبیرستان را بیان میکند. او یک روز صبح بعد از توزیع شیر به بچههای کلاسش اطلاع میدهد که آخرین روز خود را در مدرسه می گذراند. به دو علت وی این تصمیم را اتخاذ می کند، شوهر وی اچ ای وی مثبت است و دخترش در مهد کودک بر اثر تصادف در استخر مدرسه غرق شده است. ولی یوکو متوجه میشود که مرگ کودکش نه تنها تصادفی نبوده، بلکه پای جنایتی در میان است و قتل توسط دو نفری صورت گرفته است که در کلاس وی حضور دارند و او نام آنها را نمیداند. بیشتر فیلم در فلشبکهایی میگذرد که حاصلِ اعترافات پروتاگونیستهای فیلم است. این فیلم همچنین به شرح و پرداخت مسائل اجتماعی، مرگ، قلدرمآبی، روابط بین دانشآموزان، معلم و والدین میگذرد. از دیگر خصوصیات فیلم این است که اکثر پروتاگونیستهای آن درگیر مسائل انتقامجویانهای هستند. مفهومی که باعث میشود مخاطب نه با آنها همدردی کند و نه آنها را کاملا مقصر بداند، چرا که آنها نیز به نوعی قربانی شرایط خود بودهاند.
4. «شیطان را دیدم»
(کیم لی وون، 2010 کره جنوبی)
انتقام مفهمومی است که کرهایها در فیلمهای خود بسیار آن را برجسته میکنند. خاص بودن «شیطان را دیدم» نیز به این دلیل است که یکی نمونههای بسیار غلوآمیز این مفهوم است. کی یانگچو یک قاتل سادیسمی است که به طرز خشنونتباری نامزد محافظ مخصوصی را به نام سو هیون به قتل میرساند. پلیس قسمتی از بدن مثله شده دخترک را در رودخانه پیدا میکند و پدر دختر از قضا رییس پلیس هست، اسم سو هیون را در لیست مظنونین میبیند. پدر مقتول مثله شده، درصدد برمیآید قاتل دخترش را پیدا کند. کیم جیوون در این فیلم انتقام را به عنوان بالاترین نیروی بشری به تصویر میکشد. انگیزهای که میتواند افراد را وادار به انجام اقداماتی خشونت بار کند که هرگز در شرایط معمول از عهده آن بر نمیآمدند. علاوه بر این جیوون به تقابل خوبی و بدی و جنگ میان آنها نیز پرداخته است. کارگردان به این مسئله نیز میپردازد که وقتی پروسه انتقامگیری بصورت فردگرایانه گسترش یابد و هر کس در صدد انتقامجویی شخصی باشد دیری نمیگذرد که مرز بین خوبی و بدی کمرنگ میشود. هر دو پروتاگونیست فیلم بییونگ هونلی در نقش سو هیون و مین سیکچوی در نقش کی یونگچو در زمره بهترین زوج های دوئل کننده در تاریخ سینما شناخته میشوند.
5 - «جدایی نادر از سیمین»
(اصغر فرهادی، 2011 ایران)
«جدایی نادر از سیمین» یکی از موفقترین فیلمهای این لیست است که بالغ بر 76 جایزه از سراسر دنیا را متعلق به خود کرده است و مهمترینشان نیز جایزه اسکار و گلدن گلاب بهترین فیلم خارجی زبان سال است. سیمین قصد دارد بهخاطر خانوادهاش و بهخصوص دخترش ترمه به غرب مهاجرت کند تا آیندهای بهتر در انتظار دخترش باشد و چون نادر شوهر وی مخالف این اقدام است در نتیجه سیمین تقاضای طلاق و حضانت بچه را میدهد، اما دادگاه خانواده تشخیص میدهد که وی دلایل محکمهپسندی برای جدا شدن ارائه نداده است و در نتیجه سیمین خانه را ترک میکند و به نزد والدینش میرود. او به نادر پیشنهاد میکند، زن مذهبی به نام راضیه را برای نگهداری از پدر سالمندش که از بیماری آلزایمر رنج میبرد، استخدام کند. حضور این زن باعث بروز مشکلات پیچیده و وحشناکی میشود. اصغر فرهادی در این فیلم به زیبایی برشی از حساسیتهای جامعه، مساله عدالت اجتماعی و باورهای مذهبی افراد و نوع نگرش آنها نسبت به مسایل را به تصویر کشیده است.
6- «ببر خیزان و اژدهای پنهان»
(آنگ لی، 2000 تایوان)
بعد از فیلم«جدایی نادر از سیمین» دومین فیلمی که به اندازه فیلم فرهادی به شهرت رسیده «ببر خیزان و اژدهای پنهان» است. میتوان گفت که آنگ لی محبوبترین فیلمساز آسیایی در نزد غربیها محسوب میشود. روایت این فیلم در قرن 18 و در چین اتفاق میافتد و حول محور زندگی یک آریستوکرات جوان میگذرد که هم جنگجو و هم دزد است. معلم هنرهای رزمی او یک زن است و قاتلی بدنام. دختر را به انجام کارهای غیر قانونی سوق میدهد. انگ لی میکوشد که داستان نول ووکسیا که با تکیه بر هنرهای رزمی نوشته شده است را با ترکیبی از هذیانهای شعرگونه بیآمیزد. در فیلم هر کاراکتر برای دلیل متفاوتی میجنگد: عشق، افتخار و به رسمیت شناخته شدن. با این حال عشق است که به عنوان قویترین عامل و نیرو محرکه عمل میکند. علاوه بر آن فیلم از لحاظ فنی دارای ویژگیهای برجستهای است و صحنههای مبارزه پیچیده و چشمگیری دارد که توسط یوئن ووپینگ طراحی شده است و در میان درختان، سیم ها و دیوارهای شهر رخ میدهد.
7- «شیاطین در پلکان جلوی در»
(ون جیانگ)
یک روستای چینی در زمان اشغال توسط نیروهای ژاپنی با حادثهای مواجه میشود. غریبهای دو اسیر را در کنار در خانه کشاورزی جا میگذارد، یک سرباز ژاپنی و یک مترجم چینی. کشاورز تصمیم میگیرد تا زمان بازگشت غریبه آنها را زنده نگه دارد. این درحالی است که باقی ساکنین دهکده آنها را مورد مواخذه و بازجویی قرار میدهند. در طی آیین دادرسی، اسیر ژاپنی اهالی دهکده را نفرین میکند و از آنها میخواهد که او را بکشند، این در حالی است که مترجم چینی نیز که خود خائنی از طرف هموطنهایش محسوب میشود برای حفظ جان هر دو، حرفهای اسیر ژاپنی را با تغییراتی ترجمه میکند. ون جیانگ کارگردان و نویسنده اثر شروع ماجرا را با خلق یک کمدی موقعیت، بسیار زیبا و جالب آغاز کرده است. این فیلم به صورت سیاه و سفید ساخته شده و فیلمبرداری آن به اندازه بازیهای جذابش قابل توجه و تحسینآمیز است.
8- «در حال و هوای عشق»
(وونگ کار وای، 2000 هنگ هنگ)
در سال 1926 در هنگکنگ در یک ساختمان اجارهای، مردی با نام چو و همسایهاش زنی با نام سو، کشف میکنند که همسرانشان با یکدیگر رابطه دارند. این کشف دردناک و ناخوشایند باعث ایجاد آشنایی و ارتباط این دو با یکدیگر میشود و کم کم رابطه آنها را به یکدیگر نزدیک میکند. وونگ کار وای فیلمی در مورد انزوای درونی بشر و احساس تنهایی زندگی پس از ازدواج را به تصویر میکشد.
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]
صفحات پیشنهادی
سینمای ایران ظرفیت جهانی شدن دارد/ جشنواره محل نمایش فیلمهای دست چندم خارجی نشود
سینمای ایران ظرفیت جهانی شدن دارد جشنواره محل نمایش فیلمهای دست چندم خارجی نشود فرهنگ > سینما - نویسنده فیلمنامه فیلم سینمایی امکان مینا تاکید دارد سینمای ایران با توجه به چهرهها و قابلیتهایش ظرفیت جهانی شدن دارد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین فرهاد توحیدی با اشاتهیه بلیت برای تماشای فیلمهای جشنواره جهانی فیلم فجر الزامی است
تهیه بلیت برای تماشای فیلمهای جشنواره جهانی فیلم فجر الزامی است فرهنگ > سینما - ایلنا نوشت راستین میگوید کسانی که تقاضای تماشای فیلمهای جشنواره جهانی فیلم فجر را دارند باید برای هر سانس بلیت تهیه کنند و بلیتفروشی به شکل سری و تعدای وجود ندارد رضا میرکریمی دیبمعرفی فیلمهای ایرانی بخش «نمایشهای ویژه» جشنواره جهانی فجر
معرفی فیلمهای ایرانی بخش نمایشهای ویژه جشنواره جهانی فجر شناسهٔ خبر 3594668 - یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰ ۵۳ هنر > سینمای ایران چهار فیلم ایرانی در بخش نمایشهای ویژه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده میروند به گزارش خبرگزاری مهر فیلمهای پل مرتضی شعبانیاهالی رسانه در نخستین روز جشنواره جهانی چه فیلمهایی میبینند
اهالی رسانه در نخستین روز جشنواره جهانی چه فیلمهایی میبینند برنامه نمایش فیلمها در نخستین روز جشنواره جهانی فیلم فجر که مختص اهالی رسانه است اعلام شد ۱۳۹۵ دوشنبه ۳۰ فروردين ساعت 11 26 به گزارش سرویس فرهنگی پانا برنامه نمایش فیلمها در روز سهشنبه 31 فروردینمفیلمهای ایرانی بخشهای رقابتی جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شدند
فیلمهای ایرانی بخشهای رقابتی جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شدند اسامی فیلمهای ایرانی بخشهای مسابقه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد به گزارش خبرگزاری فارس فیلم های ایرانی بخشهای سینمای سعادت مسابقه بین الملل و جلوه گاه شرق مسابقه سینمای کشورهای آسیفیلمهای ایرانی بخش «نمایشهای ویژه» جشنواره جهانی فجر معرفی شدند
فیلمهای ایرانی بخش نمایشهای ویژه جشنواره جهانی فجر معرفی شدند فرهنگ > سینما - چهار فیلم ایرانی در بخش نمایشهای ویژه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده میروند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین فیلمهای «پل» امیرحسین نوروزی «رویاهایخاطرات دفاع مقدس، حضور داعش در منطقه و رویاهای کودکانه / فیلمهای ایرانی جشنواره جهانی فیلم فجر
خاطرات دفاع مقدس حضور داعش در منطقه و رویاهای کودکانه فیلمهای ایرانی جشنواره جهانی فیلم فجر فرهنگ > سینما - فیلمهایی که برای دو بخش سینمای سعادت و جلوهگاه شرق جشنوارهی جهانی فیلم فجر انتخاب شدهاند از لحاظ مضمونی متنوع هستند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین شش فاعلام اسامی فیلمهای خارجی سه بخش غیررقابتی جشنواره جهانی فجر
اعلام اسامی فیلمهای خارجی سه بخش غیررقابتی جشنواره جهانی فجر شناسهٔ خبر 3591046 - سهشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲ ۱۸ هنر > سینمای ایران اسامی فیلم های بلند خارجی سه بخش جام جهان نما جشنواره جشنواره ها نمایش های ویژه و مرور سینمای فرانسه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر امعرفی فیلمهای سه بخش غیر رقابتی جشنواره جهانی فیلم فجر
معرفی فیلمهای سه بخش غیر رقابتی جشنواره جهانی فیلم فجر اسامی فیلمهای بلند خارجی سه بخش جام جهان نما جشنواره جشنوارهها نمایشهای ویژه و مرور سینمای فرانسه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد به گزارش ایلنا در بخش جشنواره جشنوارهها ۱۰ فیلم به شرح زیر به نمایشمعرفی فیلمهای ایرانی جشنواره جهانی فجر
جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴ ۴۲ اسامی فیلمهای ایرانی بخشهای مسابقه سیوچهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد به گزارش ایسنا رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر فیلمهای ایرانی بخشهای سینمای سعادت مسابقه بینالملل و جلوهگاه شرق مسابقه سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها