تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820255343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگی اروپایی ها برای لغو محدودیت ها علیه صنعت هوانوردی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



آمادگی اروپایی ها برای لغو محدودیت ها علیه صنعت هوانوردی ایران
روز نو :  مقام های بروکسل گفته اند که در حال آمادگی برای تسهیل شرایط برای صنعت هوانوردی ایران و لغو محدودیت هایی هستند که با تشدید تحریم های علیه ایران وضع شده بودند. در نتیجه ایران می تواند هواپیماهای جدید و قطعات یدکی بیش تر را پس از چندین دهه انزوای بین المللی خریداری کند. 


به گزارش خرداد، روزنامه "نیویورک تایمز" با انتشار این خبر اشاره کرده است که لغو محدودیت ها به مدد توافق هسته ای در ماه ژانویه گذشته حاصل شده اند و انتظار می رود سفر این هفته نمایندگان کمیسیون های اروپایی شاخه اجرایی اتحادیه اروپا به تهران سبب شود تا توافق های بیش تری میان طرفین ایرانی و اروپایی درباره تسهیل شرایط در صنعت هوانوردی حاصل شود. 









این روزنامه در ادامه اشاره می کند که اخیرا رسانه های خبری دولتی ایران از سفر نمایندگان بوئینگ به تهران درباره فروش احتمالی هواپیماهای مدل 737، 787 و 777 به ایران خبر داده بودند که در این صورت بوئینگ نخستین شرکت هواپیماسازی امریکایی در دهه های گذشته خواهد بود که برای نخستین بار با ایران معامله خواهد کرد. این خبر در حالی منتشر می شود که شرکت "ایرباس" رقیب اروپایی بوئینگ در ماه ژانویه گذشته بر سر فروش هواپیما به ارزش 27 میلیارد دلار با ایران به توافق رسید. 


اتحادیه اروپا از سال 2010 میلادی به دلیل نگرانی درباره تحریم های امریکا پرواز هواپیماهای ایران ایر را بر فراز آسمان کشورهای اروپایی ممنوع اعلام کرد. روزنامه نیویورک تایمز اشاره می کند که ایران ناوگان هوایی اش یکی از قدیمی ترین ناوگان ها در جهان است و در طول سه دهه گذشته به قطعات یدکی اصلی به دلیل تحریم ها دسترسی نداشته است. 







"ویولتا بالک" کمیسر حمل و نقل اتحادیه اروپا پیش از دیدار این هفته اش با مقام های ایرانی اظهار کرد که رفع محدودیت های وضع شده علیه ایران ایر یکی از اولویت های اساسی برای بروکسل خواهد بود. او اشاره کرده بود که شرکت های اروپایی نیز خواستار دسترسی به بازار 400 میلیارد دلاری ایران هستند. 


خانم بالک ابراز خوش بینی محتاطانه کرده است که طبق برنامه ریزی انجام شده از ماه آینده پرواز و حمل و نقل های هوایی میان ایران و اروپا رونق تازه ای پیدا کنند. او می گوید:"ما نیازمند برقراری مجدد ارتباط و اعتماد دوباره به یکدیگر هستیم. این موضوع منافع اقتصادی و دیپلماتیک طرفین را تضمین خواهد کرد". 







این روزنامه اشاره می کند که علیرغم محدودیت های وضع شده علیه شرکت های هواپیمایی ایران  شرکت ایران ایر به ارائه خدمات خود با 12 هواپیما در شهرهای اروپایی با استفاده از مدل های قدیمی تر ایرباس ای300 و ای310 مشغول بوده است. شرکت هواپیمایی دیگر ماهان که مالکیت آن با بخش خصوصی است نیز اخیرا سامانه خود را با مدل های تازه ایرباس تجهیز کرده و بدون محدودیت های مرتبط با مسائل مربوط به امنیت به شهرهای اروپایی پرواز دارد که از جمله آن ها می توان به پرواز مستقیم به آتن، میلان و مونیخ از تهران اشاره کرد. 


این روزنامه امریکایی در ادامه اشاره می کند که یک نقطه ضعف عمده رقابتی برای شرکت های اروپایی بحث هزینه های بالای آن ها در مقایسه با شرکت های هوایی داخلی ایران است و در این باره می نیوسد:"این موضوع می تواند یک مسئله حیاتی برای لوفتهانزا، ایرفرانس و بریتیش ایرویز باشد که پروازهای مستقیم خود به تهران را از سر گرفته اند". 


این روزنامه در ادامه اشاره می کند که کاهش محدودیت های اتحادیه اروپا علیه صنعت هوانوردی ایران در حالی صورت می گیرد که ایالات متحده شرکت های هواپیمایی متعلق به ایران از جمله ایران ایر و ماهان ایر را به ارتباط با سپاه متهم کرده و مدعی شده که هواپیماهای این شرکت ها برای رساندن کمک به دولت سوریه نقش داشته اند و ناقض تحریم های سازمان ملل متحد بوده اند. 


خانم بالک اما از ارائه توضیح  بیش تر در این باره خودداری کرده است و گفته که در دیدار با مقام های ایرانی در مورد مسائل حمل و نقل هوایی برای اروپایی ها همیشه مسائل مرتبط با ایمنی هواپیما بر دغدغه های سیاسی ارجحیت داشته است. او در این باره افزوده است:"در حمل و نقل هوایی اولویت اصلی ما مسائل ایمنی است". 





تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن