تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804042619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احیای سبک زندگی ایرانی_اسلامی در «بازار محبت»/جلوگیری از شبیخون فرهنگی غرب


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: احیای سبک زندگی ایرانی_اسلامی در «بازار محبت»/جلوگیری از شبیخون فرهنگی غرب
سری دوم مجموعه «بازار محبت» به دنبال معرفی و احیای سبک زندگی ایرانی- اسلامی با موضوع بازاریان است که متاسفانه کمرنگ شده است.


هادی محمدی‌نسب کارگردان مجموعه داستانی «بازار محبت» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لزوم ساخت اثر در زمینه سبک زندگی گفت: به نظر بنده هرچه در زمینه سبک زندگی کار کنیم، کم است. چرا که سبک زندگی جامعیت دارد. یعنی تمام وجوه زندگی مثل مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اشتغال، ازدواج، سیاست و... را در برمی‌گیرد. داستان‌های مجموعه «بازار محبت» پس از تحقیق عملی در بین بازاریان و مطالعه خاطرات آنها به دست آمده و بر اساس داستان‌های واقعی است.


وی افزود: موضوعات مطرح شده در این سری از مجموعه «بازار محبت»، عفت در بازار، کمک ثروتمندان بازاری به خانواده‌های ضعیف، مدارا با مشتریان، آثار تقلب و کم‌فروشی، اتحاد و کمک به حل مشکل هم‌صنفی‌ها و ... است و اینها بخشی از آداب و رسوم دلنشین و زیبای ایرانی- اسلامی بوده که متاسفانه در حال کمرنگ شدن است. لذا هرچه بتوانیم در زمینه معرفی سبک زندگی ایرانی اسلامی با موضوعات مختلف مثل مهندسان، پزشکان، کارگران و ...، فیلم و سایر آثار هنری تولید کنیم در مسیر درستی حرکت کرده‌ایم.


*میزان تاثیر در فرهنگ جامعه


محمدی نسب در خصوص تاثیر این گونه از آثار در فرهنگ عمومی جامعه  گفت: نقش و کارکرد آثاری با این موضوعات انکارناپذیر است. اما در مورد میزانِ آن نمی‌توان آمار دقیقی داد. چرا که میزان تاثیر آثار فرهنگی کاملاً کیفی است و آمار ماهیت کمی دارد. از طرفی نمود کار فرهنگی در جامعه معمولاً زمان‌بر است و اگر شما بتوانید از هزار نفر مخاطبتان روی یک نفر هم اثر بگذارید برنده‌اید. 


وی با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر شما به اختصاص هزینه میلیاردها دلاری غربی‌ها بخصوص آمریکا و انگلیس روی شبکه‌های فارسی زبان‌شان دقت کنید متوجه می‌شوید که آنها کاملاً به دیربازده بودن و خزنده بودن تاثیر کار فرهنگی روی مخاطب باور دارند. چرا که سالهاست دارند هزینه‌های کلانی برای این شبکه‌ها می‌کنند و حالا آرام آرام دارند محصولش را می‌چینند که عبارتند از تغییر طرز تفکر، رفتارهای اجتماعی و سبک زندگی مردم است. پس ما تا دیر نشده باید به تقابل هوشمندانه بپردازیم و با ساخت و پخش برنامه‌های جذابی که در دل آن هویت ایرانی- اسلامی‌مان گنجانده شده باشد جلوی این شبیخون فرهنگی را بگیریم.


این کارگردان با اشاره به فهرست بازیگران گفت: برخی از بازیگران فیلم عبارتند از حشمت آرمیده، جواد زیتونی، مرحوم محمدرضا غیاث‌آبادی، غلامرضا اصانلو، نجات علیمرادی، محمدباقر صفاپور و خانم‌ها شیدا ابراهیمی، غزاله طاهری، الیسا منیری که همگی از بازیگران با سابقه تلویزیون هستند. ضمن اینکه مجموعه داستانی «بازار محبت»، آخرین اثری است که مرحوم محمدرضا غیاث‌آبادی قبل از فوت‌شان در آن بازی کردند. ایشان انسانی بسیار مهربان، صبور، متواضع و در عین حال حرفه‌ای بودند. خداوند روح ایشان را قرین رحمت بنماید.


*هنر و بهبود وضعیت فرهنگی 


محمدی نسب گفت: دوران شعار و پوستر و بنر به سر آمده و دادن پیام مستقیم در آثار فرهنگی نه تنها اثر مثبتی ندارد، بلکه نتیجه معکوس خواهد داد. به عبارت دیگر، اثر فرهنگی یک شمشیر دو لبه است. یعنی اگر شما بخواهید پیامی را در قالب فیلم و یا هر اثر هنری دیگر به مخاطب بدهید اگر هوشمندانه و با شناخت درست از مخاطب نباشد و بخواهد پیام مستقیم یا شعار بدهد، نه تنها اثر مثبتی روی مخاطب نخواهد داشت، بلکه بی اثر نمانده و تاثیری منفی در مخاطب ایجاد می‌کند. 


وی افزود: بد نیست در اینجا به آفتی که در دستگاه‌های مختلف فرهنگی کشور رواج دارد اشاره‌ای بکنم. نمی‌دانم شنیده‌اید که به مدیریت فرهنگی در خیلی از ادارات می گویند مدیریت بَنِری! چرا  بَنِر؟ علت این است که اولاً بنر نسبت به سایر مواد تبلیغی و رسانه‌ای مثل تولید فیلم، تئاتر، موسیقی و... ارزانتر است. ثانیاً جلوی چشم مدیران بالادستی است و ثالثاً دارای پیام مستقیم بوده و سریع تولید می‌شود. اما تاثیر آن چقدر است؟


محمدی‌نسب با انتقاد از این پیام‌های تبلیغاتی ادامه داد: اولاً چون پیام مستقیم می‌دهد تاثیر معکوس دارد. ثانیاً عمق تاثیر آن فقط به اندازه ثانیه‌هایی است که مخاطب به آن بنر نگاه می‌کند، درحالیکه در آثار هنری مثل فیلم و تئاتر، بعد از دیدن اثر، مخاطب به چالش کشیده شده و در درون خود با پیام فیلم درگیر می‌شود و ناخودآگاه تاثیر می‌پذیرد. تاثیری ماندگارتر و عمیق‌تر. بنده امیدوارم مدیران فرهنگی به تولید آثار عمیق و تاثیرگذار روی آورند و فرهنگ و هنر را امری دم دستی و سطحی نبینند.


هادی محمدی نسب کارگردان، فوق لیسانس سینما از دانشگاه سوره. کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های بین‌المللی و ملی فیلم را تجربه کرده است.


گفتنی است؛ سری اول مجموعه داستانی«بازار محبت» از شبکه‌های 2،4،5، شبکه قرآن و استانها در رسانه ملی پخش شده و احتمال دارد سری دوم آن علاوه بر این‌ها از شبکه‌های یک و سه نیز پخش شود.







۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن