تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1830763287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استراتژی جشنواره‌ی جهانی فجر به روایت یک مدیر


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴




Mona Hoobehfekr-31-9.jpg

امیر اسفندیاری معتقد است که جشنواره جهانی فیلم فجر فضایی برای توجه به سینمای متفاوت و تجربه‌های نوجویانه است. به گزارش ایسنا، معاون امور بین الملل جشنواره جهانی فیلم فجر در گفت‌وگویی درباره ویژگی‌های این دوره، انتخاب فیلم‌ها و استراتژی که قرار است این جشنواره در ادوار مختلف پیگیری کند، توضیح داد. به نظر می‌رسد استراتژی جشنواره جهانی فیلم فجر در انتخاب آثار برای بخش‌های مختلف توجه به سینمایی است که کمتر دیده شده یا دست کم در ایران کمتر دیده شده‌اند، این می‌تواند موقعیت خاصی به جشنواره بدهد و جایگاه آن را به عنوان پیشنهاددهنده و معرفی کننده یک سینما مطرح کند. امیر اسفندیاری: بحث از پیشنهاد نوع خاصی از سینما نیست. بحث بر سر این است که جدا از فیلم‌های پرمخاطب آمریکایی و هندی، سینماهای ملی در سایر نقاط جهان زنده هستند و مخاطبان خاص خود را دارند. آشنایی با تجربه‌های جدیدی که در این کشورها اتفاق می‌افتد، هم به شناخت موقعیت سینمای ملی ایران کمک بیشتری می‌کند و هم در مواردی افق‌های جدیدی را پیش‌روی سینماگران می‌گشاید. برای مثال در زمان برگزاری یکی از جشنواره‌های سینمایی در سال گذشته، کارگردانی ایتالیایی به این نکته اشاره می‌کرد که اشتباه نکنیم و بدانیم در برابر موج مسلط سینما همه در یک قایق هستیم. کار انتخاب فیلم و رایزنی برای دعوت از میهمانان و داوران از چه زمانی آغاز شد؟ درباره ملاک‌ها و معیارهای حضور میهمانان صحبت کنید. جلسات سیاستگذاری و شناسایی فیلم‌های سینمایی از اواسط شهریور ماه آغاز شد و از اوایل آبان، بحث حضور داوران در جشنواره جدی‌تر شد. در مورد داوران و کارگاه‌ها و... بحث پیچیده‌تر است: طبیعتا تعداد زیادی افراد شناخته شده و متنفذ به لحاظ موقعیت جهانی مورد شناسایی و پیگیری قرار می‌گیرند و مذاکراتی مستمر با ایشان پیگیری می‌شود. اما موضوع ملاک و معیار حضور سایر مهمانان در بازارهای فیلم و جشنواره‌های سینمایی آنقدرها هم پیچیده نیست. در حقیقت، در تمام بازارها و جشنواره‌ها عمده مدعوین همان کسانی هستند که در طول سال‌های متمادی در این حوزه فعالیت داشته‌اند. بالطبع نمایندگان جشنواره‌ها و سازمان‌های سینمایی در تمام کشورهای جهان برای مدتی طولانی تغییر چندانی نمی‌کنند - البته پیگیری مکاتبات با ایشان پیچیده و زمان بر است. گروهی درباره ناآشنا بودن فیلم‌ها و چهره‌های جشنواره انتقاد می‌کنند،نظرتان چیست؟ این ایراد از سوی کسانی وارد می‌شود که اصولا سینما را در جریان اصلی خلاصه می‌کنند. حقیقت این است که جای نمایش فیلم‌های جریان سینمای مسلط در اکران عمومی است و جشنواره‌ها در اصل محلی برای نمایش تجربه‌هایی متفاوت هستند. از جهتی هم طرح این ایراد می‌تواند مثبت باشد از این بابت که مخاطبینی را به سوی جشنواره هدایت می‌کند که به کشف و شهودهای جدید و آشنایی با آنچه اکنون در سینمای کشورهای دیگر اتفاق می افتد، علاقه‌ای خاص دارند. البته ما چهره‌های شناخته شده و مطرح سینمایی را هم در جشنواره خواهیم داشت. چقدر استقلال جشنواره جهانی فیلم فجر از جشنواره‌های معتبری مانند کن و برلین مدنظر بوده. یعنی سینمای ایران تحت تاثیر گرایش یا تداعی کننده نام یا سلیقه‌ای نباشد و خود معرفی کننده و مطرح کننده نام‌ها باشد؟ موضوع به هیچ وجه قیاس با کن، برلین و ونیز نیست. جشنواره‌هایی که نام می‌برید هر کدام توانسته‌اند با اتکا به سیاست‌هایی درازمدت به جایگاهی فوق‌العاده در جریان بازاریابی محصولات سینمایی دست پیدا کنند. فجر امسال هم با تاکید بر معرفی برخی از فیلم‌های دیده نشده و یا کمتر دیده شده و پیگیری سیاست‌هایی دراز مدت، مسیر مناسبی را برای ثبت یک جشنواره تاثیرگذار آغاز می‌کند. چقدر امیدوارید در این دوره از جشنواره به آنچه در ذهن شما و دبیر وجود دارد برسید؟ مهم‌تر از هر چیز طرح‌هایی‌ست که برای ادامه مسیر وجود دارد. بالطبع در دوره نخست با کمبودهایی روبرو خواهیم بود که می‌بایست به تدریج مرتفع شود. ولی من مجموعا فکر می‌کنم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این دوره هستیم. این دوره بخش‌هایی مانند دارالفنون و باشگاه هواداران برای نخستین بار تجربه می‌شود. بخش استفاده از داوطلبان هم همین‌طور. فکر می‌کنید این بخش‌ها چقدر به امتیاز جشنواره تبدیل شوند؟ به هر حال، کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، عمدتا به دلیل انس و عشقی که به این کار پیدا کرده‌اند، همچنان در این حرفه مانده‌اند. فکر می‌کنم با استمرار این روش، طبیعتا، هواداران و دلبستگان بیشتری به جشنواره معرفی خواهند شد. در مورد داوطلبان هم امیدوارم با توجه به اینکه پروسه‌ای درست با آزمون‌های حرفه‌ای را پشت سر گذاشته‌اند و همه آنها هم بخاطر علاقه به سینما داوطلب شده‌اند، در طول جشنواره پیش رو هم حضور تاثیرگذاری داشته باشند. مخاطب این دوره با توجه بر تمرکزی که بر بار علمی و دانشگاهی وجود دارد چه گروهی هستند؟ مخاطبان واقعی کسانی هستند که دغدغه هنر و زبان سینما را دارند. کسانی که می‌خواهند از تجربه‌های متفاوت سینمایی لذت بیشتری ببرند. اصولا برای این گروه از سینما دوستان مباحث نظری هم ارزشی دو چندان دارد. از ترکیب فیلم ها در بخش های مختلف راضی هستید؟ چقدر به چشم انداز اولیه دست یافته‌اید؟ شاید جای فیلم‌هایی از سینمای مستقل آمریکای شمالی و یا سینمای پویای آلمان و لهستان در جشنواره خالی باشد، ولی در مجموع، با توجه به تنوع آثاری که به جشنواره رسیده و همین‌طور آثاری که از آنها در سطح جهانی و یا آسیایی برای اولین بار رونمایی می‌شود، از انتخاب‌ها به شدت راضی هستم. می‌توان گفت این دوره نسبت به ادوار قبلی جشنواره در بخش انتخاب آثار و میهمانان ویژگی‌های منحصر به فردی دارد؟ حجم قابل توجه فیلم‌های آمریکای لاتین و اروپای شمالی یکی از نقاط قابل اعتنایی‌ست که باید بیشتر از آن حرف زد. به علاوه نگاه کیفی که در این دوره، پیگیری شده و کارگاه‌ها و کلاس‌هایی که جشنواره را تخصصی‌تر و علمی‌تر کرده، از جمله مواردی است که موجب تمایز این جشنواره نسبت به ادوار گذشته می‌شود. سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری رضا میرکریمی از اول تا ششم اردیبهشت ماه امسال در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود. انتهای پیام








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن